Chapter 48 - Memories...
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

'Demelza's perspektiv.'



Jag öppnade sakta ögonen och vände mig om så att jag tittade på Kevin. Jag log, han var alltid så söt när han sov! Jag låg och tittade på honom och efter ett tag öppnade han ögonen och log mot mig.
"Godmorgon." viskade han hest.
"Godmorgon." viskade jag och han lutade sig emot mig och kysste mig mjukt.
"Hur länge har du varit vaken?" frågade han och jag rykte på axlarna.
"En kvart kanske?" sa jag.
"Varför väcke du mig inte?" frågade han.
"För att du är så söt när du sover!" sa jag och fnissade. Efter en stunds mysande i sängen gick vi till badrummet och duschade tillsammans. När vi var klara så tog vi på oss lite kläder innan vi gick ner till köket och gjorde igordning frukost. Det blev pannkakor med jordgubbar, mums!
"Vad är Hanna förresten?" frågade Kevin medans vi åt.
"Hon sov över hos Rebecca." sa jag.
När vi hade ätit upp plockade vi undan efter oss, och sen var Kevin tvungen att gå hem. Han föräldrar ville tydligen att hela familjen skulle umgås.

Jag gick upp till mitt rum och letade fram några pärmar jag hade, dom var fulla med bilder på mig, Lia, Wille och Carro. Jag log när jag såg dom, vi hade så roligt under den tiden! Dom var fulla med bilder på oss när vi var små, till bilder som bara var tagna någon vecka innan allt hände. Det fanns till och med bilder på Carro när hon var blond! Jag bläddrade igenom första pärmen innan jag gick över till nästa. Jag kunde inte hejda tårarna, varför var inte allt som förr? Vi hade svurit på att vi alltid skulla vara vänner, vad som än skulle hända! Men se så bra det löftet gick... Jag fortsatte att bläddra och leendet var kvar på mina läppar trots tårarna.
När jag tittade på bilderna väcktes en massa minnen upp, som när jag och Lia åkte ner för en backa i en kundvagn, när vi var på stranden, när Wille ströp Lia på skoj...

Jag stängde igen boken med en smäll, varför plågade jag mig själv genom att titta på bilderna? Dom hade säkert gått vidare genom att hitta nya vänner, så varför skulle jag hänga mig fast vid dom?

'Amelia's perspektiv.'


Jag gick med osäkra steg till platsen som alltid var våran mötes plats innan. När jag kom fram satte jag mig på stenen och tog ett djup andetag. Denna platsen hade så många minnen, men varför var jag här? Jag hade inte ens mött Willes blick i skolan, jag hade inte ens försökt kontakta Dee. Men trots det höll jag koll på dom, Wille var fortfarande tillsammans med Daniella, han hade börjat umgås mycket med någon kille som hette David. Dee... Ja, hon var inte sig själv! Hon har aldrig rökt innan, struntat i fansen och allt vad hon gjorde.
En gren knäcktes bakom mig så jag ryckte till och vände mig om...


Comments
Written by: Cherry

Jättebra :)) ♥♥♥

2011-11-23 @ 21:54:30 -



Written by: Mizz Z

MEEEEEEEEEEER! :D

2011-11-25 @ 07:28:55 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Nathalie

Skitans braaa! Undra vem som kom bakifrån!!! <333

ahh vill ha meee

2011-11-25 @ 14:52:28 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback