Chapter 21 - Just friends.
Filed under: A vampire's story


"Ehm... Varför inte Ryan, Chaz och jag gillar varandra är väldigt komplicerat och jag orkar verkligen inte prata om det just nu. Och det Justin och jag pratade om vet jag inte hur mycket jag får säga för Justin." sa jag och Melissa tittade besviket på mig.
"Litar du inte på mig eller vågar du inte säga för mycket för vad Justin skulle säga?" frågade hon.
"Jag litar på dig, det gör jag." sa jag och jag talade sanning, jag litade faktiskt på Melissa.
"Okej vad bra, men kan du inte säga lite av det?" frågade hon och jag log svagt mot henne.
"Vill du verkligen veta?" frågade jag och hon nickade ivrrigt.
"Såklart, annars skulle jag inte frågat dig." sa hon och skrattade.
"Okej, Justin och jag har kysst varandra, 2 gånger." sa jag och hon log stort.
"Åh, ni kommer att bli ett underbart par. Nej vänta lite, varför såg han helt förstörd ut då?" frågade hon och såg nu förvirrad ut.
"För han sa att han börjar gilla mig, och jag gillar inte honom." ljög jag.
"Men Allison, jag känner Justin och han tar verkligen hand om sina flickvänner och om han nu sa det till dig så vissar det ju att han verkligen gillar dig. Men om du nu inte gillar honom så var det ju bra att du sa det till honom, men en fråga bara, varför kysste du honom?" frågar hon mig.
"Vet inte, det kändes bra då men nu är han bara en vän för mig." sa jag och rykte på axlarna. Melissa nickade och då plingade hennes mobil till som hon tog upp och suckade.
"Jag måste gå hem." sa hon och jag nickade och vi reste oss upp och gick ut."Hejdå, vi syns imorgon." sa hon och kramade om mig.
"Hejdå!" sa jag och kramade henne tillbaka, jag började sen att gå hem.

Skolan var nu äntligen slut och jag kännde mig verkligen lättad, Chaz och Ryan hade kastat blickar efter mig hela dagen vilket var riktigt jobbigt. Jag öppnade dörren till skolan och Justins och min blick möttes direkt, jag var inte direkt förvånad för han var säkert här för att hämta Chaz eller Ryan. Jag tittade snabbt ner i marken och bröt ögonkontakten men innan jag hann göra det så såg jag smärtan i hans ögon även om han var väldigt duktig på att dölja den.
"Hej Allison, vänta!" hörde jag Trever ropa på mig så jag stannade och vände mig om och såg honom komma gående emot mig från skolan.
"Hej." sa jag och gav honom en snabb kram.
"Så vad ska du göra efter skolan?" frågade han.
"Ingen aning." sa jag och han sken upp.
"Lust att göra något då?" frågade han och jag nickad och hans leende blev större.
"Vad bra, ska vi gå hem till mig?" frågade han.
"Visst." sa jag och vi började genast att gå hem till han. Vi gick in i ett hus som inte var jätte stort men inte litet heller, lagom.
"Så här bor jag." sa Trever och öppnade en dörr som ledde in till hans rum.
"Fint." sa jag och tittade mig omkring, en hund kom in springande i rummet som jag måste ha missat innan.
"Detta är min hund Chester." sa han och böjde sig ner och klappade hunden.

"Så söt!" sa jag och gick fram till honom och började att klappa Chester.
"Han gillar dig, det är rätt konsigt då han oftast brukar hålla sig undan när vi har gäster här." sa Trever och log då Chester höll sig intill mig hela tiden.
"Det kan man inte tro att han gör." sa jag och skrattade. Vi pratade en stund till innan vi bestämde oss för att gå ut en runda.

"Men vad ska du göra på julafton då? Det är inte många dagar kvar nu, 9 är det va?" frågade han mig och jag suckade innombords, nu var jag tvungen att dra samma lögn som igår.
"Vi firar inte direkt jul hemma och ja, det är nog 9 dagar kvar." sa jag och log.
"Okej då är det ingen mening att köpa en julklapp till dig?" frågade han och och log.
"Nej det är det inte." sa jag och log tillbaka.
"Men så du är med i cheerleading laget har jag hört?" frågade han och jag nickade.
"Ja det är jag." sa jag.
"Så varför har du inte berättat det förr?" frågade han.
"Har jag inte gjort det? Förlåt mig då Trever, inte visst jag att det var viktigt." sa jag och skrattade.
"Nej men det är inte viktigt, men får jag se någon träning någon gång?" frågade han nyfiket.
"Visst, vi har träning imorgon direkt efter skolan. Du kan komma då om du vill." sa jag och han nickade.
"Det ska jag komma ihåg." sa han och log.


Vad tyx? :D

Men vad tror ni Melissa kommer att göra nu, kommer hon att nöja sig med det Allison sa eller kommer hon att fortsätta att leta efter sanningen? Och hur kommer det att bli mellan Justin och Allison? Kommentera gärna för ni vet att jag älskar kommentarer! :)

Puss!


Comments
Written by: Linda

AWESOME kapitel :DD

2012-01-03 @ 23:02:00 -



Written by: Anonym

Jättebra fast skriv lite längre:) man vill bara ha mer när man läser!!!:)

2012-01-04 @ 02:21:36 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback