Chapter 16 - Yes, I'm jealous.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

Jag flämtade chockat till, för i asken låg halsbandet jag hade tittat på.
"Cody... Det är för mycket jag kan inte ta emot det." viskade jag.
"Varför inte?" frågade han mig lite förvånat.
"Halsbandet kostar ju super mycket." sa jag och han skrattade till.
"Priset struntar jag i, jag vill att du ska ha det. Ska jag hjälpa dig att sätta på det?" frågade han mig och och jag nickade som svar. Han reste sig upp och gick till mig och tog försiktigt upp halsbandet ur asken, jag drog undan håret så att han kom åt. Jag rös till när den kedjan kom åt min hud då den var lite kall. Cody knäppte kedjan och jag la mitt hår tillrätta igen och Cody satte sig på sin plats igen.
"Vad tycker du?" frågade jag honom och log.
"Den passar dig perfekt." sa han och log tillbaka.

Jag tittade på Cody, han var faktiskt snygg. Om han var äldre så skulle jag nog bli kär i honom. Fast... ålder speler väl ingen roll?
"Vad tänker du på?" frågade han mig och jag rykte till.
"Inget." sa jag och skrattade tilll.
"Men är du klar?" frågade han och jag nickade.

'Justin's perspektiv.'


Jag tittade på bilderna på Demelza och Cody på datorn, jag kände hur avundjukan steg inom mig så jag tryckte ner sidan och stängde av datorn. Jag reste mig upp och slänge mig ner i sängen med en suck. Det var bara meningen att vi skulle spela kära, inte att jag skulle falla för henne! Men hur kunde man låta bli? Hon var perfekt.
Men jag trodde aldrig att jag skulle falla för henne.

Det värsta av allt var att jag aldrig skulle kunna berätta det för Demelza. När vi träffade Selena och Taylor kunde man se att hon fortfarande hade känslor för honom. Hade hon känslor för Cody med? För på bilderna såg det ut som att dom hade riktigt roligt. Jag suckade igen. Alla tankar som snurrade runt gav mig huvudvärk.
Det började att knacka på dörren så jag reste mig upp och gick fram till den och öppnade den och Demelza stod där utanför. Jag tittade på henne och förvånades som vanligt över hur vacker hon var.
"Hej." sa jag och log mot henne.
"Hej, stör jag?" frågade hon och såg lite orolig ut.
"Nej då det gör du inte. Vill du komma in?" frågade jag och hon nickade. Hon kom in och tog av sig skorna och vi gick och satte oss i soffan. Jag tittade på henne och såg att hon hade ett halsband jag aldrig har sett henne använda innan, det var verkligen vackert och passade henne perfekt.
"Fint halsband, köpte du det idag?" frågade jag och hon rörde vid halsbandet och tittade sen på mig och skakade på huvudet.
"Tack, halsbandet köptes idag men Cody köpte det till mig.
Jag kände hur avundsjukan bubblade upp igen. Jag skulle vilja ha köpt det till henne, men såklart köpte Cody det till henne.

'Demelza's perspektiv.'


Jag tittade på Justin som hade ett ansiktsutryck jag inte riktigt kunde tolka.
"Är något fel?" frågade jag honom försiktigt.
"Nej, självklart inte." sa han och log mot mig, men jag kunde se att leendet inte var riktigt äkta.
"Minns du att vi ska till intervjun?" frågade jag honom för att byta samtalsämne.
"Ja det minns jag. Tror du inte att du skulle kunna klara det utan mig då?" sa han och flinade mot mig.
"Du, jag har klarat av många intervjuer innan denna." sa jag och log självsäkert.
"Upp till bevis imorgon då." sa han och jag skrattade.
"Jag har inget att bevisa för dig Bieber." sa jag och knuffade till honom.
"Inte? Jag utmanar dig till att du inte vågar kyssa mig nu när det inte är några kameror i närheten." sa han flinades, han stelnade plötsligt till när han insåg vad han hade sagt. Han såg plötsligt riktigt osäker ut och jag visste inte vad jag skulle göra. Sa han verkligen det? Men okej, jag ska bevisa att jag vågar. Jag har aldrig backat undan från en utmaning utan att åteminstonde har provat. Jag lutande mig mot honom och mina läppar mötte hans, han la försiktigt sin hand mot min kind och våra tungor möttes.


Vad tyx? :D

Förlåt att uppdateringen är usel, men det är så mycket som händer. Jag är fortfarande inte helt frisk, sen har jag massa läsxor, sen rider jag och tar hand om en häst så jag måste vara där sen har nu också konfirmationen börjat nu. Så det är en hel del, men jag ska försöka att uppdatera bättre. Sen var väl denna delen rätt lång, eller? :)

Puss&Kram.

Comments
Written by: Nathalie

OMG va grym <3

du är så jävla grym <3

åhh längtar redan till nästa kapitel det var så bra skrivet :)

Åhh vad händer sen efter hånglet <3?

2011-09-23 @ 20:14:06 -



Written by: elena

snäll en till del idag åå jag dör så bra fortsätt så

2011-09-23 @ 22:30:54 - URL: http://fjortizella.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback