Chapter 20 - Truth or dare.
Filed under: Love is not easy

När vi hade badat en stund gick vi upp och la oss och solade och jag satte på mig mina solglasögon och lät solens stråla smeka min kropp.
"Är inte du Justin Bieber?" frågade en tjej nervöst och jag öppnade ögonen och tittade på 3 tjejer som stod och tittade osäkert på Justin.
"Ja, det är jag." sa han och log mot tjejerna som alla sken upp i ett leende.
"Kan vi få din autogaf och en bild?" frågade samma tjej som frågade innan.
"Visst." sa han och skrev en sin autograf på papperna dom räckte fram och tog sen varsin bild men dom. En sak jag inte hade fattat än var ju nästan alla tjejer lyckades ha med sin papper och penna när dom träffade Justin, dom hade väl helt enkelt tur.
"Hejdå." sa han och log mot dom när dom sen gick iväg.

Killarna bestämde sig efter tag att gå och köpa glass till oss alla så nu var det bara vi tjejer på.
"Är det något mellan dig och Justin Bell?" frågade Sophie mig retfullt.
"Vad menar du?" frågade jag förvånat och satte mig upp och tittade frågade på dom.

"Ja, han tittar ju på dig hela tiden!" fnittrade Tilda.
"Jag håller faktiskt med dom, är det något du vill berätta för oss?" frågade Caitlin och höjde på ena ögonbrynet.
"Nej, vi är bara vänner." sa jag och var riktigt förvånad över vad dom sa, Justin tittade väl inte ofta på mig?
"Åh, vad synd! Ni skulle vara riktigt gulliga tillsammans!" sa Sophie leendes. När killarna kom tillbaka gav dom oss våra glassar och vi satt och pratade om vad vi kunde göra under dagen.

"Jag skulle vilja shoppa!" sa Tilda leendes och vi tjejer instämnde.
"Nej, vad som helst utom det!" stönade Christian.
"Jag håller med, shoppa kan ni göra hemma." suckade Ryan.
"Nej, för hemma finns inte dom affärerna som finns här." sa Caitlin envist.
"Isbelle?" frågade någon och jag vände mig om och där kom Sebastian leendes emot oss.
"Hej!" sa jag och reste mig upp och kramamde om honom, det gjorde Tilda och Sophie också.
"Sebastian detta är våra vänner, Caitlin, Christian, Chaz, Ryan och Justin." presenterade jag dom för varandra. Dom reste sig upp och hälsade på varandra och Justin tittade hälsade vänligt på Sebastian men jag såg ändå att han inte riktigt gillade honom.
"Så vad ska ni göra idag då?" frågade han när vi hade satt oss ner igen, han hade fått dela handduk med mig.
"Ingen aning, vi tjejer vill shoppa men det vill inte killarna." skrattade Tilda.
"Men kan ni inte komma hem till mig ikväll så kan vi hitta på något?" frågade han.
"Visst, kommer Hampus också vara där?" frågade Tilda.
"Det tror jag." sa han och jag såg hur det blänkte till i Tildas ögon och jag kunde inte låta bli att börja skratta.
"Vad?" frågade Tilda och hennes kinder blev lite röda.
"Inget." skrattade jag och alla tittade frågade på mig och jag lugnade ner mig sakta ner mig igen.
"Vad tog det åt henne?" frågade Chaz.
"Ingen aning, hon får sina anfall ibland." suckade Sophie.
Men vi kom sen fram till att vi skulle komma hem till Sebastians farbrors hus där vi skulle beställa pizza och hitta på något. Hans farbror och farbrorns flickvän skulle inte vara hemma då dom skulle iväg någon stans. När klockan började närma sig 3 gick vi tillbaka till hotellet för vi skulle vara där vid 6.

"Vad ska jag ha på mig?" frågade jag Caitlin och rotade runt bland alla mina kläder men hittade verkligen inget att ha på mig. Caitlin gick fram till min resväska och började att rota runt och höll sen upp en grå tröja och ett par shorts med nitar på.
"Ta detta på dig, några smycken och platta håret." sa hon leedens och jag nickade.
"Tack, du är bäst." sa jag och kramade om henne och tog kläderna och nya underkläder.
"Jag vet." skrattade hon. Jag skrattade också innan jag gick in till badrummet där jag tog en snabb dusch, fönade sen håret och tog på mig kläderna innan jag gick ut igen. Caitlin gick där efter in i badrummet, jag tog på mig några smycken och sminkade mig och plattade håret.
blogista -

När klockan var 6 så gick vi alla till Sebastians farbrors hus, jag knackade på dörren till det stora huset och Sebastian öppnade leendes dörren.
"Hej!" sa han glatt och släppte in oss där vi tog av oss skorna och jag tittade mig nyfiket runt, det var lyxigt men inte alls lika lyxigt som Justins hus.
"Vad är Hampus?" frågade Tilda och jag kunde inte låta bli att fnissa, hon var verkligen tänd på honom!
"I köket, han håller på att skära upp pizzorna." sa han och Chaz såg ut att dreggla.
"Pizza..." sa han drömmande. Vi gick till köket där Hampus hade skärt upp pizzorna och vi satte oss ner och började äta.

"Så vad ska vi göra?" frågade Ryan när vi hade ätit osss mätta, Chaz hade lätt ätit mest av oss alla.
"Vi kan väl leka sanning eller konka?" föreslog Tilda. Efter en stund bestämde vi oss för att göra det så vi tog en cola flaska och satte oss i en ring i vardagsrummet där Sebastian snurrade på flaskan och den stannade på Sophie.
"Sanning eller konka?" frågade hon och Sophie tänkte efter.
"Konka." sa hon och Sebastian tänkte efter han också.
"Kyss Chaz i 50 sekunder." sa han och hon himlade med ögonen och kröp fram till Chaz och kysste honom och vi alla började ränka ner. När det hade gått 50 sekunder kröp hon tillbaka till sin plats och tog cola flaskan och snurrade, och den stannade denna gången på mig.
"Sanning eller konka Bell?" frågade hon och jag tänkte efter, och bestämde mig för att inte vara en fegis.
"Konka." sa jag bestämt, Sophie tittade från Justin till Sebastian och såg ut att tänka.
"Hm... Kyss... Sebastian i en 60 sekunder." sa hon sen nöjt.
"Dålig fantasi du har Sophie, du la bara till 10 sekunder." skrattade Sebastian. Jag fnissade och kröp fram till honom och tittade in i hans ögon innan våra läppar försiktigt möttes.


Så vad tyx? :D

Hoppas att ni gillade detta kapitlet, och vad tror/vill ni nu ska hända? :)

Puss!


Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-04-30 @ 19:15:13 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Mizz Z

Awesome, som vanligt :)

2012-04-30 @ 21:53:20 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback