Chapter 60 - The End.
Filed under: A vampire's story


Det hade nu gått två dagar sedan striden hade varit och jag var nu ute och gick längs stratfords tomma gator, klockan var runt 8 så dom fleste var hemma och satt med sina familjer vid tv:n eller något. Jag tänkte tillbaka på hur dom senaste månaderna har varit i mitt liv, dom har varit hemska men det hade också funnits visa stunder då jag har varit lycklig. Men jag skulle aldig vilja uppleva dom igen, det var alldels för mycket sorg, svek och ilska. Jag fortsatte gå och utan att jag tänkte mig för så gick jag förbi Justins hus, jag tittade åt det stora huset och såg hur det lyste genom några av fönstrerna. Undra hur det var med dom nu, hade dom hittat Justins misshandlade kropp eller inte?
Trots att jag aldrig såg honom så skapades ändå en bild i huvudet på mig hur han kunde ha sett ut, jag skakade bort bilden och fortsatte gå.

Jag tittade ner i marken och bara gick och var helt inne i mina tankar och ryckte till då min arm stöttes till i en annan.
"Förlåt." mumlade en röst som jag mycket väl kände igen, det kunde väl inte vara han...? Hoppet spreds inom mig och jag tittade upp och mötte Justins vackra ögon.
"Va...? Är inte du död?" frågade jag chockat.
"Nej, jag och några till lyckades fly..." började han men pressade ihop läpparna då han insåg att han kanske hade sakt för mycket.

"Du ska bara veta hur glad jag är! Trots att jag hatar dig så kan jag ändå inte stå ut med att du är död." sa jag och såg hur han rykte till när jag sa att jag hatade honom.
"Tack tror jag..." mumlade han och skulle just börja gå när jag tog tag i hans arm och hejade honom.
"Justin... Även om du har svikit mig flera gånger så villl jag ändå att vi ska vara vänner. Vi har ett band mellan oss, och sen vill jag inte bara kasta bort allt vi hade, ett tag var jag faktiskt riktigt lycklig." sa jag och tittade djupt in i hans ögon.
"Även om det kommer bli svårt att bara vara din vän så är det bättre det än att kanske aldrig se dig igen." sa han hest. Jag log mot honom och omfamnade honom i en kram.
this is not new
"Förlåt för allt, jag vet att jag har sårat dig flera gånger nu." sa han sorgset när vi släppte varandra.
"Vi glömmer bort det nu Justin, det kanske inte var mening att vi skulle vara tillsammans. Men vi har i alla fall bevisat att varulvar och vampyrer visst kan vara vänner, och vem vet i framtiden så kanske vi slutar vara fiender för gott?" sa jag leendes.

Jag läste nyhets tidningen med ett stort leende på läpparna, det fanns en artikel där som visade hur Justin stolt höll upp sin dotter, på bilen fanns öven hans fru Sandra och hans son Liam. Så fort Justin hade fått reda på att Sandra var gravid med en flicka så hade han bästmet namnet, hon skulle få hete Allison. Justin och jag hade fortfarande kontkakt med varandra och vår vänskap var stark, jag kunde berätta allt för honon. Och striden mellan varulvarna och vampyrerna höll på att lösas upp, och förhoppningvis om några år skulle den vara borta helt.

"Vad tänker du på älskling?" viskade Olliver och kysste mig i nacken.
"Allison." sa jag skrattades och visade honom tidningen.
"Så söt." sa han och en tanke som for igenom mig var att Olliver och jag skulle aldrig kunna få små barn då jag aldrig skulle kunna bli gravid. Det var en sak jag hatade, men jag måste acceptera det.
Jag reste mig upp ur stolen och ställde mig så att Ollivers och min blick möttes, han log mjukt mot mig och jag ställde mig på tå så att våra läppar möttes i en passionerad kyss.
Tumblr
"Jag älskar dig." viskade han sen mot mina läppar.
"Jag älskar dig också." viskade jag tillbaka.


Vad tyx? :D

Ja, som ni läste var detta det sista kapitlet av denna novellen.
Men var slutet som ni hade tänkt er? Hur har novellen varit, vad var bra och vad kunde jag ha gjort bättre? Vad får novellen för slutbetyg? :)
Och ja, jag kommer börja på en ny novell nu, har faktiskt redan börjat på den. Men prologen och allt kommer ut imorgon, och jag hoppas att ni kommer läsa den novellen med.
Sen vill jag tacka er alla som har läst novellen och för alla kommentarer jag får. Det hade aldrig gått utan er! :)

Puss!


Comments
Written by: Mizz Z

JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! JÄTTEBRA!!!!!!!!!!!!!!!!! :D ÄLSKAR DEN 100/10 :D

2012-03-29 @ 15:25:55 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: LILLY

älskar den! att hon blev tsm med olliver men ändå lite sad över att hon int blev ihop med justin, men det e bra att den slutar anorlunda :D

2012-03-29 @ 17:48:55 - URL: http://chasingliberty.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback