Chapter 1 - Tickets
Filed under: Please don't stop the music


Jag satt och åt frukost med mina föräldrar när min bästavän Will helt plösligt kom in springande i köket. Han hade ett stort lyckligt leende på läpparna och såg ut kunna sprängas när som helst om han inte fick berätta. Mina föräldrar skrattade roat och brydde sig inte det minsta om att Will bara sprang in i huset, det var inte direkt första gången.
"Vad är det Will?" skrattade jag och log nyfiket.
"Du kan inte fatta vad jag precis lyckades skaffa, två golden circle biljetter till Justins konsert som är om 3 dagar!" sa han och nästan hoppade omkring.
"Hur lyckades du få tag i dom nu? Och du fick ju inte gå för dina föräldrar?" sa jag förvånat men log ändå stort, jag var så glad för hans skull.
"Det visade sig att mina föräldrar ändå hade köpt biljetter, dom ville bara överraska mig." sa han och jag skrattade, så typiskt hans föräldrar att göra något sånt.
"Jag sa ju att du skulle få se honom." sa jag och reste mig upp och kramade hårt om honom och han besvarade kramen.
 
Will hade blivit så deprimerad när han hade trott att han aldrig skulle få se sin stora idol. Han var en stor belieber, och Justin var ett av hans stora samtalsämnen.
"Du ska gå med mig." sa han sen och gav mig en av biljetterna.
"Tack." sa jag och tog emot biljetten och kramade om honom ytterligare en gång.
Jag älskade inte Justin som Will gjorde, jag gillade bara hans musik och tyckte att han var snygg, inte mer än det.
"Kom nu, vi måste till skolan." sa han och jag nickade.
Jag dukade undan och sprang till badrummet och borstade snabbt tänderna. Jag gick sen till hallen och tog på mig skorna och tog min jacka och vi gick sen till skolan.
"Varför bestämde dina föräldrar att ge dig biljetten just idag?" frågade jag medan vi gick.
"Vet inte... Dom tyckte väl att jag inte behövde lida mera." sa han och log. "Men visst ska det bli roligt? Och jag kan fortfarande inte riktigt förstå det, jag ska få träffa Justin Bieber!" det sista nästan skrek han och några som gick framför oss vände sig om och tittade på oss och himlade med ögonen innan dom tittade fram igen.
 
När vi kom fram till skolan så gick vi till våra skåp, vi hade skåpen nästan brevid varandra vilket vi båda älskade. Jag öppnade skåpet och slängde in väskan och letade fram matteboken, penna och suddigum innan jag stängde den igen.
"Matte, visst suger det." suckade Will och jag nickade.
"Ja, helst när vi har henne i matte." sa jag och grimaserade.
I matte hade vi mrs Stewart, alla kallade henne för sur kärringen. Hennes man hade vi kemi och han var helt okej, så dom var som natt och dag.
 
Skolan var nu äntligen slut så jag och Will var på väg hem till mig. När vi kom in tog vi av oss skorna och lämnade våra väskor innan vi gick till köket.
"Vad vill du ha?" frågade jag och öppnade kylskåpet.
"Kan vi inte göra smoothie?" frågade han.
"Visst." sa jag och tog fram jordgubbar.
Vi gjorde smoothie och gick sen och satte oss i soffan i vardasrummet och slog på tvn. Will hade fjärkontrollen och började bläddra och stannade vid en kanal där dom visade Justins film 'Never say never'.
"Snälla underbara Bailey, kan vi inte se?" frågade han och tittade bedjande på mig.
"Okej då." sa jag och han log stort och pussade mig på kinden.
"Tack! Nästa gång ska du få välja, det lovar jag." sa han och jag log.
"Det ska jag komma ihåg." sa jag och vände sedan blicken mot tvn där Justin höll på att uppträda. Jag kunde inte neka det, killen hade talang. Och snart skulle jag få se det med egna ögon.

Vad tyx? :'D
 
Detta kapitlet skrev jag (Fanny) helt själv. Hoppas att ni gillar novellen än så länge! Och kom gärna med tips och idéer! :)
 
Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-07-22 @ 21:29:36 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: Sara

Bra:D

2012-07-22 @ 21:41:18 -



Written by: Linda

Jag gillar den :) Hoppas att den kommer gå bra att skriva, för den har verkligen potential!

2012-07-22 @ 22:52:18 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback