Chapter 26 - Paparazzi.
Filed under: A vampire's story

Jag var nu ombytt och var på väg hem till Justin igen, när jag kom fram så knackade jag på dörren och Justin öppnade den genast med ett stort leende på läpparna.
"Hej." sa han och kysste mig på kinden.
"Hej." sa jag och log mot honom och klev in, jag tog av mig ytterkläderna och följde med honom upp till hans rum.
"Justin du vet att allt detta inte innebär att vi är tillsammans?" frågade jag honom osäkert.
"Jag vet." sa han och suckade och satte sig ner brevid mig på sängen.
"Vi har lagar även om ni kanske inte vet det, vi får abolut inte göra vad vi vill." sa jag och han tittade förvånat på mig, han trodde säkert att vampyrer fick göra vad dom ville.
"Och vad är det för lagar då?" frågade han mig.
"Jag har redan brutit mot dom flesta, men vi får inte avslöja vad vi är för någon som inte är en vampyr, vi får inte bli kär för någon som inte är en vampyr, vi får inte förvandla någon om inte dom äldsta godkänner det, vi får inte bli fäst vid att döda. Det är bara några få av reglerna." sa jag.

"Vilka är dom äldsta och vad menar du med 'inte bli fäst vid att döda?" frågade han mig.
"Dom äldsta är 5 vampyrer som har makt över alla vampyrer. Det är dom som är äldst i vampyrvärlden även om det inte ser ut så, deras kroppar ser ut att vara 17-20 år gammla men dom själv är hur gammla som helst. Och med att man inte får bli för fäst vid att döda menar jag att man får döda om det är nödvändig. Och ibland händer det att man inte kan kontrollera sin törst så att man inte kan sluta dricka och att männisan dör, det är okej om det inte händer för ofta. Sen om man bryter mot lagarna så straffas man." det sista sa jag tyst.
"Vilka straff har ni?" frågade Justin mig.
"Det finns bara ett sätt att straffa en vampyr även om straffet går att göra på olika sätt, döden." sa jag och rös till.
"Så om man bryter mot en av reglerna dör man?" sa han chockat.
Ja." sa jag.
"Jag vet ett sätt att döda en vampyr på, finns det fler?" sa han och höjde på ena ögonbrynet.
"Ja, vad lite ni vet om vampyrer igentligen." sa jag lite förvånat, jag trodde att varulvar visste mycket mer om vampyrer.
"Vilka då?" frågade Justin nyfiket och jag hajade direkt till, varför ville han veta det.
"Varför vill du veta det?" frågade jag och tittade vaksamt på honom.
"Bara nyfiken, jag ska inte berätta det för någon annan. Men om du inte vill så behöver du inte säga." sa han snabbt och log mot mig.
"Okej... Ett varulvs bett dödar en vampyr precis som att ett vampyr bett dödar en varulv, sen om man stötter en trä påle rätt så dödar det också, sen om en vapmpyr är utan blod tillräckligt länge dör den också. Det sista är abslout värst." sa jag och ryste.

Klockan var nu 6 och Justin hade besämt sig för att bjuda mig på bio.
"Tar ni bilen dit, jag vill inte att ni ska gå hem i mörkret." sa Pattie och tittade strängt på oss.
"Okej mamma, vi tar bilen så var lugn." sa Justin skrattades och kysste Pattie på kinden innan vi gick och tog på oss ytterkläderna.
"Måste vi ta bilen, det går så mycket snabbare att springa." sa jag och tittade bedjande på Justin.
"Jag är ledsen men vi måste ta bilen." sa Justin och jag suckade och klev in i bilen. När vi äntligen var framme hoppade jag snabbt ut bilen och tog ett djupt andetag, det var riktigt jobbigt att sitta instängd i bilen med Justin. Trots att jag bara drack för någon timme sedan så törstade jag fortfarande efter hans blod.
"Mår du bra Allison?" frågade Justin mig oroligt.
"Ja, det är ingen fara med mig." sa jag och log mot honom. När vi kom in fixade Justin våra biljetter sen gick vi in och satte oss i biografen. Medans vi satt där inne och väntade på att filmen skulle börja så kom det 3 tjejer fram tilll oss.
"Du är Justin Bieber va?" frågade den ena och log mot honom.
"Ja det är jag." sa han och log tillbaka.
"Kan vi få varsin autograf och en bild? Vi är dina största fans!" frågade en av dom andra. Och Justin som var så snäll ställde självklart upp och sen fick jag hjälpa till genom att ta bilden

"Så vad tycker dom om filmen?" frågde Justin mig medans vi reste oss upp från stolarna och tog på oss ytterkläderna, Justin slängde även popkorn kartongen som hade han köpt.
"Den var väl bra, vad tycker du själv?" frågade jag.
"Den var ju riktigt bra." sa han och när vi kom ut från biografen fick jag mig en riktigt chock, där stod en massa paparazzi som direkt började att skrika och ta en massa bilder när vi kom ut. Det ända som for igenom huvudet var att jag inte alls visste vad jag skulle göra nu, ända till då hade jag lyckats hålla mig från tidnigarna. För Anna skulle ju direkt förbjuda mig att umgås med Justin om jag syndes på framsidan av flera tidningar.
Terry Richardson's Diary
"Justin?" viskade jag och han tog tag i min hand och drog mig till bilen medans jag försökte skymma mitt ansikte så mycket jag kunde. Vi satte oss i bilen och Justin körde oss försiktigt där ifrån för att inte råka köra på någon.
"Förlåt Allison, jag är så ledsen." sa han.
"Du vet detta kommer jag aldrig att kunna dölja för Anna, så jag har ingen aning om vad som händer nu." sa jag och suckade.
"Jag är så ledsen..." sa han igen men jag avbröt honom.
"Det är lungt Justin, jag kommer på något." sa jag och log mot honom.


Vad tyx? :D

Men hur tror ni att det går nu när dom hamnar i tidnigen och allt? Hur kommer alla att reagera? :)

Puss!


Comments
Written by: Sonja

Frågestund på bloggen! Ställ gärna en fråga om du känner för det!:) Kram!

http://jssmn.blogg.se/2012/january/fragestund-alla-fragar.html?_tmp=eec602fac401a33de3f6c012b35d0b34c703f954

2012-01-09 @ 12:35:10 - URL: http://jssmn.blogg.se/



Written by: Anonym

jättebra

2012-01-09 @ 16:08:23 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback