Chapter 6 - Shopping.
Filed under: Love is not easy

Jag var nu på väg till skolan igen, och tänkte tillbaka på vad som hade hänt igår. Jag kunde inte fatta hur jag kunde gå in i Justin Bieber och smeta ut glass på honom, hur kunde jag vara så klumpig? Jag suckade och gick in i skolan och gick bort till mitt skåp där Tilda och Sophie stod och väntade.
"Hur gick det igår med din älskling?" frågade Sophie och jag himlade med ögonen och låste upp skåpet och la in min väska och letade fram matte boken.
"Det gick bra, förutom att jag gick in i Justin Bieber och lyckades smeta ut glass över hela hans mage!" sa jag och smällde igen skåpet och Tilda och Sophie tittade på mig med upp spärrade ögon.
"Nu måste du berätta allt!" sa dom ivrrigt och jag tog allt från början medans vi gick till klassrummet.
"Gud vad pinsamt." skrattade Tilda när jag hade berättat klart.
"Ja, tur att jag inte måste träffa honom igen." sa jag och dom nickade instämmande.
"Men ska vi till stan idag?" frågade jag för att byta samtlasämne.
"Ja, förra gången jag var i stan såg jag ett bar ur snygga skor som jag måste köpa." sa Sophie uppspelt.

När skolan slutade åkte vi direkt till stan och började gå runt i affärerna.
"Vad tycker ni om den här?" frågade Tilda och höll tveksamt upp en svart klänning med ett rosa bälte runt midjan.
"Jätte snygg, du måste prova den Tilda!" kvittrade Sophie, Tilda log mot Sophie och vände blicken frågade till mig.
"Jag håller med Sophie, du måste prova den." sa jag och hon log stort och skynde sig bort till omklädningsrummen och vi följde lungt efter.
"Så vad tycker ni?" frågade hon och tittade tveksamt på oss när hon var klar och klänningen satt verkligen perfekt på henne.
3 words 4 you. I love you
"Alla killar kommer vilja ha dig när du har den på dig, eller just det, alla killar vill redan ha dig." sa jag och log stort på henne och hon skrattade nervöst och tittade varnande på Sophie.
"Vad är det?" frågade jag oroligt.
"Inget, men jag köper den nog, vad tycker du Sophie?" frågade Tilda snabbt.
"Köp den." mumlade Sophie och vände sig sen om och gick ut till kläderna och Tilda slank in i omklädningsrummet igen och jag tittade förbryllat efter dom.
När Tilda kom tillbaka efter att ha bytt om till sina klänningar låtsades både hon och Sophie som att inget hade hänt, vi följde med Tilda till kassan där hon köpte klänningen och sen gick vi och käpte Sophies skor som hon hade tjatat om.

När dom var köpa gick vi till ett litet mysigt café som vi alltid gick till när vi var i stan. Vi köpte varsin läsk och en bit kladdkaka och gick sen och satte oss vid ett bord och började prata.
"Visste ni att Hanna och Jake från fotbollslaget är tillsammans?" frågade Tilda och samtidigt plingade det till i dörren till cafét och Caitlin, Christian och någon kille kom in och beställde.
"Åh, nej inte hon." muttrade Tilda och jag suckade och drack lite från colan.
"Jag orkar verkligen inte med henne nu, hoppas att hon bara går förbi." sa Sophie och när dom hade beställt och började leta efter en plats men det fanns inga förutom brevid oss.
"Kan vi inte bara gå någon annan stans?" mumlade Caitlin.

"Nej kom nu, vi har redan beställt." sa Christian och vi hörde hur hon suckade innan hon satte sig ner, den mystiska killen hamlade brevid mig.
"Hej igen." sa han skrattades och jag tittade förvånat på honom och såg sen att det var Justin och allt jag ville var att resa mig upp och springa iväg.
"Hej." mumlade jag och tittade ner i på min kladdkaka. Snälla börja inte rodna, snälla börja inte rodna, tänkte jag och hade tur för en gångs skull.

"Har du tänkt smeta ner mig med glass igen?" viskade han i mitt öra.
"Förlåt det var verkligen inte med mening." sa jag och han började skratta.
"Jag vet, skulle bara se hur du reagerade." sa han och log busigt och jag blängde på honom.
"Tack, du fick mig att tro att du var arg." sa jag och kunde inte hålla mig utan började att le mot honom.

Vi alla reste oss upp efter en stund och gick ut från cafét, fast där skilljdes vi åt och Justin och dom gick åt höger och jag, Tilda och Sophie gick åt vänster.
"Isabelle vänta!" hörde jag Justin plötsligt ropa och jag vände mig om och såg honom komma springade åt mig, och jag såg också hur Caitlin och Christian förvånat tittade på honom.
"Vad är det?" frågade jag honom när han kom fram.

"Kan jag få ditt nummer? Vem vet, du kanske bli sugen på att smeta ut glass någon dag." sa han och skrattade.
"Du kommer aldrig glömma det där va?" frågade jag och höjde ena ögonbrynet.
"Men kan jag få det?" frågade han mig envist.
"Okej." sa jag och sa nummret som han knappade in på sin mobil.
"Tack." sa han och log stort mot mig innan han sprang tillbaka till Caitlin och Christian.
"Vad frågade han dig?" frågade Tilda mig nyfiket, dom hade inte hört då dom stod en bit bort.
"Han frågade efter mitt nummer." sa jag och tankarna for igenom mitt huvud, varför ville han ha mitt nummer?


Vad tyx? :D


Förlåt för inget kapitel har kommit upp men har sovit över hon en av mina kompisar så det är därför! Men hoppas att ni tycker om kapitlet! :)

Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-04-07 @ 11:39:37 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra ;)

2012-04-07 @ 11:49:46 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback