Chapter 41 - I'm not mad at you.
Filed under: A vampire's story

När sista lektionen tog slut så skyndade jag mig ut och gick till skåpet, jag lämnade in böckerna och tog på mig min jacka. Jag tittade mig runt i hopp om att få syn på Melissa så vi kunde prata, men i stället fick jag syn på Olliver. Han log mot mig och började att gå emot mig då han också fick syn på mig.
"Hej, vad gör du här?" frågade jag honom då jag var riktigt förvånad över att se honom i skolan.
"Hej, ville träffa dig, vi har inte hunnit umgås så mycket dom senaste dagarna." sa han och omfamnade mig i en varm kram. Och det han sa var sant, vi hade inte hunnit umgås så mycket då han försökte lära känna Seth, Anna och Evelina med, sen så måste man hinna jaga också.
"Ja, vi båda har haft fullt upp." sa jag och han nickade.
"Ja, men har du tid nu?" frågade han och jag nickade.
"Självklart!" sa jag och han sken upp i ett leende.
"Toppen!" sa han och vi började att få mot utgången och jag kunde höra allas viskade röster.

"Var det inte hon som var tillsammans med Justin Bieber?"
"Nej det är slut mellan dom, säkert för att hon var otrogen med den där killen som hon går med. Hon vill väl ha alla snygga killar!"
"Jag är glad att det är slut mellan hon och Justin. Jag fattar inte vad han såg i den otrogna bitchen."

Jag kände hur ilskan byggdes upp inom mig, var det jag som var den otrogna nu? Undra hur dom skulle reagera om dom fick reda på sanningen! Innan jag han börja gå emot tjejerna som viskade och berätta sanningen så fattade Olliver tag i min hand och kramade tröstande om den.
"Strunta i dom, det ör inte vört det. Sen så är det viktigaste att du vet sanningen, ingen annan." viskade han och jag log emot honom, han hade rätt.
"Så vad ska vi göra nu?" frågade jag medans vi gick hem från skolan, vi fick gå själva då Seth hade slutat tidigare än mig.
"Jag vet inte, men jag skulle gärna vilja använda min kamera." sa han glatt.
"Okej, då går vi hem och hämta din kamera då." sa jag och log mot honom.

När vi kom hem så hämtade vi kameran och gick sen ut igen, vi gick runt på stan och Olliver fotade ibland mig, ibland omgivningen.
"Hörru, nu räcker det men bilder på mig." sa jag skrattades efter att han hade fotat mig för säkert hundrade gången.
"Sluta se så förbaskat söt ut då!" sa han flinandes. Jag kände hur jag blev alldeles varm inombords, Olliver var verkligen en underbar vän!

Vi fortsatte att gå runt och det började långsamt att mörkna, vi hade säkert varut ute i timmar. Vi stannade utanför en kiosk och jag suckade trött när jag såg bilderna på framsidorna som klädde nästan alla tidningar i skyltfönstret. Det var bilder på mig och Justin, och sen bilder på mig och Olliver. Och rubrikerna på alla tidningar var nästan lika dana, den handlade om att jag hade lämnat Justin för att vara tillsammans med denna okända killen, Olliver.
"Oj..." mumlade Olliver förvånat.
"Förlåt, jag visste inte att det skulle bli såhär." sa jag fortfarande med blicken fast på tidningarna, bilderna på mig och Justin som var tagna när jag var som lyckligast.
"Vad säger du förlåt för? Det är ju inte ditt fel." sa han och tog sin hand under min haka och lyfte upp mitt huvud så att blickarna möttes.
"Så du är inte arg för att du hamnade i tidningen som min 'okända nya pojkvän'?" frågade jag och han skakade på huvudet.
"Såklart jag inte är arg på dig för det. Snarare så är jag arg på tidningen som var så lata att dom inte orkade ta reda på mitt namn." sa han och blinkade med ena ögat vilket fick mig att brista ut i skratt.
"Kom nu din tönt." sa jag fortfarandes skrattande.
Jag stirrade på tidnigen som var i mina händer och suckade trött samtidnigt som jag slängde den ifrån mig. I tidningen så stod det att Justin skulle komma hit för några dagars vila innan tourn fortsatte som vanligt.
"Vad är det All?" frågade Seth mig då han såg hur irriterad jag var. Vi var dom ända hemma då Anna var och gjorde något som vi inte hade någon aning om, och Olliver och Evelina var och jagade.
"Justin kommer hit och ska stanna här i några dagar!" stönade jag och begravde huvudet i händerna. Jag hade äntligen börjat sluta tänka på honom, och såklart ska han besätmma sig för att komma tillbaka då. Eller ja... Jag hade såklart inte slutat tänka på honom, men jag hade börjat komma över honom.


Vad tyx? :D

Så hur tror ni att det kommer gå nu när Justin kommer tillbaka under några dagar, och vad tror ni det är Anna håller på med? :)
Skriv gärna någon som ni vet gör gratis bloggdesigner, som ni ser så är min helt förstörd!

Puss!


Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-02-02 @ 22:47:38 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Emma

Jätte bra :)

2012-02-02 @ 22:50:40 -



Written by: lina

Hej, skulle betyda allt om du ville följa min novell :)

+ jag gör gärna länkbyten :)

2012-02-04 @ 14:41:32 - URL: http://ddearbieber.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback