Chapter 6 - Why are you calling me?
Filed under: Please don't stop the music

Efter ett tag skvättande så hörde vi en harkling och vi slutade genast. Vi såg upp på mannen som stog där med vit kockmössa och kockkläder, Gaston.
"Önskar ni lite frukost?" Frågade han artigt och vi kollade på varandra och nickade. "Bra för det finns en färdigfrukost på vagnen där borta" Han pekade bort på en serveringsvagn i silver. "Och det finns handukar också" Sa han och nickade åt våra dygnsura kläder.
"Tack Gaston" Vi klättrade upp ur poolen och gick mot vår frukost.
"Giiiiiiiiirltalk now biatch" Utbrast Will när vi satte oss i solstolarna med frukosten


När vi hade ätit upp våran frukost gick vi upp till mitt sovrum där vi bytte kläder. Jag tog på mig en snygg t-shirt och ett par jeans. Inget speciellt. Men för att 'piffa' upp det lite tog jag på mig några smycken och gjorde en sidofläta. Jag gick sen till badrummet där jag sminkade mig snabbt och gick sen tillbaka till sovrummet där Will också var klar.
"Snygg du är." sa Will när han såg mig.
"Du med." sa jag och log mot honom. "Men vad ska vi göra?" frågade jag och han tänkte efter en stund innan han svarade.
"Kan vi inte gå till stan? Jag behöver köpa nya skor." sa han och jag skrattade.
"Har inte du tillräckligt med skor?" frågade jag.
"Nej, och man kan aldrig ha för många skor." sa han och flinade.
"Men okej jag hänger med, måste bara hitta min mobil." sa jag och började leta runt i rummet men hittade den ingen stans. Jag försökte komma på vad det var jag la mobilen sist men kom inte ihåg. Jag letade igenom min väska och jacka, men den fanns ingen stans.
 
"Mamma har du sett min mobil?" frågade jag när jag kom in i köket efter att ha gett upp med att leta i mitt rum. Hon skakade på huvudet.
"Nej gumman, jag har inte sett den här nere. Ligger den inte uppe i ditt rum?" frågade hon och jag suckade.
"Nej, både jag och Will har letet men det ligger inte där. Jag har letet igenom min väska och jacka också." sa jag då jag visste att hon skulle fråga om jag hade letat där.
"Då har jag ingen aning om vad den kan vara. Men var inte orolig, den dyker nog snart upp. Och om det skulle vara något viktigt så ringer jag Will's mobil." sa hon och log.
"Okej, men Will och jag går till stan nu, han behöver nya skor." sa jag och mamma skrattade.
"Har inte han tillräckligt med skor?" frågade hon och jag log.
"Han säger att man inte kan ha för många skor. Men vi syns ikväll." sa jag och kramade om henne och hon kramade om mig tillbaka.
"Ja det gör vi gumman, ha så roligt."
 
"Baylie, vilken ska jag välja?" frågade Will mig och höll upp två par skor. Jag granskade dom båda kritiskt men båda var lika snygga så jag ryckte på axlarna.
"Ta dom du gillar mest." sa jag och han suckade och tittade irriterat på mig.
"Om jag visste vilken jag gillade mest så skulle jag aldrig fråga dig." sa han och granskade själv båda skorna igen.
"Ta den som är skönast då." sa jag log och han provade skorna ytterligare en gång. Medan han provade dom tittade jag själv på några skor men la tillbaka dom. Jag hade tillräckligt med skor och behövde inte några till. När jag gick tillbaka till Will hade han provat klart och suckade igen. "Vad är det nu då?" frågade jag.
"Dom är lika sköna!" sa han frustrerat och jag suckade. Det fanns nog inget så svårt som att prova skor med Will, han kunde aldrig bestämma sig för villka han skulle välja.
"Ta båda då." sa jag för att jag visste att det skulle sluta så ändå. Han skulle aldrig kunna välja och skulle till slut ändå köpa båda paren.
"Jag tror jag gör det." sa han och log. Han tog på sig sina skor och gick sen till kassan för att betala för dom andra två.
 
Vi gick runt lite i olika affärer och det slutade med att jag köpte en ny klänning, två t-shirt och ett par jeans. Och Wil också lite kläder. Vi satt nu på ett café och vi båda hade köpt varsin dricka och en muffins var.
"Tänk om vi skulle få se Justin här på stan." sa Will och tittade sig omkring som för att försäkra sig att han inte satt här.
"Ja fast det skulle nog vara svårt att få prata med honom." sa jag och Will nickade.
"Jag är så avundsjuk på dig som faktiskt har fått träffa honom. Jag hoppas att jag får göra det någon dag, det är min dröm." sa han och försvann in i sin egna lilla värld.
"Det kommer du säkert få göra, någon dag." sa jag och log. Will's mobil började ringa så han tog upp den ur fickan och stirrade på skärmen och tittade sen frågande på mig.
"Varför ringer du mig?" frågade han mig förvånat.
"Jag ringer inte dig, min mobil är ju borta." sa jag och han höll fram mobilen så att jag kunde se skärmen där det stod att det var jag som ringde. "Svara, det kanske är någon som har hittat min mobil." sa jag och han tryckte på svara.

Vad tyx? :'D
 
Så vad tycker ni? Och vem tror ni det är som ringer? Kapitlet blev rätt kort, men jag kände att jag behövde avsluta där. :)
 
Kram Fanny.

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-08-07 @ 20:00:50 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Written by: Anonym

Bra, längtar efter nästa! :)

2012-08-09 @ 11:00:42 -



Written by: Alexandra

Är det Justin som ringer? :D

2012-08-09 @ 11:18:12 - URL: http://nnovels.blogg.se



Written by: MyOneDStorys

Hej! Fin blogg! :D Sugen på ett länkbyte? I menyn då! :D ahaha, kommentera när du har lagt in oss ( om det är så att du vill göra ett) :) Kram!

2012-08-09 @ 15:13:13 - URL: http://www.myonedstorys.blogg.se



Written by: Mandiish<3

Länkat dej nu :)

2012-08-10 @ 12:50:23 - URL: http://justindbieberstoory.blogg.se



Written by: rebecca

skit bra!:)

2012-08-11 @ 07:58:40 -



Written by: Janina Englund

Längtar!! :D

2012-08-11 @ 16:47:25 - URL: http://janinaenglund.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback