Chapter 18 - What would I do without them?
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

'1 vecka och 3 dagar senare.'

'Demelza's perspektiv.'


"Vad är det du är glad över?" frågade Justin mig medans jag hoppade glatt runt på inspelnings platsen.
"Minns du inte? Jag har faktiskt tjatat om detta i en vecka och 3 dagar! William och Amelia kommer idag!" nästan skrek jag och log stort.
"Just det!" sa Justin och slog sig i pannan. " Du har faktiskt tjatat lite om det, sen hur kunde jag glömma det? Chaz och Ryan kommer ju i övermorgon." fortsatte han och log.
"Vi kommer ha så roligt." sa jag och fortsatte dansa runt i rummet.
"Ehum... Demelza vad gör du?" sa Linneá skrattades och kom in i rummet.
"Dansar, ser du inte det?" sa jag och flinade och gjorde några dans steg till.
"Snyggt, väldigt snyggt." sa Linnéa flinandes och applåderande.
"Tack så hemskt mycket." sa jag med och bugade skrattades.
"Hörni vad håller ni på med här?" frågade Stefan och klev in i rummet.
"Inget, ingenting alls." sa jag och försökte hålla mig för skratt.l
"Det är bäst det, vi ska snart filma igen så gör dig igordning nu." sa han och tittade strängt på mig.
"Okej chefen." sa jag och gjorde honör och gick ut ur rummet, jag kunde höra hur Justin och Linneá började skratta men slutade tvärt då Stefan sa att dom också skulle göra sig igordning.

"Jag ska gå och lägga mig tidigt idag så att jag får träffa dom fortare." sa jag i bilen på väg tillbaka till hotellet.
"Smart." sa Justin och jag nickade ivrrigt.
"Hur dags ska vi hämta dom?" frågade jag mamma. Jag nästan stutsade i sättet, så ivrrig var jag. Men vem skulle inte vara det?
"Klockan 08.45 ska vi vara på flygplatsen. Justin du behöver inte vara orolig över henne, hon är alltid såhär när hon ska träffa dom." sa hon lungt och Justin log mot mig.
"Det ska bli spännande att få träffa dom, du pratar ju om dom så ofta." sa han och jag nickade.
"Dom är bäst! Sen ska det bli roligt att få träffa dina kompisar med." sa jag och vi hann inte säga så mycket mera innan bilen stannade framför hotellet och vi klev ut.

'Nästa dag.'


"Var är dom?" frågade jag oroligt medans jag tittade ut över flygplatsen för att se om jag kunde se dom.
"Ta det lungt, dom kommer snart." sa mamma och strök mig över håret. Jag svarade inte utan fortsatte och leta efter dom.
"Se vad var det jag sa?" sa mamma och pekade på Wille och Lia som kom gående mot oss med leende på läpparna.
"Lia, Wille!" halv skrek jag och sprang emot dom och kramade hårt om dom.
"Gick resan bra?" frågade jag sen och dom nickade.
"Den gick bra, som vanligt." sa Lia och jag tog tag i deras armar och drog dom efter mig då några paparazzi var på väg mot oss.
"Kom vi går till bilen och åker till hotellet." sa jag och dom tog upp sina väskor som dom hade släppt ner på marken då vi kramades.

När vi hade satt oss i bilen tog jag av mig min jacka så att jag bara hade mitt svara linne på mig.
"Tycker inte du också att det alltid är varmt i bilar?" frågade jag Lia och rynkade lite på pannan.
"Jo! Det är ju typ höst ute men sommar i bilen. Kom vi måste ta på oss solglasögon." sa hon och blinkade med ena ögat. Jag skrattade då jag förstod vad hon menade och tog på solglasögonen som hon räkte mig. Jag tittade på Lia som också hade tagit av sig jackan och tagit på sig solglasögonen.
"Så heta är vi, vi måste ta en bild och lägga ut på twitter." sa jag och flinade.
"Ja dom måste ha saknat oss och våra bilder." sa hon och jag skrattade och tog upp min iphone och tog en bild på oss.

"Eh... vad håller ni på med?" frågade Wille oss och stirrade på oss.
"Vad ser det ut som?" sa jag och han skakade på huvudet och suckade.
"Ni och för konstiga ibland." sa han och satte sig brevid mig så att jag satt i mitten. Lia och jag hade hunnit med allt det där medans som andra hade lagt in deras väskor.
"Ehm... Dee man se din bh." viskade Lia och jag tittade ner och drog snabbt upp linnet lite till.
"Tror du att man såg det på bilen med?" frågade jag skrämt.
"Titta då!" sa hon och jag tog upp iphonen igen och tittade på bilen och suckade.
"Ja, det gör man. Vad kommer dom att säga nu?" sa jag och skakade trött på huvudet.
"Strunta i det, vi ska ha kul nu." sa hon.
"Du har rätt, vi ska ha så himla kul." sa jag och sprack upp i ett stort leende. Jag tittade först på Wille som log mot mig och sen på Lia, mina bästavänner. Vad skulle jag göra utan dom?


Vad tyx? :D

Men vad tror ni kommer hända nu? Och vad kommer att hända när Chaz och Ryan kommer? Sen hur kommer det att gå mellan Wille och Lia?
Skriv gärna vad ni vill ska hända nu i novellen. :)
Och förlåt igen för att det dröjde så länge innan detta chapter kom ut. ♥

Puss&Kram.


Comments
Written by: elena

skriver du skriver skit bra

2011-09-28 @ 20:32:57 - URL: http://fjortizella.blogg.se/



Written by: Anonym

Oma gasssshhh vad grym du är asså <3

jag vill ha mer :)

Snälla du är bäst <3

Ja undra vad som händer när dom kommer ryan och han andra haha kan inte stava hans namn :)

Men asså fyfan vad jag längtar till nästa kapitel <3

2011-09-28 @ 22:31:58 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback