Chapter 4 - Ice cream.
Filed under: Love is not easy

Skolan var nu slut och jag och Lucas hade under dagen bestämt att vi skulle gå till stranden tillsammans då det var riktigt soligt och varmt ute. Mening var först att Tilda och Sophie också skulle följa med, men så fort jag nömnde att Lucas också skulle med ville dom inte längre. Jag orkade inte bry om det utan fortsatte vara glad, för vem kunde inte vara det när den skulle tillbringa resten av dagen på stranden med sin pojkvän?

Lucas och jag gick först hem till honom där han byte om till badbyxor och tog på sig en tröja över det, sen letade han fram hadduk, solkräm och allt han behövde på stranden. Sen gick vi hem till mig där jag bytte om till bikini och tog på mig en tunn klänning över det. Sen packade jag min väska med allt jag behövde, och sen gick vi till stranden. Det var rätt mycket människor där, men vi hittade en ledig plats där vi la ut handdukarna och la ner väskorna. Jag tog av mig klänningen och stoppade ner den i väskan igen innan jag la mig ner på handduken och lät solens stråla smeka min kropp.

Efter en stund blev Lucas otålig och tjatade på mig att vi skulle gå och bada.
"Men du kan väl gå och bada så ligger jag kvar här och solar." sa jag och han skakade envist på huvudet.
"Nej du ska med." sa han och lyfte då upp mig och springa med mig mot vattnet.
"Nej, Lucas släpp mig!" tjöt jag, och det gjorde han när han väl kom ut i vattnet. Jag kände hur det svala vattnet omslöt min kropp och jag simmade upp till ytan igen där Lucas stod och skrattade.
"Det var inte roligt." sa jag surt och kramade ut vattnet ur mitt hår.
"Jo, du skulle sett din min!" sa han och frustade av skratt. Jag tittade på honom en stund jag började skvätta vatten på honom, och då slutade han genast att skratta och tittade förvånat på mig.
"Varför gjorde du så?" frågade han och jag härmade honom genom att börja skratta.
"Du skulle sett din min!" härmade jag och han flinade busigt mot mig och började skvätta vatten på mig, och då började vattenkriget.

Efter en stund tröttande vi och gick upp till haddukarna och där bestämde jag mig för att köpa glass till oss båda. Lucas ville också följa med, men jag tvingade honom och började att gå mot kiosken som låg en liten bit ifrån oss. När jag kom dit så beställde jag två mjukglass strutar som jag betalde för och började gå tillbaka.
∂ιяту αтмσѕρнєяє
Jag var så inne i mina tankar att jag inte märkte killen som kom gående emot mig förens det var för sent. Vi gick rätt in i varandra och all den kalla klassen smetades ut på våra kroppar, jag kunde inte hindra mig utan ett tjut for ur mig då jag kände hur kylan spreds.

"Förlåt mig, det var inte meningen!" utbrast killen och jag tittade upp och mötte hans blick och blev alldeles chokad. Killen jag hade gått in i och smetat ut klass på var ingen mindre än Justin Bieber.
"Nej, förlåt det var mitt fel." sa jag han hjälpte mig upp då vi båda hade fallit ner till marken då vi hade krockat.
"Nej det var mitt, kom så ska jag köpa nya glassar åt dig." sa han och ledde mig emot kiosken då han fortfarande inte hade släppt min hand.
"Nej det behöver du inte..." började jag protestera men han lyssnade inte, utan köpte glass av den förvånade kvinnan som stod i kiosken. Ja, det var väl inte varje dag en kändis kom och köpte glass, helst inte när den stod där nersmetad brevid en tjej som också var nersmetad av mjukglass.
"Så, varsegod." sa han och räckte mig mjukglassarna.
"Tack." sa jag förvånat och tog försiktigt emot mjukglassarna och han log mot mig.
"Just det, jag har glömt att fråga vad du heter." sa han och jag skrattade.

"Jag heter Isabelle, Isabelle Kennedy." sa jag och jag såg hur han ryckte till när han hörde mitt namn men jag låtsades inte om att jag såg det.
"Men jag måste gå, min pojkvän väntar. Förlåt för det där," sa jag och nickade emot hans mage som var nerkletad med glass. "och tag för glassen." sa jag och log emot honom innan jag vände mig om och skynade mig tillbaka till Lucas som blev riktigt förvånad när han såg mig.

Vad tyx? :)

Nu är det första gången Justin och Isabelle verkligen har 'mötts' och pratat med varandra, och inte på ett snyggt sätt direkt!
Men vad tror ni kommer hända nu? Kom gärna med tips. :)

Och glöm inte rösta på mig, ni har till den 4/4! http://thatsmile.blogg.se/2012/april/rosta.html#comment

Puss!

Comments
Written by: Becka

2012-04-02 @ 21:33:24 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Becka

Bra :)

2012-04-02 @ 21:33:33 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Jacobsson Karolina

Yey, awesome som vanligt :)

2012-04-02 @ 21:52:33 - URL: http://jacobssonkarolina.blogg.se/



Written by: Jacobsson Karolina

Yey, awesome som vanligt :)

2012-04-02 @ 21:52:51 - URL: http://jacobssonkarolina.blogg.se/



Written by: Anonym

Ska vi göra ett länkar byte :D ?



otorligt bra du skirver! :D

2012-04-03 @ 16:21:27 - URL: http://justindrewstories.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback