Chapter 31 - Whait, what?
Filed under: Love is not easy

"Justin och Bell har äntligen erkännt att dom är tillsammans. Caitlin och jag tycker vi borde fira det på något sett." viskade hon så att Justin och Bella inte skulle höra.
"Jo, men hur då?" frågade jag.
"Vi vet inte, men vi får planerar mer sen när dom inte är här." viskade Caitlin och jag nickade.
Jag fortsatte sen att diskret fortsätta att titta på Chaz. Varför var han tvungen att vara så underbar?
 

CHAZ PERSPEKTIV
 
"Ska vi inte dra in till staden och fira lite på staden?" Kläckte Ryan ut sig efter en stunds viskande och fnittarnde mellan tjejerna.
"Fira vad?" Frågade jag och kom genast på att det var en dum grej att fråga.
"Att Justin och Isabelle är tillsammans ditt nöthuvud!" Sa Caitlin som satt brevid mig och slog till mig i huvudet. Dock löst.
"Aj, det gjorde ont!" Utbrast jag och gjorde valpminen.
"Lögnare. Haha." Fnissade Caitlin och kramade om min arm lite lätt men jag blev helt kall i magen när jag såg Sophies ansiktsuttryck. Hon stirrad iskallt på Caitlin. Caitlin släppte min arm när hon skulle prata med Isabelle lite.
"Men hallå!" Ryan försökte få uppmärksamheten igen. "Skulle vi dra in till staden? Klockan har ju faktist hunnit bli elva?" Folk riktade uppmärkssamheten mot Ryan och nickade och mumlade saker som 'Visst' och 'Det blir bra'
"Dåså. Då går vi upp och byter om eller? För jag tänker inte gå runt i detta" Sa Ryan och nickade menande mot sina kläder. Allas blickar riktades mot Ryans kläder där han stog och var på väg att gå från bordet. Ett skratt utbrast när tjejerna kollat in Ryans kläder. Han blev helt röd i ansikte och försöker dölja sin Musse Pigg tröja där musse dragit ner byxorna och visar sina kalsonger. Och likaså hans smutsiga militär shorts.
"Hahahah, gör du så. Hahaha" Kom det från Tilda. Ryan nickade och smet iväg från bordet. Några få sekunder komhan tillbaka. Vi var påväg att resa oss när han kom.
"För att komma in i rummet behöver jag nyckeln" Mumlade han generat. Ett skratt utbrast med tanke på att han redan hade sagt att han hade nyckeln.
"Här, varsågod" Jag gav den till honom och han log tacksamt och skyndade sig mot hissen och klev in.
 
Jag slängde blicken mot Sophie som gick mot receptionen. Till. GLASSKILLEN ?! Eller, nej. Förlåt. ADAM?! Aka Glasskillen. Sophie lutade sig över disken och pratade med honom och slängede med håret och skrattade. Den som inte märker på långa vägar att hon flörtar är blind. Det värsta var att Adam inte var sen att fortsätta.
"Haha. Gör du så!" Hörde jag Sophie säga. Hon vred huvudet lite mot mig men när hon såg att jag kollade på henne vred hon snabbt tillbaka huvudet. "Så, om 10 minuter är du klar?" Adam nickade och log. "Dåså. Vi syns om en stund" Sophie log och vände och gick mot Tilda och Isabelle.
"Chaziiiiie" Ropade Justin ut över entrén. "Kommer du?" Justin var uppspelt. Det hörde man på hans röst. Jag skrattade och gick mot hissen och log.
 
Jag bytte om till en enkel vit t-shirt och ett par beiga chinos.
"Ey, är du klar?" Hörde jag Ryan ropa utanför rummet. Han var redan klar. Jag drog handen genom håret och nickade mot spegelbilden.
"Yes!" Jag klev ut genom hotelldörren. "Nu drar vi!" Ryan sträckte upp handen och vi gjorde HighFive och gick längs korridoren bort till hissen och åkte ner. Vi kom ner till entrén och möttes av en tom hall. En stund senare plingade den andra hissdörren till och ut kom Justin och Christian som delade rum.
"Ska jag gå och beställa taxi?" Frågade Justin  och nickade mot receptionen.
"Gör du det" Svarade jag lite nonchalant. "Vi kan roa oss under tiden." sa jag och nickade mot Ryan som skrattade.
"Haha, det tror jag säkert" Sa Justin och gick bort mot receptionen.
"NEEEEEEEEJ. Lämna mig inte med dem Justin!" Ropade Christian efter Justin.
"Vadå? Vi är väl inte farliga?" Frågade Ryan och flinade. Dock på ett snällt sätt.
"Jo! Ni bara kittlar mig!" Muttrade Christian och la armarna över bröstet och gjorde en sur min.
"Du menar, så här?! Sa jag och tog ett kliv fram till honom och började kittla honom.
"Nej. Hihihi. Sluta! Hihihi. Lägg av! Det kittlaaaaaaaaas" Fick Christian ur sig medans jag och Ryan höll på och kittla honom.
"Vad tror ni ni gör?!" Jag och Ryan ryckte till och Christian åkte med en duns ner i golvet. Vi vände oss om och där stod en arg (?) Caitlin med armarna i sidan. " Det är bara JAG som får kittla honom" Sa hon och alla brister bokstavligt talat ut i skratt. Caitlin tar tre enkla steg fram till honom och sätter sig på honom och börjar kittla honom. Nu ligger Sophie och Tilda i en hög på golvet och skrattar. Alla skrattar. Utom jag. För jag är den enda som hört och sett honom...

Så. Detta kapitlet har jag skrivit helt själv. Rubriken var jättesvår och sätta tycker jag. Och förlåt för att ni inte fått kapitel tidigare. Men jag har inte haft tid. Och Fanny vet jag inget om. Men för att kompensera detta får ni ett till lite senare ikväll. Det är färdiskrivit och så. Bara att publicera.

KRAMAR Louise

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-06-19 @ 21:33:42 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback