Chapter 52 - I'm sorry!
Filed under: A vampire's story


Jag sparkade irriterat till en gren som låg framför mig framför mina fötter och fortsatte sedan gå längre in i skogen. Jag visste att jag inte borde gå ensam pågrund av allt som hände nu, Alexander eller varulvarna kunde ju dyka upp när som helst. Men jag brydde mig inte ett dugg, allt som fanns i min hjärna var Allison. Allison som nu var på dejt med Justin, Allison som inte visste hur mycket jag älskade henne... Ett skrik av fruseration slank ut mig, men det brydde jag mig inte heller om. Efter ytterligare några minuters gående så vände jag mig om och sprang tillbaka till 'stan', att fortsätta gå skulle inte hjälpa mig, allt jag behövde var något som kunde distrahera mig. När jag kom till stan så började jag långsamt gå runt och tittade på dom stängda butikerna. Jag visste inte riktigt vad det var jag letade efter, bara något som kunde distrahera mig.

Jag hörde hur 2 fnittrade tjejer kom gåendes mot mig och dom stannade när dom såg mig och ett leendes spreds på deras läppar. Trots att klockan bara var runt 8 så såg man att dom redan var fulla.
"Hej, vad gör du här helt ensam?" sa den ena av tjejerna, hon såg ut att vara runt 16 år och var blond och riktigt snygg, det kunde jag inte neka.

"Rensar tankarna lite." sa jag och log mot dom.
"Vi är på väg till en fest, du borde hänga med." sa en den andra, hon såg också ut att vara 16, men till skillnad mot den andra så var hon brunett.
"Jag vet inte." sa jag och bet mig osäkert i läppen. Jag hade inte druckigt på ett tag och då var det inte särskilt smart att gå till en fest där vad som helst kunde hända.
"Men jo, kom det blir kul!" sa den första tjejen och tog tag i min hand.
"Och om inte så kan du ju bara gå där ifrån." sa den andra och tog tag i min andra hand.
"Okej, jag följer väl med." sa jag och dom log stort mot mig och vi började tillsammans att gå till festen.
Nu visste jag vad det var som skulle distrahera mig.

Klockan var snart 12 och jag var nu på väg hem från Justin, meningen hade först varit att jag skulle stanna kvar hela natten men han hade fått ett sms där det stod att han var tvungen att vakta skogen med Ryan och Chaz. Men det gjorde inte så mycket för dejten hade varit underbar! Men ett stort leende på läpparna fortsatte jag gå hem med Justin i tankarna, men jag stannade till vid parken där jag såg en tjej sitta lutad mot en träd med en kille som liknade Olliver mot sin hals. Jag kände hur blodlukten nådde mig och hur mina huggtänder växte, jag såg hur hans mun lämnade hennes hals och fann hennes läppar där dom möttes i en kyss.

Chocken slog mig då jag insåg att hon var vaken, dom jag hade druckigt från var alltid medvetslösa. Men jag blev snabbt allvarlig och tittade mig omkring för att se till att ingen hade sett vad som hände innan jag med snabba steg gick fram till dom.

"Vad håller du på med?" väste jag och Olliver mötte chockat min blick.
"Vad gör du här, ska inte du vara hos Justin?" frågade han mig hårt.
"Få henne att glömma bort vad som hände, sen kan vi prata." sa jag irriterat och gick ifrån dom, så fort Olliver var klar kom han fram till mig.

"Inser du precis vad du gjorde? Du drack från henne i en park där vem som helst kunde komma och se er!" väste jag.
"Jag får väl göra vad jag vill, du bestämmer inte över mig Allison." sa han irriterat och sparkade till en sten på marken.
"Men du utstätter oss alla i fara med det du gjorde, om du gör så där igen Olliver kan inte du bo hos oss!" sa jag och kände hur ilskan växte inom mig.
"Förlåt då." muttrade han och tittade ner i marken.
"Bäst för dig att du inte gör om det." sa jag och började att gå hemåt åt.
"Jag menar det Allison, jag är ledsen." sa han och sprang ikapp mig.
"Jag trodde att du var smartare än så." var det ända jag sa, och det var sant.


Jag kom fram till huset där Sam som var flockens ledare bodde och gick in, där satt alla andra varulvar runt ett bord och diskuterade något. Jag satte mig ner brevid Chaz och Ryan och hälsade leendes på dom och dom log tillbaka.
"Så nu är alla här, andledningen att vi har samlats här idag är för att jag tror att vi har fått upp ett spår på vampyrerna i stan." sa han och alla tystnade genast och lyssnade ivrrigt på honom, jag kände hur jag blev alldeles kall inombords.
"Jag har fått upp ett spår av deras lukter i skogen så vi vet nu att det är dit dom kommer när dom ska dricka, och vi vet också att dom lever bland oss. Så det jag vill är att vi alla ska gå till skogen och känna lukten så att vi känner igen den när den slår oss igen." sa han och alla nickade ivrrigt, jag kände hur tankarna for kors och tvärs igenom mitt huvud, dom fick inte skada Allison!
"Så nu ska vi äntligen ta dom här jäkla vampyrerna!" skrek Sam och alla skrek instämmande utom jag.


Vad tyx? :D

Ojdå vad tror ni kommer hände nu? Olliver har visst fått riktigt starka känslor för Allison men verkar inte riktigt veta hur han ska kunna hantera dom. Allison är riktigt kär i Justin, men har ingen aning om hur Olliver känner för henne. Och Justin ja... vem ska han lojalitet stanna hos? Vampyrerna eller Varulvarna? Och hur kommer det sluta med dom äldste?

Puss!


Comments
Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-07 @ 19:38:43 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra :)

2012-03-07 @ 20:06:43 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback