Chapter 32 - Evening In The City
Filed under: Love is not easy

"Vad tror ni ni gör?!" Jag och Ryan ryckte till och Christian åkte med en duns ner i golvet. Vi vände oss om och där stod en arg (?) Caitlin med armarna i sidan. " Det är bara JAG som får kittla honom" Sa hon och alla brister bokstavligt talat ut i skratt. Caitlin tar tre enkla steg fram till honom och sätter sig på honom och börjar kittla honom. Nu ligger Sophie och Tilda i en hög på golvet och skrattar. Alla skrattar. Utom jag. För jag är den enda som hört och sett honom...
 

 
 
Han stod där och jag, jag bara. Nej. Justin tittade hastigt till på mig där jag stod.. Han slutade brottas med Isabelle som han gjort en bra stund. Han stannade till och följde min blick och följde den till, Adam. Den där jävla Adam. (ursäkta om ni inte vill läsa sånt). Han stod där med sitt löjliga ansikte och kollar på när Tilde, Caitlin och Sophie låg i en hög på golvet och skrattade. Jag tittade hastigt till på dem. Men även om min hjärna sa nej åkte min blick tillbaka. För när Sophie låg där, så där, hade hela hennes kjol åkt upp. Och även om jag inte ville, så kollade jag. Men hallå? Jag är kille. Vi gör sådant. Jag vred undan blicken från hennes röda spetstrosor. Då såg jag att jag inte var den ända som kollade. Ryan och Christian kollade också, med stora ögon. Justin stod med sin mobil så han hade nog inte märkt något. Eller så är det precis vad han hade gjort men vill inte kolla. Men vänta? När reste han sig, och var är Isabelle? Isabelle var helt borta.
"Ey, Justin" Jag stötte till han i sidan.
"Ehum, va?" Han tittade upp från mobilen och kollade på mig med en trött blick,.
"Vad är Isabelle?" Jag kollade in i hans ögon och ser hur de spärrades upp och han vred sakta huvudet mot den så kallade "högen" som då bara bestod av Tilde, Caitlin och Sophie. Jag kollade på Justin och såg hur han stelnade till.
"Ey, guys" Justin höjde rösten lite. "Har någon sett Isabelle?" Alla slutade upp med vad de nu än gjorde och letade med blicken efter Isabelle.
"BÖH!" Två armar slingrades om min hals och Justin hals. Justin gav ifrån sig ett skrik som skulle kunna varit från en tjej. Jag snurrade hastigt runt och mötte en lekfull blick från Isabelle, Justin var några sekunder efter mig. Soffan vi stod lutad mot som Isabelle nu sitter, eller nej, ligger i, hoppade Justin smidigt över och landade på Isabelles mage.
"Ouff" var det enda hon hann få ur sig innan Justin börja kittla henne. "Ihihi. Sluta Justin". Isabelles skrattgropar blir tydligare när hon skrattar.

Jag vänder bort blicken från dem. Jag kollar mot receptionen och blicken vandrar vidare över hela rummet.
"Hej, vi har visst inte presenterats än" Adam, glasskillen står framför mig med en hand framsträckt med sitt påklistrade leende. "Adam, Adam Jelsey" 'Äckel Adam, ha! Det ska bli hans nya namn' tänker jag tyst för mig själv.
"Hej, Chaz, Chaz Somers" Svarade jag och försökte att inte låta allt för kaxig.
"Jag vet" Svarade han och log. Vilket gjorde att jag kände mig ännu mer stött.


"Hallå allihopa" Justin bryter den spända spänningen mellan mig och Adam. "Limousinen är framme" Ett sorl av glädje och förtjusning låter och hela sällskapet rör sig mot de stora dörrarna. Justin hinner inte mer än slå upp dörren innan vi bländas av 20 kamerablixtar minst.
"Justin" Är det där din flickvän Justin" "Vilka är det andra tjejerna?" "Vem är den där killen?" "Har du och Caitlin gjort slut Justin" Frågorna haglade och Justin puttade undan de flesta paparazzis, jag vet inte hur, men på något sätt lyckades vi ta oss till bilen.
"Är det alltid så där?" Frågade Sophie när vi satt oss i bilen och var på väg in till staden.
"Japp" Svarade jag, Justin och Ryan i kör.
"Haha, då vet du vad du har att vänta Belle." Sa Caitlin och blinkade mot Isabelle.
"Ha! Det klarar jag bara jag får vara tillsammans med Justin" Svarade hon och kysste Justin mitt på munnen där de satt jämte varandra. Kyssen utvecklades till hångel.
"Men hallå?" Christian avbröt tystnaden. "Ni får ju tänka på oss andra?"
"Aww, Chris. Vill du ha en av mig?" Frågade jag och blinkade med ögon.
"Ohja! Kom hit Sexy darling" Svarade Christian och jag lutade mig mot honom och vi körde den klassiska handen-för-munnen-kyssen. Ropen och skratten blev högre. Det blev inte mindre när Chris la sig ner och särade på benen och börja stöna.
"Asså, ni är sjuka!" Fick Caitlin ur sig när hon torkade tårarna mellan skrattaen. Vi satte oss upp efter ett tag.
"FAN CHAZ! Vi glömde att skydda oss?!" Ropade Christian efter ett tag.
"Ajdå, det var inte bra. Ska Dr Butler ta en titt och kolla så det inte blev någon oönskad graviditet?" Ryan var inte sen med vår trend.
"Ja, gör det snälla!" Ropade Caitlin. "Jag vill inte ha en gravid lillebror!" Skratten bröt ut igen och vi låg dubbelvikta av skratt och grät nästan.

"Sååååå, nu är vi framme" Ropade Justin och öppnade dörren och vi hoppade ut.
"Så, vad ska vi göra här då?" Frågade Adam när vi klivit ur bilen. Ryan och de som inte hade tänkt på han innan vände sig om mot honom. "Hej?" Fick hann han få ur sig innan Sophie kom till hans räddning.
"Aa, förresten. Glömde säga det innan. Jag bjöd med Adam. En jätte schyst och söt kille. Eller hur?" Hon kollade på mig med en blick jag inte kunde tyda. Var det hat, längtan, känslan att vara överlägesen? Eller var det kärlek?
"Det är lugnt" Chris var det första som sa något. Alla andra stämmer in.

"Vad bra!" Säger Sophie glatt. "Kan vi inte shoppa?" Sophie koller undrande på Ryan, som tydligen har blivit huvudansvarig för hela dagen.
"Det var det jag hade tänkt. i träffas här om 4 timmar?" Han kollar runt på oss och vi nickar. "GOOD!"

4 TIMMAR SENARE 18:30 ( stäng av musiken)

"Nu ska vi käka något hade jag tänkt. Duger det för de fisförnämda herrskapet?"
"Aldrig i livet" Svarade Caitlin på Ryans fråga. "Jo, klart. Skojade bara"
"Tur för dig kvinna. Annars hade du fått leva på vatten och bröd. Mohahahah" Ryan överdrev som vanligt, men det var Ryan det.
"Men vart ska vi käka då? Klockan är ju faktiskt" Justin som påbörjat sin klocktid pausar och kollar på mobilen och fortsätter att informera oss om att klockan är kvart i sju.
"Vi ska röra oss mot Grebén. Lyxigaste resturangen i staaaaaan. Men, ni måste vara beredda på att gå en bit" Vi nickar och mumlar.
Ryan tar täten och vi går ungefär 10 meter. Sen stannar han.
"Framme!" Säger han och pekar rakt över gatan på en resturang med vitt tegel på utsidan med en mörk svart dörr. Mer såg man inte. Förutom en stor svart skylt med guldfärgad text där det stod Grebén.
"Ingen Bil, Ingen bil, inge krokodil" Sa Justin när han först kollat åt vänster, sedan åt höger och sedan åt vänster igen. "Nu kan vi gå över" Sa han sedan stolt.
"Haha. Du är knäpp min sötkorv" Sa Isabelle och pussade han på kinden.
"Sötkorv?" Man så på Justins blick att han ifrågasatte Isabelles ordval.
"Japp, du är söt och lång och smal" Sa hon och log. Jag och Ryan och Chris brast ut i ett gapflabb.
"På vilket sätt är han lång och smal?" Chris flinade och Justin tog han under armen.
"Jaha, är du nyfiken Chris? Vet du vad? Sånt lär man sig på biologi lektionerna i 8;an. Men du kanske skolkade." Återigen började vi skratta. Vi klev in genom den mörka dörren och möttes av en skog. Ja, en skog! Först trodde vi inte våra ögon men ju mer kan kollade, desto mer såg man att restaurang var gjord i skogstema. Servitriserna var älvor och salladen var grön. Fast vänta. Sallad är ju alltid grön. Vi slog oss ner vid ett bord och beställde maten och åt i lugn och ro. Klockan tickade iväg och vi bestämde oss för att åka hem.

"Klockan är bara halv 10. Vi kan väl inte gå och lägga oss än?" Utbrast Tilde när vi kommit till hotellet.
"Nej, jag håller med" Sa Ryan. Alla nickade instämmande och bytte blickar.
"Sanning och konka på vårt rum?" Frågade jag och Ryan nickade att det var okej.
"Sure. För all del" Sa Justin. " Kom igen nu. Häng på vettja. Du med Adam"
"Okej." Svarade tjejerna och Adam. Vi tog två hissar upp och gick till vårt rum. Vi bildade en ring mitt på golvet och började bestämma regler.
"Allt man säger måste man göra. Vill man inte svara eller göra måste man ta av ett klädesplagg!" Sa Isabelle. Justin bara glodde på henne och hon bara skrattade. "Vadå? Det blir roligare så"
"Okej, det är lugnt" Vi andra gick helt och hållet med på hennes idé. Det gjorde jo trotsallt spelet roligare.

"Jag får börja snurra!" Sophie bedjande med sin vackra ögon så det fick hon. Hon snurrade på flaskan som hamnade på Justin. "Justin, sanning eller konka?"
"Konka" Sa Justin bestämt.
"Ta av Belles bh" Sa hon och småflinade.
"Okej" Justins händer åkte in under Belles tröja och efter ett tag drog han ur en rosa bh med spets. "Tada!" sa han och smålog. "Min tur och snurra."

Spelet höll på ett tag och det blev sjukare och sjukare grejer. Tillslut hände det som inte skulle fått hända. Sophie snurrade återigen och den hamnade på Adam.
"Sanning eller konka Adam?"
"Konka" svarade han efter en stund.
"Börja hångla med den som är snyggast i rummet. Och den måste fortsätta. Eller i alla fall inte protestera." Jag kollade på Sophie som satt jämte mig och sen till höger om mig där Caitlin satt.
"Oj, det här var en lätt en. Han ställde sig upp och gick mot vårt håll. Satte sig mitt emellan mig och Sophie och jag fick klumpar i halsen. 'Jag klarar inte detta om han ska börja hångla med Sophie, jag kla' Mer hann jag inte tänka innan jag kände två läppar mot mina och en tunga som gled in i min mun. Jag satt där som förstenad. Efter ett tag som kändes som en evighet togs läpparna bort från mina och jag vågade titta. Framför mig satt en leende Adam och resten av gänget satt med ögon stora som golvbollar, eller snarare tennisbollar.
"Va? Är du bög" Var det första som kom ut Sophies mun. Hon slog snabbt över händerna över munnen när hon insett att hon lätt väldigt stött.

"Japp, det är jag." Svarade Adam och log. "Vänta lite, jag måste bara göra en grej" Han drog fram sin mobil och klickade in på en app och början till refrängen på Call Me Maybe började.
"Hey, I just met you and this is crazy. But here's my number so call me maybe." Adam sjöng med i låten och gav mig sedan en papperslapp där hans nummer stod. ”Nähä, jag måste nog gå nu. Tack för en rolig dag" Adam reste sig och gick iväg. Jag satt fortfarande som förstenad.
"Kysste han mig nyss? Frågade jag och stirrade rakt ut i tomma intet.
"Jjjjajjja" Stammade Sophie fram.
"Jag är körd. Visst är jag?"
"Ja, det är du svarade Justin.


Tja, detta blev ett ganska dåligt kapitel. Men hade trots allat bara en och en halv timma på mig. Jag hoppas ni godkännde detta. Jag hade några direktiv jag skulle följa. Men inte mer än så. Så jag hoppas att ni inte hatar mig alltför mycket.

Tack för att jag fick skriva.
David Rydén
(Louise Kompis)

Comments
Written by: J

Vill du göra länkbyte? >.<

Svar: Visst, lägg till mig så lägger jag till dig! :)
Fanny Svensson

2012-06-22 @ 00:07:29 - URL: http://TrueLoveForOneDirection.webblogg.se



Written by: Becka

Bra :)

2012-06-23 @ 17:49:20 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback