Chapter 8 - He deserves it.
Filed under: Love is not easy

Vi hade precis slutat första lektionen och var nu på väg till skåpen för att byta böcker. När vi kom fram låste jag upp skåpet och letade fram hemkunskapsboken och stängde sedan igen skåpet igen. Jag vände mig om och såg hur Lucas kom gående emot mig med ett litete leende på läpparna.
"Hej." sa han och kramade om mig när han kom fram.
"Hej, varför svarade du mig inte när jag ringde eller på mina sms igår?" frågade jag.

"Förlåt, men jag märkte det först i idag att du hade gjort det." sa han och skulle precis luta sig fram för att kyssa mig men jag lutade mig åt sidan och han tittade förvånat på mig.
"Vad är det?" frågade han mig osäkert.
"Jag måste gå nu." sa jag och började gå mot salen och Tilda och Sophie följde med mig.

"Tycker ni att jag var för hård mot honom?" frågade jag dom oroligt.
"Nej han förkännar det, du kanske hade något viktigt att säga." sa Sophie.
"Ja, du gjorde rätt." sa Tilda. Min mobil pep till och jag tog upp den ur fickan och såg att jag hade fått ett sms från ett nummer som jag inte hade med i min kontaktlista, men jag tryckte upp det och läste det.
'Hej glasstjejen, har du lust att hitta på något idag? Skulle gärna vilja lära känna dig bättre! :)
xx Justin.'
Jag blev lite förvånad över hans sms, jag trodde faktiskt inte att han skulle sms mig. Men vad kunde det skada om jag tackade ja till hans fråga?
'Hej Justin! Visst men var och när ska vi mötas? :)
xx Isabelle.'
Skrev jag och det dröjde inte länge innan min mobil pep till igen där Justin skrev att han kunde hämta mig vid skolan, det ända han behövde veta var när jag slutade, jag skrev att jag slutade vid 3 och sen la jag ner mobilen i fickan igen.
"Vem smsar du med?" frågade Sophie nyfiket.
"Justin, han vill lära känna mig så vi ska träffas idag." sa jag och log mot henne.

Klockan var nu 3 och jag hade precis slutat och kände mig lite spänd inför att träffa Jusitn, jag hade ingen aning om vad vi skulle göra.
"Snälla, kan inte du komma på festen hos Tobias ikväll?" frågade Sophie och tittade bedjande på mig.
"Jag vet inte, jag har ju lovat Justin nu att vara med honom." sa jag och tog min väska ur skåpet innan jag stängde den igen.
"Okej, men smsa eller ring mig om du kommer!" sa hon och kramade om mig och jag gick sen och gav Tilda en kram också.
"Men vi syns ikväll eller imorgon." sa jag och log mot dom innan jag började gå mot utgången. När jag kom ut tittade jag ut över parkeringen och fick syn på Justin omringade av några tjejer, osäkert började jag gå mot honom och han log mot mig när han fick syn på mig. Tjejerna vände sig om för att titta efter vad det var Justin tittade på, när dom såg mig så tittade dom argt och avundsjukt på mig.
"Hoppa in." sa Justin och öppnade bildörren åt mig.
"Tack." sa jag och log mot honom, jag hoppade sen smidigt in i bilen och stängde dörren efter mig och Justin gick runt bilen innan han hoppade in.
"Så vad är det vi ska göra?" frågade jag nyfiket när vi hade lämnat skolans parkering.
"Får du se." sa han och log hemligthetsfullt åt mig.

Vi körde i runt en halvtimme och kom till slut fram till en skog där han stannade och vi klev ut ur bilen.
"Vad gör vi här?" frågade jag honom förbryllat.
"Du ska få se." sa han och bagageluckan i bilen och tog fram en picknickkorg och en filt.
"Ska vi gå?" frågade han mig sen leendes och jag nickade och vi började följa en stig i skogen. Efter runt 10 minuter kom vi fram till en underbar liten glänta.
"Vad fint." andades jag och tittade mig ivrrigt runt.
"Visst är det?" sa Justin mjukt och la ut filten och vi satte oss ner och han plockade fram jordgubbar och dricka ur korgen.
"Det är underbart, men hur hittade du denna platsen?" frågade jag honom leendes.

"När jag flyttade hit kände jag inga och det var sommarlov, så då gick jag ofta runt och upptäckte olika platser. Det var då jag hittade denna platsen." sa han och tittade sig runt.
Vi satt tysta en stund och bara njöt av lungnet som fanns här innan Justin öppnade munnen.

"Men berätta lite om dig själv." sa han och jag tänkte efter en stund innan jag började.
"Okej som jag berättade för dig innan heter jag Isabelle Kennedy, men dom flesta kallar mig för Belle eller Bell. Jag är född 4 Juni 1994. Mina två bästavänner heter Sophie och Tilda, och jag har en pojkvän som jag har varit tillsammans med i snart 1 år och han heter Lucas. Mina föräldrar heter Melena och Jack. Din tur nu." sa jag och han log mot mig innan han började.
"Jag heter då Justin Bieber, är född 1 mars 1994. Jag bor tillsammans med min mamma Pattie, och min pappa Jeremy bor kvar i Kanada med mina halvsyskon Jazmyn och Jaxon. Mina två bästavänner heter Ryan och Chaz, dom bor också i Kanda." sa han.
"Det måste väl vara jobbigt att vara utan dom? Din familj och dina vänner menar jag." frågade jag och han nickade.
"Ja, men som tur är mamma med mig hela tiden." sa han och log snett. Jag tittade på honom och blev imponerad, jag skulle aldrig klara mig och vara utan min familj och vänner som han.
"Men ångrar du det ibland, att du blev känd?" frågade jag och han tänkte efter.
"Ibland, men jag älskar det jag gör. Jag älskar att sjunga och jag älskar mina fans, så jag skulle inte ändra något om jag kunde." sa han allvarligt.


Vad tyx? :D

Hoppas att ni gillar det, och sprid gärna bloggen! :)

Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-04-08 @ 17:23:30 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback