Chapter 8 - I think i'm falling for you.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

*Amelia's perspektiv.*

'Tidigare under dagen.'

Jag hoppade av bussen och gick upp mot skolan.

Jag öppande skoldörrarna och gick in, jag började gå längs korridorren till mitt skåp. När jag kom fram låste jag upp det och la in min väska, jag tog engelska boken, då det var min första lektion, penna och suddigum. Jag stängde dörren och hoppade till då Wille stod bakom mig.
"Skräm mig inte så!" utbrast jag och han flinade som svar.

"Var det inte roligt?" sa han och jag skakade på huvudet.
"Inte det minsta." sa jag.
"Okej, förlåt Lia för att jag skrämde dig." sa han men jag såg att han anstrände sig för att inte börja le.
"Okej jag förlåter dig, men du har inte hämtat dina böcker va?" frågade jag.
"Ser det ut som om jag bär några böcker dummer?" sa han och höll upp sina toma händer.
"Nej det gör det inte, så kom så går vi." sa jag och tog tag i hans arm och drog honom med mig till hans skåp. När vi kom fram så låste han upp och tog sin engelska bok, suddigum och penna då vi skulle ha samma lektion. När han hade tagit allt så gick vi tillsammans till lektionen och väntade utanför på att vi skulle börja.

"När pratade du med Dee sist?" frågade han mig medans vi väntade.
"Igår kväll, du då?" frågade jag.
"Igår, men vad tycker du om det där med Justin?" frågade han och jag hörde att han lät lite orolig.
"Jag vet inte, jag är såklart avudsjuk men vem är inte det liksom?" sa jag.
"Inte jag. Nej men, jag hoppas att ingen kommer på dom för då blir nog inte alla så glada över att dom har ljugit." sa han.
"Ja, vi vill ju inte att hon ska åka illa ut." sa jag och suckade.
Vi hann inte säga så mycket mera då lektionen började. Vi gick in i klassrummet och jag satte mig som vanligt på platsen brevid Wille.

"Andra dagen i skolan och jag är redan trött på det." suckade Wille medans vi gick ut från klassrummet och mot vårat skåp.
"Jag håller med dig." sa jag och öppnade skåpet och tog bytte engelska boken mot matte.
"Vad har du nu?" frågade jag sen samtidigt som jag stängde skåps dörren.
"Samma." sa han och flinade och jag log, tur eller vad då?
"Toppen." sa jag och han nickade och vi gick sen till hans skåp där han också bytte böcker innan vi gick till salen vi skulle vara i.

"Tråkigare lektion får man leta efter! Matte får mig till och med att längta efter engelska, och du vet ju hur vår lärare är." sa Wille och jag kunde inte göra något annant än att hålla med, matte är absolut det tråkigaste ämnet som finns!
"Har du lunch nu?" frågade han sen och jag nickade.
"Jag med, detta året fick vi faksikt ett bra schema." sa han.
"Ja förra året hade vi nästan inget lika och detta året är det toppen." sa jag och log stort mot honom.
Om jag inte hade Wille vet jag inte vad jag hade gjort. Han och Dee är mina ända vänner och utan dom hade jag inte varit något.

Vi gick till mitt skåp och lämnade mina saker innan vi lämnade Willes och gick sen till matsalen. Vi la upp lite av maten innan vi satte oss vid ett bord.
"Vad är det här?" frågade jag och tittade på maten och grimaserade.
"Jag vet faktiskt inte någon oätlig röra som vanligt." sa Wille och grimaserade han med.
"William!" utbrast någon och jag behöve inte ens titta upp för att veta vem det var. Daniella, tjejen som har varit kär i Wille i en evighet. Hon satte sig brevid Wille och tittade på honom och log stort.


"Hej gud vad jag har saknat er, helst dig Wille!" sa hon och Wille log lite besvärat som svar.
"Hej Daniella trevligt att se dig med." sa han sen tog sen en tugga av den oätliga maten bara för att behöva slippa prata.
"Men så vad har ni gjort i sommar då?" frågade hon och log glatt.
"Vi har varit med Demelza då hon var här i slutet av sommaren." sa jag och log. Jag såg hur Daniellas ögon blixtrade till av avudsjuka över att Wille hade varit med Dee.
"Ja så vi har varit mest med henne. Men vad har du gjort då?" frågade Wille och jag såg hur Daniella sken upp igen över att Wille frågade henne något. Hon var verkligen kär, eller var hon besatt?
"Jag har mest shoppat, legat på stranden och festat." sa hon.

Jag tittade på Daniella och kände hur blandade känslor flög runt i mig. Vad var det med mig? Jag hade aldrig reagerat såhär över att se Wille med någon tjej innan, helst Daniella då jag visste att Wille inte gillade henne. Så varför reagerade jag såhär nu? Var jag rädd över att Willes känslor hade ändrats över sommaren? Och varför skulle jag vara det?
Var det för att jag visste om han inte var min bästavän så skulle jag direkt bli kär i honom? För hur kunde man inte bli det, han hade allt ju allt jag ville att en kille skulle ha.

"Amelia hur mår du?" frågade Wille oroligt och jag väcktes upp från mina tankar och tittade upp på honom. Jag får inte bli kär i min bästavän.
"Jag mår bara bra." ljög jag och pressade fram ett leende.

Så vad tyx? :D

Förlåt att ni har fått vänta så länge men vad tycker ni om denna delen? Och hur kommer det bli mellan Lia och Wille? Kommer hon att falla för sin bästavän? Och om hon gör det hur kommer Demelza och Wille själv att reagera?
Ge tips och kommetera! :)

Puss&Kram.

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback