Chapter 11 - Beach.
Filed under: Love is not easy


"Varför var du tvungen att bjuda med henne?" gnällde jag medans vi var på väg att gå ner till stranden.
"För att jag ville, hon är inte alls som du tror Caitlin." sa Justin lugnt.
"Justin jag har känt henne längre än du, jag vet vilken falsk bitch Isabelle är." sa jag, varför var Justin så blind och inte kan se hennes rätta jag?
"Sluta nu Caitlin!" sa Justin och jag såg hur irriterad han blev över det jag sa. Varför blev han det, jag varnade ju bara honom!
"Men kom igen nu, vi ska vara glada!" sa Christan som inte alls blev arg när Justin sa att han hade bjudit med Isabelle. Vi kom till stranden och mitt humör sjönk till botten när jag såg Isabelle stå vid kiosken och väntade på oss. Jag såg hur Justin sken upp när han såg henne och gick fram och kramade om henne, jag kände hur avundsjuken spreds inom mig. Justin hade aldrig lett så mot mig, inte ens när vi var tillsammans... Jag sköt direkt bort tankarna, vi var bara vänner. Inget mer.
"Hej Christian, hej Caitlin." sa hon och log ett falskt leende som var lika falskt som hon själv.

"Hej." sa jag och log lika falskt tillbaka och Justin tittade varnande på mig innan vi gick och la oss för att sola på stranden.
 Jag hade igentligen ingen aning om varför Isabelle var med oss och inte med Sophie och Tilda. Men det skulle inte förvåna mig om dom också kom hit, dom försökte väl förstöra mitt liv på allvar nu.

Vad gör jag här egentligen, tänkte jag. Varför var jag tvungen att tacka ja? Caitlins blickar borrade sig in i mig och jag kunde känna hatet hon utstötte mot mig.
"Ska vi gå och bada?" frågade Justin mig och jag öppnade ögonen och tittade på honom.
"Okej." sa jag och log mot honom, allt för att slippa Caitlin och hennes blickar.
Vi reste oss upp och gick ut till det svala vattnet, det var riktigt skönt och jag njöt. Men jag hann inte njuta särskilt länge utan plötsligt började någon skvätta vatten på mig, jag vände mig om och där stod Justin med ett busigt leende och skvätte vatten på mig igen.

 Jag torkade bort vattnet som hade hamnat i mina ögon innan jag började skvätta tillbaka.
Mitt under vattenkrigt så minnes jag Lucas och mitt vattenkrig för några dagar sedan... Jag trängde snabbt bort minnet och försökte konsentrera mig på att vinna kriget.

Efter några minuter gick vi upp ur vattnet och höll på att diskutera vem av oss som vann.
"Jag vann!" sa jag självsäkert och Justin puttade löst till mig.
"Nej jag vann!" sa han och jag skakade på huvudet och protesterade. När vi nästan var framme vid Caitlin och Christian kom en tjej runt 8 år fram springade till oss.
"Hej är du Justin Bieber?" frågade hon och log blygt mot oss.
"Ja det är jag." sa han och log varmt mot henne.
"Skulle jag kunna få en autograf?" frågade hon och räkte försiktigt fram ett rosa block och en penna.
"Självklart beautiful." sa han och tog blocket och skrev sin autograf innan han räckte tillbaka det.
"Tack." sa hon och log stort och gav honom en kram innan hon sprang tillbaka till sina föräldrar.
"Så söt hon var!" utbrast jag sen och Justin nickade instämmande.
"Alla mina fans är söta." sa han och log och vi gick sen dom sista stegen till Caitlin och Christian.

"Vem var det?" frågade Christian nyfiket när vi hade lagt oss ner på handdukarna.
"Ett fan." sa Justin.
"Så söt hon var!" sa Caitlin.
"Ja det var hon." sa Justin glatt.
"Caitlin skulle du inte kunna gå och köpa glass till mig?" frågade Christian och tittade bedjande på sin syster.
"Till mig också." sa Justin och hon suckade.
"Okej." sa hon och reste sig upp.
"Jag kan hjälpa dig, jag ska också ha." sa jag och reste mig upp och vi gick tyst fram till kiosken.

Vad tyx? :D

Ser inte gå så bra mellan Isabelle och Caitlin, men det ser ut att gå destå bättre mellan henne och Justin! Men vad tror/vill ni ska hända nu?

Jag är nominerad i Taylorfever.nu's blog awards! 
Skulle vara super gulligt om ni skulle vilja rösta på mig, tävligen avslutas på fredag! (a)
Rösta gör man här -  
http://taylorfever.nu/2012/april/taylor-fevers-blog-awards.html#comment

Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-04-11 @ 18:56:21 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Maya

Kommer de komma ett till idag?:)

2012-04-11 @ 20:05:37 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: Anonym

Jätte bra!MER IDAG? :D :D :D ♥

2012-04-11 @ 21:11:09 -



Written by: Mizz Z

Vill bara passa på att tacka för att du delar med dig av din underbara skrivtalangen. Tack från alla oss som läser :)

2012-04-11 @ 22:39:43 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Sara

Kan inte Caitlin fråga varför hon inte är med Sophie och Tilda, Isabella säger varför och Caitlin tycker synd om henne och ser att Isabella inte är en dålig person dom blir vänner och går med varandra i skolan och då blir Tilda och Sophie förvånade?

2012-04-12 @ 18:32:33 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Anonym

Hej vinnarna av blog awards är nu avslutad kolla in hit om det var du som vann: http://taylorfever.nu/2012/april/vinnarna-i-taylor-fevers-blog-awards.html#comment



kram :)

2012-04-13 @ 12:48:51 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback