Chapter 12 - I can't lose you.
Filed under: Love is not easy

"Varför är du här egentligen Isabelle?" sa Caitlin när vi stod i kön till kiosken, rakt på saken var hon.
"Vad menar du?" frågade henne då jag inte alls förstod vad hon menade.
"Vi är inte den typen du normalt skulle vara med. Varför är du inte med din populära pojkvän eller Tilda och Sophie?" frågade hon mig.
"Så du har inte hört det?" mumlade jag och tittade ner i markern.
"Vad?" frågade hon mig.
"I normala fall skulle jag inte ha sagt något till dig, men rykterna kommer ändå snart att spridas..." suckade jag innan jag började berätta. "Igår efter skolan så var jag med Justin och sen åkte vi till en fest. Allting verkade gå bra och vi pratade med Sophie och så innan vi gick för att leta efter Tilda och Lucas. Vi hittade dom ingenstans så vi gick då ut för att leta där, och där hittade vi dom, hånglades." sa jag och tog ett djupt andetag och mina ögon fylldes med tårar men jag fortsatte. "Dom blev riktigt chockade när dom såg mig i Justin och fick panik, lika så jag. Jag sprang iväg men Justin hann ifatt mig och snart kom dom också. Det visade sig att dom hade haft ett 'förhållande' bakom min rygg. Jag sa att jag aldrig ville se dom mer och sen gick vi till bilen för att åka. Och då kom Sophie, och vet du vad det värsta är, Caitlin? Sophie visste om det hela tiden men berättade aldrig det för mig." sa jag och jag såg hur förvånad Caitlin var när jag hade berättat allt.
"Förlåt... Jag visste inte." sa hon tyst och jag skakade på huvudet.
"Det är okej." sa jag och sen blev det vår tur och vi köpte glassarna och gick sen med dom till Christian och Justin som hade väntat.
"Varför tog det så lång tid?" frågade Christian och började sen att äta av sin glass.
"Lång kö..." mumlade Caitlin och verkade helt inne i sina egna tankar.

Klockan var nu fyra och jag var hemma efter en faktiskt rätt rolig dag på stranden. Justin hade frågat om jag ville följa med dom hem men jag hade sagt att jag hade mycket att tänka på och ville bara vara ifred, vilket han förstod.
"Hur är det gumman?" frågade mamma mig oroligt när vi några timmar senare satt vid bordet och åt middag.
"Trött bara, många prov nu innan sommarlovet." sa jag vilket inte var en lögn.
"Bara någon vecka kvar nu, det orkar du." sa pappa och log varmt mot dig.
"Ja, det orkar jag." sa jag och log mot honom innan jag stoppade en köttbit i munnen.

När jag hade ätit upp dukade jag undan och gick upp till mitt rum och letade fram filmen A walk to remember.

Jag vet inte hur många gånger jag hade sett filmen, men den var alltid lika bra!
Jag snyftade för mig själv och kramade om kudden som jag höll i när eftertexten började rulla, filmen fick mig alltid att börja gråta. Jag reste mig upp och stängde av filmen och tittade sen på klockan som visade 11, jag visste inte vad jag skulle göra så jag gick och bytte om till pyjamas och tvättade bort sminket innan jag gick och la mig.

När jag vaknade nästa morgon var klockan lite efter 10, jag reste mig upp och tog på mig ett par shorts och ett linne då solen lyste ute. Jag satte upp håret i en hästsvans och kletade på lite mascara innan jag gick ner.
"Godmorgon gumman." sa mamma och log varmt mot mig.
"Godmorgon prinsessan." sa pappa och jag satte mig ner vid köksbordet där dom satt och åt frukost.
"Godmorgon." sa jag och log tillbaka och började bre en macka.
När jag hade ätit upp och hjälpt till att duka undan frågade mamma och pappa om jag ville följa med och besöka mormor och morfar, men jag sa att jag inte orkade.
"Okej, men skriv en lapp om du går någon stans." sa mamma innan hon gick.
"Jag lovar, ha så roligt." sa jag och hon gav mig en kram innan hon och pappa gick. Jag satte mig framför tvn och gjorde mig beredd för en långtråkig dag.

Jag tittade på ett avsnitt av pretty little liars och när det var slut så knackade det på dörren, jag reste mig upp och öpnnade och fick en chock när jag såg att Sophie stod där. Jag skulle precis stänga dörren men hon hindrade mig.
"Snälla Bella, vi måste prata." sa hon och tittade på mig med sorgsna ögon.

"Men om inte jag vill?" sa jag och tittade hårt på henne.
"Snälla?" frågade hon mig, men jag kände att det var alldels för tidigt för att prata. Jag hade ingen ork för det.
"Jag vill inte höra på dina lögner, för hur vet jag att det du säger är sant?" sa jag och stängde sedan dörren. Jag vet inte om jag var för hård mot henne, men just nu var allt för tidigt. Jag skulle aldrig kunna förlåta henne nu.

Nästa dag så tänkte jag först stanna hemma från skolan, spela sjuk. Men jag tvingade mig upp och tog en snabb dusch innan jag klädde på mig och sminkade mig. Jag gick sen ner och åt lite frukost och gick sen upp och borstade tänderna och sen bar det av till skolan. Jag kände hur en klump bildades i magen när jag gick genom korridoren och försökte ignorera den. När jag kom fram till skåpet suckade jag lättat då Sophie och Tilda inte hade kommit en. Jag öppnade skåpet och letade fram Engelska boken och stängde sen skåpet igen.
"Hej..." sa Tilda och jag vände mig om och där stod hon, hon tittade osäkert på mig och jag skulle precis gå när hon hindrade mig.
"Snälla, vi måste prata. Jag klarar inte av och förlora dig." sa hon och tittade nästan desperat på mig.
"Det skulle du tänkt på innan." sa jag hårt.

"Jag vet, jag var så dum! Hur kunde jag göra så mot dig?" sa sorgset. Jag såg hur Caitlin och Christian kom bakom Tildas rygg och jag såg hur Caitlin blev chockad när hon såg mig stå och prata med Tilda.
"Jag orkar inte prata mer." sa jag och skulle just gå men hon hindrade mig igen.
"Bell, snälla förlåt!" sa hon och då kom Caitlin fram till oss och gjorde något som förvånade oss båda, hon kramade om mig.
"Hej, det var roligt vi hade i lördags." sa hon och log mot mig.
"Hej... Ja det var det." sa jag och log osäkert mot henne och tittade mot Tilda som stirrade chokat på oss, vilket också alla som gick förbi oss gjorde.
"Vill du följa med mig till mitt skåp?" frågade hon mig och jag nickade, jag gav Tilda en sista blick innan jag följde med Caitlin.


Vad tyx? :D

Tack för alla super gulliga kommentarer, älskar er! ♥
Men vad tror ni händer nu? Ska se om jag hinner lägga upp ett till idag, hoppas det! :)

Puss!

Comments
Written by: elin

Jag älskar verkligen dina noveller, jag vet faktiskt inte varför jag inte kommenterar Jag är usel på det. Men jag ska försöka bättra mig, superbra kapitel förresten!

2012-04-13 @ 18:28:15 - URL: http://ealr.blogg.se/



Written by: Elin

Du skriver så gryyyymt bra!!!!

2012-04-13 @ 19:54:24 -



Written by: Sara

jätte bra, kan inte Isabella slå sönder Tilda?

2012-04-13 @ 21:51:19 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: Burcu:D

Jag älskar den här novellen! MEER!!

2012-04-13 @ 22:09:52 - URL: http://buurcus.blogg.se/



Written by: Becka

Grymt bra!

2012-04-13 @ 23:29:40 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra ;)

2012-04-14 @ 10:04:28 -



Written by: Anonym

AWESOME! Du är grym ju!

MEEEEEEEEEER ;)

2012-04-14 @ 18:59:07 -



Written by: Burcu:D

Ska du inte fortsätta skriva på din andra novell?

2012-04-14 @ 22:04:48 - URL: http://buurcus.blogg.se/



Written by: Mizz Z

FEtt bra :)

2012-04-15 @ 12:14:33 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Alexandra

Skit bra :D

2012-04-15 @ 18:30:48 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback