Chapter 47 - I promise.
Filed under: A vampire's story

Vi avslutade kyssen och jag öppnade ögonen och tittade på Justin som fortfarande satt med stängda ögon och ett stort leende på läpparna.
"Jag trodde aldrig att jag skulle få känna denna känslan mer." sa han lyckligt när han hade öppnat ögonen.
"Inte jag heller." sa jag och log mot honom, vi log en stund mot varandra innan Justin blev allvarlig.
"Men vad händer nu, mellan oss då?" frågade han mig försiktigt.
"Jag vet inte, vad vill du?" frågade jag.
"Jag vill vara med dig." sa han och tittade på mig som om det inte redan var självklart.
"Jag vill också vara med dig, men det är flera saker som hindrar det. För det första vet jag inte om jag kan lita på dig, sen så ska ju vampyrer och varulvar hata varandra, och som att det inte är nog så jagar dom äldsta oss...!" sa jag frustrerat.
"Det låter lite som Romeo och Julia, deras kärlek var omöjlig. Men vi kan klara det Allison, jag vet det." sa han och drog mig intill sig och omfamnade mig i en trygg kram, det fick mig att könna att vi kunde klara vad som helst.
"Jag litar på dig Justin, så snälla svik mig inte denna gången." sa jag och våra blickar möttes.
"Denna gången lovar jag, jag klarar inte av att förlora dig igen." sa han och vi båda lutade oss framåt och möttes i en passionerad kyss.


Justin och jag stod utanför min dörr och våra blickar möttes innan vi skulle öppna dörren. Jag såg hur trött Justin var, men han hade vägrat stanna hemma och sova.
"Vi kommer på något." sa han och log mot mig och jag log ett svagt leende tillbaka innan vi öppnade dörren. Där tog vi av oss ytterkläderna innan vi gick in i vardagsrummet där dom höll en livlig diskution. Vi klev in och ingen la märke till oss förutom Seth som snabbt kastade en blick på Justins och min samanflätade hand med ett argt utryck innan han tittade på Evelina med ett plågat ansiktsutryck. Justin och jag satte oss ner brevid Olliver som hängde med i Evelinas och Annas diskution, Anna var ursinnig över att Evelina hade förråt oss och Evelina försökte försvara sig.

"Så vad har ni kommit fram till?" avbröt jag dom.
"Ja, att Evelina inte går att lita på!" väste Anna.
""Men har ni inte kommit fram till vad vi ska göra, eller har ni tänkt dom låta ta mig?" frågade jag.
"Självklart inte!" sa Olliver och tog tag i min fria hand, jag såg hur Justin irriterat tittade på det men jag struntade i det.
"Nej vi kan ju inte komma fram till något när hon är här, för vem vet vem hon berättar det för?" sa Anna och skrattade ett glädjelöst skratt."Jag lovar att jag inte kommer berätta något!" försvarade Evelina sig.
"Bäst för dig det, annars letar jag upp några varulvar som med glädje sliter upp din strupe!" morrade Anna och jag såg hur Evelina ryste till av skräck.
"Anna, snälla vet du något sett vi kan skydda henne på?" frågade Seth och man kunde verkligen se hur orolig han var för mig.
"Ärligt talat så vet jag inte om det går att gömma henne för dom äldsta." sa Anna och tittade sorgset på mig.

Efter flera timmars prat så hade vi fortfarande inte kommit på något. Alla hade kommit fram med förslag, men ingen av dom skulle kunna lura dom äldsta. Justin hade somnat för runt en haltimme sedan så jag hade burit upp honom till min säng och lagt honom där innan jag hade gått ner till dom andra igen. Vi var desperata efter en lösning för vi hade kommit på att dom kunde bestäma sig för att bestraffa hela familjen eftersom vi alla hade hållit det hemligt.
"Men en sak vi kan göra är att leta fakta efter dom, vem vet dom kanske har någon svaghet." sa Olliver.
"Ja, men vad ska man leta för någon stans då?" frågade Anna och suckade.
"I bibloteket?" sa jag och Anna blängde på mig.
"Det passar inte att skämta nu Allison." sa hon.
"Men hon har rätt, det finns kanske någon bok från förr som har något som stämmer." försvarade Olliver mig.
"Ja med då kan ju ni två gå och leta efter fakta då, ta med dig din varulv också." sa Anna och jag och Olliver reste oss upp. Innan jag gick så gick jag till Seth och kramade om honom innan jag gick upp till mitt rum, vi bestämde oss för att byta om innan vi gick. När jag kom in i rummet så tittade jag leendes på min säng där Justin djupt sov, jag bestämde mig för att väcka honom efter att jag hade fixat mig igordning. Jag tog på mig en vit klänning och sminkade mig snabbt innan jag gick till sängen och väckte Justin med en mjuk kyss.

"Så här skulle jag vilja vakna i resten av mitt liv." viskade han log mjukt mot mig innan han drog mig intill sig och kysste mig igen.
"Jag skulle gärna vilja fortsätta men du, jag och Olliver ska till bibloteket och leta fakta." sa jag och han suckade besviket men reste sig upp och rättade till kläderna och håret.
"Ska vi gå nu?" frågade han mig när han var klar och jag nickade så vi gick ner till hallen där Olliver väntade.
"Vi går nu!" ropade Olliver till dom andra när vi hade fått på oss skorna, vi öppnade sen dörren och började att gå till bibloteket som hade öppnat.

När vi kom dit så började vi genast leta efter böckerna som handlade om vampyrer och satte oss sedan ner och började att skumma igenom sidorna. Det mesta var strunt som att ett enda bett av en vampyr förvandlade en människa till en vampyr, att vi sov i kistor eller att vi inte kunde gå ut i solljus. Jag suckade djupt och slog besviket igen boken jag hade läst och började direkt att leta efter en ny, jag hade säkert redan bläddrat igenom 10 böcker. Jag letade fram en ny och satte mig ner brevid Justin och började att skumma igenom sidorna.
"Det mesta är ju bara strunt." suckade Justin och reste sig sen upp för att hämta en ny bok medans jag satt kvar, både Justin och Olliver var och letade efter nya böcker så jag satt ensam vid bordet.

"Får jag slå mig ner?" frågade en mjuk röst så jag nickade och läste klart sidan innan jag tittade upp och skräcken for igenom mig, där satt Alexander...
"Trevligt att träffas igen Allison." sa han och log retfullt mot mig.


Vad tyx? :D

Hade först tänkt lägga upp två kapitel idag, men jag klippte och färgade håret idag och sedan gick jag på stan osv. Men hoppas att ni gillar detta kapitlet, och tack för alla underbara kommentarer jag får! ♥
Älskar er.

Puss!


Comments
Written by: Emelie

Jätte bra men vem är Alexander känner mig lite efterbliven :)

2012-02-23 @ 11:16:09 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback