Chapter 58 - New plans.
Filed under: A vampire's story

"Ryan?" sa jag och blev lite förvånad över att se honom här.
"Ehm... Är inte du och Justin tillsammans?" sa han och slängde en sabb blick på Olliver innan han vände blicken till mig igen.
"Nej, har han inte sagt det till dig?" sa jag och höjde på ena ögonbrynet.
"Nej, hur mår du då?" frågade han sen och skruvnade nervöst på sig.
"Det funkar själv?" frågade jag och tittade misstänksamt på honom, om han nu var så obekväm med att stå och prata med mig, varför gick han bara inte?
"Det är bra." sa han och tittade ner på sina skor.
"Men Olliver och jag ska gå nu, hejdå." sa jag och tog Ollivers hand och vi reste oss upp och lämnade Ryan med snabba steg.

"Okej det var inte lite obekvämt." sa Olliver när vi hade lämnat parken.
"Håller med dig." sa jag skrattade till.
"Är ni kompisar eller?" frågade han mig och tittade på mig och höjde frågade ena ögonbrynet.
"Nej, han är en varulv och är en av Justins bästakompisar. Han vet att jag är varulv och hatar mig för det." sa jag och rykte på axlarna för att visa att jag inte brydde mig om det.
"Förstår inte hur dom kan hata dig, ser dom inte hur underbar du är?" sa han och log ett gulligt leende mot mig.
"Jag är inte underbar!" sa jag och kände hur kinderna hettade till.
"Jo det är du." sa han och kysste mig på huvudet.

"Hej bro!" sa Ryan när han kom in i mitt rum.
"Hej." sa jag och loggade ut från twitter och stängde av datorn för att gå och hälsa på honom. Vi småpratade lite innan han kom in på ämnet som var andledningen till att han kom hit.
"Jag såg Allison och han vad var det han hette... Just det, Olliver!" sa han och jag tittade frågades på honom.
"Okej?" sa jag.
"Dom kysstes..." sa han och jag kände hur det högg till i hjärtat när han sa det. "Jag frågade henne om ni var tillsammans och hon sa att ni hade gjort slut, har ni det?" fortsatte han.

"Jag vet inte... Eller jag tror det." rättade jag mig själv då jag minns hur våran senaste konservation slutade.
"Men det är nog bäst det, varulvar och vampyrer är inte menade att vara med varandra." sa han och jag visste att han hade rätt, men varför var jag tvungen att känna såhär för henne? Men jag kunde väl aldrig ha betytt särskilt mycket för henne då hon redan hade gått vidare. Och med Olliver av alla människor, eller just det, vampyrer. Jag hade sett hur han hade kastat blickar efter henne när vi var tillsammans, och jag hade njutit av att veta att han aldrig skulle få henne. Men jag hade visst fel...

"Men Justin du vet vad som händer ikväll, är du verkligen stark nog?" frågade han mig oroligt och jag visste vad han menade. Han menade attacken som skulle ske mot Allison och hennes familj ikväll, och jag visste att jag aldrig skulle klara av och se dom slita henne i styck men det kunde jag ju inte säga. Men sedan om jag hade tur så var dom borta när vi kom dit, för jag hade ju varnat henne och flocken visste ju inte det.
"Klart jag är." ljög jag och jag såg hur Ryan försökte se om jag ljög eller talade sanning.
"Hoppas det Justin, vi ränkar med dig nu." sa han och jag nickade som svar.
"Vi syns ikväll då, bro!" sa han sen och gav mig en snabb 'killkram' innan han lämnade rummet.

Jag suckade och lutade huvudet mot händerna, varför var allt tvunget att gå så fel? Det var inte meningen att jag och Allison skulle göra slut, det var inte meningen att jag skulle bli tvungen att välja mellan henne och flocken, och det var absolut inte meningen att jag skulle svika Allison igen. Ett tag var mitt liv verkligne på topp. Jag hade en underbar familj som stöttade, jag fick skriva musik och spela den, underbara vänner och en fantastisk flickvän. Men nu hade jag förlorat Allison för gott, och min familj skulle hata mig om dom visste vad jag hade gjort mot henne.
"Du har verkligen sabbat allt Justin." viskade jag för mig själv.

När vi kom hem gick vi direkt till vardagsrummet där alla satt som vi hade lämnat dom.
"Så vad händer?" frågade jag dom och dom vände blicken till mig och Olliver där vi stod.
"Vi ska stanna." sa Anna leendes och jag såg att Seths ögon tindrade av iver.
"Vad menar ni?" frågade jag osäkert.
"Vi ska slåss All." sa Seth ivrrigt.
"Va?" sa jag och jag var säkert på att jag såg ut som ett ända stort frågetecken då Alexander skrattade lågt.
"Dom andra äldsta kommer, plus några till vampyrer. Vi ska inte fly längre utan nu ska vi ge igen för alla dom har dödat, vi ska visa att vi inte längre lika svaga som dom har trott." sa hon och kände hur mina tankar snurrade och for kors och tvär, skulle vi verkligen slåss?


Vad tyx? :D

Förlåt för att uppdateringen verkligen suger! Men det är så mycket som händer just nu, jag har massor av prov, läxor, sen måste jag planera inför min konfirmation, hästarna och sedan måste jag ha tid att umgås med mina vänner. Så som ni ser är jag ganska uppbokad. Men jag lovar att jag ska försöka få in ett kapitel så ofta jag kan!

Puss!


Comments
Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-21 @ 19:39:16 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Sara

Yeeeey dom ska döda varulvar!

2012-03-21 @ 23:17:58 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra :)

2012-03-22 @ 07:14:06 -



Written by: Mizz Z

JÄTTEBRA :D

2012-03-22 @ 10:37:26 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Anonym

skiiiit bra

2012-03-22 @ 17:33:51 - URL: http://mystoorie.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback