Chapter 39 - Chocken del 1
Filed under: Love is not easy

Jag återvände in i mina tankar och försökte komma på en lösning men hittade igen. Du har verkligen lyckat ställa till det Chaz, tänkte jag och suckade tungt.
"Chaz, hur kunde du?" frågade Caitlin mig och jag hoppade till då jag inte hade märkt att hon hade kommit.
"Vad menar du...?" frågade jag osäkert.
"Bella berättade precis... Hur har ni tänkt förklara det för Justin? Att du har gått och kärat ner dig i din bästaväns flickvän." sa hon och tittade strängt på mig.
"Jag är inte kär i henne." sa jag och hon tittade förvånat på mig. "Varför sa du då att du älskade henne?" frågade hon mig.
"Jag vet inte... Jag vet inte varför jag gjorde det." suckade jag.

Justins Perspektiv

"Hej det är Justin" Svarade jag när jag hade rest mig och gått bort från gruppen för att ta samtalet från Scooter.
"Hej Justin, det är Scooter" Hörde jag Scooter säga på andra sidan luren. Han lät bekymrad. "Så, hur har ni det?" Försökte han inleda en konversation med.
"Scooter, försök inte. Jag hör att något har hänt. Vad har hänt?" Jag hörde Belles vackra skratt klinga till borta vid borden. Jag log bara jag tänkte på henne. Hon var så vacker.
"Så, det är det som är problemet" Avslutade Scooter och jag kom på mig själv med inte lyssna på vad han hade sagt.
"Förlåt Scooter. Jag hörde inte vad du sa. Dålig teckning. Jag ska flytta på mig" Jag ljög för Scooter men jag kunde väl inte säga att jag ignorerade min manager för en tjej. Eller kunde jag?
"Så, nu lär jag nog höra dig bättre" Jag hade bara flyttat mig ett steg åt sidan och räknat till 5.
"Justin, det finns bilder." Scooter avslutade meningen svävande. Jag svalde en klump i halsen.
"Vad för bilder" Viskade jag ut i luften. Och jag hörde min darrande stämma.
"Bilder på dig och en viss Isabelle Kennedy. Papparazzina är som galna i dig. Du är på framsidan av varenda skvaller tidning! Särskilt ingående om henne finns i Belieber News. Och det är den mest sålda numret av den tidningen i år. 23 miljoner! Och då har den varit släppt i två dagar?! Justin, TVÅ JÄVLA DAGAR! Och vet du varför den har sålt så mycket? Det är på grund av att du har twittrat 5 tweet under 17 dagar. 17 dagar Justin. Dina fans är galna!" Scooter pausade i hans utbrott ich man hörde hur han andades tungt.
"Men" Mer hann jag inte för äns Scooter började prata igen.
"Och det är på grund av det Jack Kennedy. Isabelles far. Har hamnat i koma!" Jag frös till och stirrade rakt ut i luften. Sa han verkligen koma?
"Vad ska jag göra?" Jag hörde hur ostadig min röst lät.
"Jag, Pattie och din prproducent har snackat ihop oss. Och du har två alternativ. Det ena är att ni kommer ut i median och säger att ni är ett par, eller..." Scooter blev tyst.
"Eller vad Scooter?" Jag kände mig desperat. Jag ville skydda Isabelle från denna världen. Men om hennes pappa låg i koma. Ja, vad skulle hända?
"Eller, så kommer ni ut i media att det är Chaz flickvän, eller Ryans. Det är antingen eller Justin. Du har inget val" Scooters mörka stämma tystnade.
"Jag får prata med henne. Jag ringer upp dig!" Scooter hinner inte svara innan jag klickar honom. Jag lägger ner mobilen i fickan och styr stegen mot bordet på hotellresturangen vi satt vid.

"Isabelle?" Alla tystnade när de hörde min röst. Chaz, Christian och Caitlin som satt med ryggen mot mig vände sig om.
"Ja?" Svarade hon och såg på mig med sina bruna vackra ögon.
"Kan vi prata?"
"Nu?" Frågade hon och jag nickade.
"Okej." Hon reste sig och sköt ut stolen och gick runt bordet så hon kom fram till mig.
"Kom" Sa jag och tog hennes hand. Jag drog med henne bort till hissen. Jag såg vårt sällskaps nyfikna blickar.
"Justin, vad är det?" Isabelle stannade och tittade upp på mig och la sin hand på min kind. Jag fick rysningar längs hela ryggraden.
"Isabelle" Jag försökte desperat komma på hur jag skulle säga det hela.
"Ja?" Hon tittade på mig med sina oroliga ögon
"När hade du tänkt berätta för mig att din pappa ligger i koma?!" Det var inte men minfråga lät så arg. Jag röt nästan mot henne. Hon spärrade upp ögonen och blev som förstenad. Hennes ögon blev mattare och jag såg en tår rulla ner för hennes kind. "Förlåt Isabelle. Det var inte mening att låta så arg..."

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-07-20 @ 22:55:08 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback