Chapter 54 - The fight.
Filed under: A vampire's story

När jag kom fram så såg jag hur en varulv gick till attack mot Anna som slog undan varulven innan den han sätta tänderna i henne. Jag rusade fram och ställde mig brevid Seth och Olliver ställde sig brevid mig. Varulvarna kom emot oss och det var minst 20 stycken, aldrig hade jag trott att flocken skulle vara så stor. Jag hade ingen aning om hur vi skulle kunna klara oss levande här ifrån. En varulv gick till attack mot Evelina, hon kastade sig åt vänster innan hon attackerade den och satte sina tänder i den och vred om huvudet så att nacken knäcktes och den föll död ner på marken.


Det var då helvetet bröt ut, alla blev som galna och jag dödade minst 2 stycken varulvar innan det hände. Jag kastade en snabb blick åt Evelina och såg hur hon precis kastade en varulv in i ett träd, men det hon inte märkte var att en varulv kom bakom henne.
"Evelina akta!" skrek jag och hon vände sig om och skulle precis försvara sig själv när den kastade sig över henne och satte sina tänder i henne. Jag rusade fram och skulle just kasta mig över varulven när en annan sprang fram och morrade hotfullt åt mig, trots att han var annorlunda så kände jag igen ögonen, Justin.
"Akta dig, han ska dö." väste jag men Justin flyttade sig inte utan började långsamt backa vilket alla andra varulvar också gjorde. Jag ville inget annat än att rusa fram och döda varulven som hade dödat Evelina, men en hand fann min och jag mötte Ollivers blodiga ansikte. När varulvarna var försvunna så gick jag långsamt fram till Evelina där Seth satt och snyftade, jag sjönk ner brevid honom och tog tag i hans hand och där satt vi och grät tillsammans.

"Kom nu, vi måste gå." sa Anna mjukt och jag tittade upp i hennes sorgsna ansikte.
"Vi måste ha en begravning för henne." sa jag bestämt men hon skakade på huvudet.
"Jag är ledsen Allison, men läkarna kommer vilja undersöka henne och det kan dom inte få göra. Dom kommer märka att hon inte är en människa." sa hon och jag bet mig i läppen och tårarna rann ner för mina kinder ochblandades med allt blod som var utsmetat i mitt ansikte.

"Men då får vi ha en egen begravning, bara vi. Det är hon värd." viskade Seth och strök Evelina över kinden.


Och så blev det, vi ordnade en egen liten begravning för Evelina i skogen där hon dog innan vi gick hem. När vi kom hem så gick jag direkt upp till badrummet där jag äcklat sköljde av mig allt varulvsblod, jag flätade sen håret och satte på mig mjukis kläder innan jag gick ner till dom andra som också satt i vardagsrummet ny duschade.
"Hur är det?" frågade jag Seth tyst när jag hade satt mig ner brevid honom.
"Jag ska finna honom." sa han och mötte min blick, och allt jag såg i hans ansikte var hat och sorg.
"Vem?" frågade jag.
"Han som dödade henne."

Vi alla satt där nu ny duschade hemma hos Sam igen, vi höll nu på att hålla en tyst minut för våra förlorade bröder.
"Vi ska döda dom jäkla vampyrerna som tog dom ifrån oss, det är vi skyldiga dom." sa Sam högt när minuten var slut.
"Men en av dom lyckades vi i alla fall döda, bra jobbat Chaz." fortsatte han sen och Chaz fick en applåd av alla.
"Tack." sa han och log stolt, Evelina var den första vampyren Chaz hade dödat. Mina tankar for tillbaka till händelsen när jag försvarade Chaz inför Allison, hennes ansiktsutryck... Jag hade aldrig sett något liknade! Det hade varit fyllt av hat, ilska, sorg och förvirring över att jag inte hade låtit henne döda Chaz. Men jag kunde inte, Chaz var min bästavän.
"Men Justin , varför attackerade vampyr bruden inte dig? Känner du vampyrerna?" frågade Sam mig och jag blev stum, vad skulle jag säga? Vem skulle jag förråda?


Vad tyx? :D

Naw, stackars Evelina!
Men hur tror ni allt kommer bli mellan Justin och Allison? Och hur kommer Seth hantera förlusten av Evelina? Och vem kommer Justin svika?
Tack så hemskt mycket för alla kommentarer jag får, jag älskar er!

Puss!


Comments
Written by: Sara

Jag gissar vampyrerna!

2012-03-10 @ 23:42:10 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Becka

Grymt bra!

2012-03-11 @ 00:47:45 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback