Chapter 3 - I've been dreaming about you.
Filed under: Love is not easy

När jag kom hem igen var klockan runt 8, jag tog av mig skorna och hängde väskan på en krok i hallen innan jag gick till köket där mamma och pappa höll på med kvällsmaten.
"Hej gumman." sa mamma och kramade mjukt om när jag kom in.
"Hej prinsessan." sa pappa och ruffsade om mitt hår, prinsessan hade han börjat kalla mig när jag var mindre för då ville jag bli en prinsessa.
"Hej, vad blir det att öta?" frågade jag och satte mig ner på en stol i köket.
"Spagetti och köttfärsås, vill du börja duka?" frågade hon och jag nickade och reste mig upp och började duka fram tallrickar, bestik och glas. Sedan några minuter senare så var maten klar och vi satte oss ner vid bordet och slevade upp maten på tallrickarna och började äta och prata om vad som hade hänt under dagen.

När jag hade ätit upp gick jag upp till mitt rum och tog min dator på skrivbordet och bärde med den till min säng där jag satte mig ner och loggade in. Jag kollade runt på olika sidor men inget speciellt hade hänt, jag loggade igen och la tillbaka datorn på skrivbordet. Jag letade sen fram min pyjamas och gick till badrummet där jag tog på mig den och sköljde bort sminket och satte upp håret i en knut, jag gick sen tillbaka till mitt rum och letade fram min favorit bok, the hunger games. Jag läste några sidor innan jag blev tvungen att släcka och gå och lägga mig då det var skola imorgon igen.

Mitt alarm på mobilen började tjuta och jag letade trött fram den och stängde av det, hur mycket jag än ville somna om så tvingade jag mig upp och gick med tunga steg till badrummet där jag tog av mig kläderna och gick in i duschen som jag satte igång. Jag skrek till då det kalla vattnet sköljde över mig och ändrade snabbt teperaturen så att det blev varmare. Jag duschade snabbt av mig och gick sen ut ur duschen och torkade mig och fönade håret så att det blev torrt. Jag gick sen till mitt rum och letade fram kläder, det blev att par jeans shorts och en snygg t-shirt då det var varmt ute.
Best Moments - Reflections Of Life
 Jag tog på mig det och underkläder och gick sen till badrummet igen och sminkade mig och fixade till lockarna i mitt hår och tog på mig några smycken innan jag gick ner till köket.
"Vad fin du är gumman." sa mamma och log mot mig.
"Tack, du med mamma." sa jag och tog fram flingor och mjölk som jag hällde upp i en skål och började äte.
"Glöm inte att dricka." sa hon och ställde fram ett glas med apelsin juice.
"Tack, vad skulle jag göra utan dig?" sa jag och log mot henne och drack lite ur glaset innan jag ställde det ifrån mig och fortsatte att äta flingorna.
När jag hade ätit upp gick jag upp till badrummet igen och borstade tänderna och och gick sen ner till hallen och tog på mig mina ballerinaskor och tog min väska och en kofta i fall det skulle bli kallere under dagen.
"Jag går nu, hejdå!" ropade jag och öppnade dörren.
"Ha det så roligt!" hörde jag mamma ropa innan jag stängde dörren och började att gå tilll skolan.

När jag kom fram till skolan gick jag till mitt skåp och öppnade det och hängde in väskan och koftan innan jag tog engelska boken, penna och suddigum och stängde sedan igen skåpet igen. När jag hade gjort det så slingrade sig ett par armer runt min midja och jag vände mig om och mötte Lucas mjuka blick.
"Jag drömde om dig inatt." viskade han och jag log mot honom.

"Gjorde du? Jag hoppas att det var en bra dröm" sa jag och la mina armar runt hans hals.
"Det var det." sa han innan han böjde sig ner och våra läppar möttes i en mjuk kyss.

"Måste ni hålla på morgonen också?" suckade Tilda och jag avslutade kyssen och tittade på Tilda och Sophie som stod vid sina skåp och tittade på oss.
"Men då behöver ni väl inte titta då." sa Lucas irriterat och höll fortfarande om mig. Jag krånglade mig ur hans grepp och gick fram till Tilda och gav dom varsin kram.
"Hej!" sa jag och dom log mot mig, jag fattade verkligen inte vad dom hade emot Lucas. När jag hade hälsat på dom drog Lucas mig in i hans famn igen och kysste mig igen.

"Kom nu Bella, vi måste gå." sa Sophie och jag avslutade kyssen och Lucas tittade bedjade på mig.
"Kan du inte stanna en liten stund till?" frågade han och jag skakade på huvudet.
"Kan inte, vill inte ha kvarsittning." sa jag och pussade honom snabbt innan jag gick till Tilda och Sophie och vi började gå till salen där vi skulle ha lektionen.


Vad tyx? :D

Hoppas att ni gillar novellen än så länge! :)
Och tänkte påminna er, jag är nominerad i blog awards! Glöm inte att rösta här -
http://thatsmile.blogg.se/2012/april/rosta.html#comment

Puss!

Comments
Written by: Becka

Bra :)

2012-04-01 @ 22:17:10 - URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



Written by: Mizz Z

Superbra som vanligt :)

2012-04-02 @ 13:14:57 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback