Chapter 53 - A bad feeling.
Filed under: A vampire's story


När Olliver och jag kom hem så var ingen annan hemma så vi antog att dom var ute och jagade.
"Jag är ledsen Allison, jag behövde bara någon som distraherade mig." sa Olliver och jag såg att han var riktigt ledsen.
"Varför behövde du någon som distraherade dig?" frågade jag, han bet sig osäkert i läppen innan han öppnade munnen men stängde den igen.
"Nej, jag kan inte säga det." suckade han och tittade ner i sitt knä.
"Okej, jag trodde vi var vänner... Men det är väl upp till dig om du vill lita på mig eller inte." sa jag och tittade besviket på honom innan jag reste mig upp från soffan i vardagsrummet. Hans händer fann mina och hindrade mig från att gå och jag vände mig om och tittade frågade på honom.
"Du får inte tro att jag inte vill berätta det för dig, det vill jag verkligen! Men om jag berättar det för dig är jag rädd att allt kommer bli konstigt mellan oss." sa han tyst.
"Som jag sa innan, det är upp till dig." sa jag innan jag försiktigt drog tillbaka mina händer och fortsatta upp till mitt där jag la mig i sängen.

Jag ville verkligen förlåta Olliver! Det som hindrade mig var inte det att han inte berättade, utan det var det att han drack från tjejen där i parken där alla kunde se det. För tänk om Anna eller någon hade sett honom, han skulle aldrig fått stanna kvar i familjen då, inte en chans!
Jag vet inte vad jag skulle göra om Olliver skulle lämna oss, jag hade blivit som beroende av honom. Han var min klippa, en som jag visst att jag kunde lita på, vad det än gällde.

Mellan Justin och mig var det annorlunda, såklart jag visste att jag kunde lita på honom, men inte som Olliver. Justin visste inte hur jobbigt det igentligen var att vara vampyr, törsten som alltid brännde i strupen... Men det visste Olliver, han förstod mig i det.

Mina tankar gled till Justin igen... Jag saknade honom redan, vi hade varit med varandra nästan hela tiden dom senaste dagarna vilket hade gjort att jag var van vid att ha honom nära mig. Men Justin pass måste snart sluta, sen skulle han hem och sova några timmar innan han skulle komma hit igen. Jag log för mig själv, trots allt som hände så kände jag mig rätt lycklig. Jag hade min underbara familj nära mig och min pojkvän. Jag hade mer och mer börjat tro att vi kunde klara oss ut allt det här oskadda, allt kanske inte var helt hopplöst.

Efter en stund till tänkade så gick jag ner till Olliver igen som bara satt och stirrade tomt framför sig.
"Vad gör du?" frågade jag och satte mig försiktigt ner brevid honom i soffan.
"Tänkte bara lite." mumlade han innan han tittade upp och mötte min blick.
"Dom andra borde vara tillbaka snart... Men ska vi gå och möta dom på vägen? Jag behöver också dricka, du kan ju också dricka lite då." sa jag och han nickade så vi reste oss upp, jag kom då på att jag fortfarande hade kläderna på mig från Justins och min dejt så jag sprang upp till mitt rum och bytte om till ett par jenas och en tröja innan jag sprang ner igen.

När vi närmade oss skogen så började en konstig känsla sprida sig i min mage, en som sa att något dåligt snart skulle hända. Jag försökte ignorera den men den bara växte sig starkare.
"Allison vad är det?" frågade Olliver mig oroligt då han såg att allt inte var okej.
"Jag vet inte, jag får bara en konstig känsla..." sa jag osäkert.
"Om vad?" frågade han mig.
"Skogen tror jag, men strunt i det. Det är säkert ingenting." sa jag.
"Vi kan ju kolla igenom skogen innan vi tar med någon att dricka ifrån dit." föreslog han och jag nickade så vi fortsatta direkt in i skogen. Destå längrer vi kom in i skogen destå värre blev känslan, allt inom mig skrek att vi skulle vända om, men ändå fortsatte vi längre in.
Play Crack the Sky

När vi hade kommit en bra bit in i skogen kände jag en doft, jag kände igen den men kunde inte riktigt komma på vad jag hade känt den förr.
"Känner du det?" frågade jag också och Olliver nickade och rynkade på näsan.
"Ja, det luktar inte gott." sa han och jag höll med, det luktade faktiskt inte så gott.
"Ska vi följa det och se vad det kommer ifrån?" frågade han och jag nickade så vi började att följa doften runt om i skogen. Efter en stund hörde vi ett morrande ljud som kom en bit framför oss, och jag hörde ett väsande ljud som jag kände igen från Seth.
"Olliver... Det där var Seth." viskade jag och våra blickar möttes och ingen av oss visste vad det var som pågick där framme. Vi hörde plötsligt ett skrik som kom från Evelina, det var inte ett skrik av lycka, utan av ilska och skräck. Vi behövde inte säga något utan båda for fram och där möttes jag av en syn som jag aldrig ville vara med om igen.

Så vad tyx? :D

Men vad tror ni det är som kommer hända nu? Kon gärna med tips! Alla era tips gör att jag får insperation och nästa kapitel kommer då upp snabbare! :}

Puss!

Comments
Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-09 @ 21:23:51 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-09 @ 21:24:13 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Anonym

Hej! Jag har börjat göra gratis designer och har även öppnat en ny portfolio :) är du sugen på en gratis design kolla då in hit: http://taylorlstory.blogg.se/portfolio/



Kram! :D

2012-03-09 @ 22:27:43 -



Written by: Sara

Kan inte typ det hon såg var att Justin höll på att döda Anna, Seth och Evelina framför dom andra varulvarna och sedan så blir det bråk varulvar mot vampyrer och Allison säger det med att Alexander dödar han istället för henne har aldrig varit en bättre ide efter det hon såg nyss Justin göra.

2012-03-10 @ 00:15:24 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra :)

2012-03-10 @ 15:35:24 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback