Chapter 30 - I was not worth them.
Filed under: A vampire's story

Justin och jag hade precis tittat klart på en film när jag tittade på klockan på mobilen och såg att den redan snart var 8, tiden hade flugit iväg.
"Justin jag måste hem." sa jag motvilligt, jag ville inte alls gå.
"Okej..." suckade han, han visste att jag var tvungen. Jag reste mig upp och han
följde efter mig och jag tog på mig ytterkläderna.
"Hejdå." sa jag och han lyfte handen och smekte bort en hårslinga från ansiktet.
"Hejdå." sa han och böjde sig sen och kysste mig passionerat. "Jag älskar dig." sa han tyst när vi hade avslutat kyssen, jag log stort mot honom och kysste honom på kinden innan jag blev tvungen att gå.

"Så hur var det hos din kompis då?" frågade Anna och tittade misstänksamt på mig när jag kom hem.
"Vi hade roligt, tittade på film också." sa jag undvikade, vad skulle jag göra om hon kom på att jag hade varit hos Justin?
"Okej, jag litar på att du inte gör något dumt Allison." sa hon och spände blicken i mig. Jag kände en klump i magen började att växa, jag hatade att ljuga för dom.
"Vad är Evelina och Seth för någon stans?" frågade jag då jag värken såg eller hörde dom i huset.
"Ute och jagar, dom väntade på dig men du kom aldrig." sa hon och jag nickade innan jag gick upp till mitt rum. När jag kom dit letade jag fram en låda jag hade under sängen, jag öppnade och log sorgset. Där i låg en gammal bild på mig, Seth och våra riktigt föräldrar. Där låg även ett halsband som jag hade fått av mamma och pappa 3 dagar innan olyckan hände. Jag tog upp bilden och smekte med pekfingret över mamma, jag sakande mina föräldar något enormt. Jag hörde hur dörren öppnades där nere så jag la snabbt ner fotografiet i lådan igen och stängde den och la ner den under sängen igen, jag letade sen fram en bok och la mig ner i sängen osm jag höll på att läsa. Jag hörde hur setg kom emot dörren och kort där efter öppnades dörren och där stod Evelina som log mot mig.
"Äntiligen är du hemma, sugen på att ha roligt?" frågade hon mig och log busigt.

"Självklart." sa jag och la ifrån mig boken och följde med henne ner.
"Vart ska ni?" frågade Seth oss.
"Ut, vi ska se om vi kan hitta på något roligt. Vill du följa med?" frågade hon och Seth nickade så vi tog på oss ytterkläderna och började gå runt för att se om vi kunde hitta något att göra.

Jag kände hur hatat inom mig växte, hur kunde jag göra så mot dom? Allison var min allra bästa vän och hade varit det i evigheter, och Seth ja, jag visste inte riktigt hur det var mellan oss. Medans vi hade jagat hade vi kyssts, och det hade absolut varit den bästa kyssen jag hade varit med om. Jag tittade på dom och det var inget svårt beslut att fatta, jag skulle göra allt för att stoppa det.
"Evelina hur är det?" frågade Allison oroligt då hon såg att det var något.
"Inget, bara lite mycket i tankarna." sa jag och log snett. Seth tittade oroligt på mig och jag tittade ner i marken, jag var inte värd dom. Allisons mobil började att ringa så hon började snabbt att gå iväg så att vi inte skulle kunna höra.
"Evelina, jag är ledsen om du inte..." började Seth men jag avbröt honom direkt.
"Det är inte det, jag gillade kyssen." sa jag och log blygt.
"Jag med." sa han tyst och tveksamt lutade han sig mot mig och båra läppar möttes för andra gången.
American Psycho


Vad tyx? :D

Förlåt för att uppdateringen har sugit denna helgen! Men jag har verkligen haft fullt upp, så det har inte funnits någon tid till att skriva. Men om ni kommentera mycket och peppar mig så ska jag försöka hinna skriva ett till kapitel idag, annars blir det säkert två imorgon. :)

Puss!

Comments
Written by: linda

Bra:D

2012-01-15 @ 19:14:55 -



Written by: Anonym

nästa delllll

2012-01-15 @ 20:06:24 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback