Chapter 5 - I can't.
Filed under: Love is not easy


"Men vad tycker du om Isabelle då, hennes attityd och utseende?" frågade Caitlin mig så fort jag kom tillbaka efter att ha tvättat bort all glass.
Att hon verkade snäll och var grymt snygg, tänkte jag men skulle aldrig få för mig att säga det. Och jag ville inte veta Caitlins reaktion om jag hade sagt det.
"Vet inte, vi pratade ju inte så mycket." sa jag och la mig ner på min handduk.
"Men hennes utseende?" envisades Caitlin. Jag förstod verkligen inte varför det var så viktigt för henne att veta vad jag tyckte om Isabelle.
"Hon såg väl okej ut." ljög jag, hon såg mer än okej ut.
"Okej." muttrade Caitlin, hon hade väl hoppas att jag skulle säga något annat.

"Men hon sa att hon skulle till sin pojkvän, vem är det?" frågade jag nyfiket.
"Lucas heter han, han är en av skolans mest populära killar. Men jag förstår inte vad det är för speciellt med honom." sa hon och rättade till en lock av hennes hår som hade fallit ner i ansiktet.
"Ljug inte Caitlin, du gillade honom också ett tag." sa Christian och Caitlin tittade irriterat på honom.
"Jag har bara sagt att han är snygg! Sedan skulle jag aldrig få för mig att gilla en kille som har den dåliga smaken att välja Isabelle." sa hon och jag tittade över stranden för att se om jag kunde se Isabelle. Och efter en stund fick jag syn på henne en bra bit ifrån oss, men jag kunde se hur kille som måste vara Lucas låg och smörjde in hennes rygg med solkräm.
"Vad tittar du på Justin?" frågade Christian och jag slog snabbt ner blicken men han hann upfatta vad jag tittade på.
"Varför tittar du på henne?" frågade han mig förvånat.
"Ville bara se vem Lucas var." sa jag lite för snabbt och Christian tittade konstigt på mig.
"Okej..." sa han och innan han la sig ner på sin handduk igen. Jag kastade en snabb blick bort åt Isabelle innan jag la också la mig ner och försökte rensa tankarna.

"Någon gång måste du berätta det för Bella, annars gör jag det!" sa Sophie envist och höll upp min mobil.
"Ja men jag kan inte, hon kommer att hata mig!" sa jag och tog tillbaka min mobil från Sophie.
"Hon kommer hata dig ännu mera ju längre tiden går." sa hon och jag suckade.
"Men Sophie, jag kan inte. Okej?" sa jag och hon tittade hårt på mig.
"Om du inte gör det snart så gör jag det!" sa hon och gav mig en sista blick innan hon lämnade mitt rum.


Jag suckade för mig själv och la mig ner i sängen, hur kunde jag göra så här mot henne? Det var inte meningen men vi var fulla och det spårade ut.
Men hur kunde du låta allt fortsätta, viskade en röst innom mig.
För att allt var så spännande, det var svaret. Och det var riktigt spännande att hålla på med Lucas och veta att vi när som helst kunde bli upptäckte. Att vi kunde skicka små heta sms till varandra medans han var med Bella, att så fort han inte var med henne så var han med mig... Allt det där gjorde mig upphetsad.
Men vad kommer hända när Bella kommer på er, viskade rösten igen och mitt hjärta sjönk.
Jag förstod inte hur jag igentligen kunde göra så mot henne, det hade varit än annan sak om Lucas hade varit någon annan. Men det var han inte, han var Bellas pojkvän och jag visste hur mycket hon älskade honom.
 


Vad tyx? :D

Jag vet att detta kapitlet inte är det bästa och kort, men har så ont i huvudet och orkar inte skriva mera. Men jag hoppas att ni förstår nu varför Tilda och Sophie inte tycker om Lucas så mycket. :)

Och glöm inte rösta på mig, ni har till den 4/4!
http://thatsmile.blogg.se/2012/april/rosta.html#comment

Puss!

Comments
Written by: Anonym

Sv: Jag la till dig nu :D

2012-04-03 @ 23:04:13 - URL: http://justindrewstories.webblogg.se/



Written by: Emelie

Jättebra ;)

2012-04-06 @ 13:18:40 -



Written by: Hanna

Sugen på att läsa en novell? Isf kan du läsa min nya och om du gör så får du inte glömma att kommentera vad du tyckte! Så nu hoppas jag att du kommer läsa den!

kram Hanna (:

2012-04-06 @ 22:19:38 - URL: http://kidrauhlforever.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback