You smile, I smile - del 6.
Filed under: You smile, I smile.




Bild 1. Mel's frukost 2. Justin och Mel när dom kramas.




Jag satte mig snabbt upp ur sängen och flämtade efter luft. Och även om jag inte ville så mindes jag drömmen ändå, att Alex blev skjuten till döds. Jag rester mig upp och går in i duschen och tar mig en varm dusch för jag vet att det är det ända som kan lungna mig.

När jag har duschat klart så går jag in på mitt rum och in i min walk in closet och tar på mig kälder och går sedan ner. I köket väntade jag mig att se Mandy och Rick men istället så ser jag en lapp och lite pengar. Förvånat tar jag den och läser:

Kära Melody.


Vi har hängt med Selena till studion för ett möta. Förlåt att vi inte väckte dig, med du såg ut att sova så skönt.
Här har du lite pengar om du skulle vilja gå och handla något.

Hoppas du får en bra dag.
Vi vet inte riktigt när vi kommer hem, men ring om det skulle vara något.

Puss&Kram Mandy och Rick.

Jag lägger ner lappen igen och går fram till kylskåpet och tar fram frukost. Jag sätter mig vid bordet och börjar långsamt äta. När jag är klar så dukar jag undan och ställer mig mitt i köket och börjar genast tänka på vad jag ska göra.

'Knack knack.'


Jag går till hallen och öpnnar dörren och blir inte super förvånad när jag ser vem det är. Justin. Såklart kommer den personen jag helst inte vill träffa.

"Hej." mumlar jag.
"Hej." svarar han och ler lite.
"Selena är inte här." säger jag.
"Inte? Okej... Men vill du hitta på något?" frågar han och tittar blygt på mig. Förtvivlat försöker jag komma på en andlednig till att inte vara med honom.
"Ehm... Jag har tänkt gå till stan och shoppa."
"Perfekt!" tänker jag glatt.

"Oh... Men kan jag följa med? Fast då måste jag ringa Kenny."

"Okej då. Vänta här då så ska jag hämta min väska och lite sånt." säger jag och springer uppför trappan och in på mitt rum. Perfekt nu ska jag tilbringa min dag med Bieber på stan. Kan det bli bättre? Jag kunde ju inte säga nej när han frågade. Jag tar snabbt fram min väska, jacka och skor. Jag går sen ner till köket och tar pengarna och lägger ner dom i väskan och går sen till hallen igen och tar på mig skorna.
"Är du klar nu?" frågar Justin mig sen.
"Ja, är du?" frågar jag han nickar som svar så vi går ut och jag låser efter oss, och sen går vi till hans bil.

"Skulle inte du ringa Kenny?" frågar jag medans han kör till stan.

"Jo, jag gjorde det medans nu hämtade dina saker. Och han möter oss där."

"Okej."

Vi småpratar lite om allmäna saker medans vi åker och när vi kommer fram ser vi Kenny, så vi går fram till honom.
"Så det är du som är Melody?" frågar Kenny mig när vi kommer fram.
"Ja, det är jag." säger jag och ler lite.

1 och en halv timme senare.

 

Vi har nu gått runt i massa olika affärer och vi alla bär minst på 5 påsar var. Och trots att Justin har tjajat om att han vill betala så har jag inte låtit honom göra det. Vi var nu inne i en smyckes affär och jag ser ett underbart halsband som jag genast tar och när jag ser prislappen bara stirrar jag.

"Oh, vad fint!" säger Justin när han ser halsbandet jag håller i.

"Ja." mumlar jag.

"Ska du köpa det?"

"Nej..." säger jag sorgset.
"Varför inte?" frågar han mig förvånat.

"Kolla priset."

När han ser det får han ett litet leénde på läpparna.
"Jag kan köpa det till dig." säger han glatt.

"Nej!" säger jag strängt och drar sedan ut killarna ur affärerna

"Kan vi inte gå och äta?" frågar Kenny när vi kommer ut ur affären.
"Ja, kan vi inte gå och äta mcdonalds? Det ligger 5 minuter här ifrån?" frågar Justin.
"Visst." säger jag och Kenny.

När vi har fått vår mat och ätit lite så säger Justin att han behöver gå på toa och springer iväg.

Runt en kvart senare kommer han tillbaka.

"Var tog du vägen? Vi funderade på att gå och leta efter dig." säger Kenny och ser strängt på honom.
"Det var lång kö." säger han ursäktande.

"Okej." säger Kenny och vi fortsätter och äta. När vi har ätit upp så bestämmer vi oss för att gå in i några affärer till. När vi ska gå in i en klädaffär till så hejdar Justin mig, och Kenny som inte märker något fortsätter in i affären.

"Vad är det?" frågar jag honom förvånat.
"Jag vill bara ge denna till dig." säger han och blygt och ger mig en ask. Tveksamt tar jag emot den och öppnar den och ser halsbandet som jag tittade på i affären.
"Justin!" utbrister jag förvånat.

"Ska jag sätta på den dig?" frågar han och jag nickar. Jag drar undan håret och han sätter försiktigt på mig den. När han har gjort det vänder jag mig om igen och ger honom och mjuk kram.
"Tack så mycket." viskar jag.

"Var så lite." viskar han tillbaka och jag släpper honom.
"Ska vi gå in till Kenny?" frågar jag och han nickar.



Här får ni en ganska lång del.
Vad tycker ni?

Och fortsätt kommetera som ni gör! :D

Comments
Written by: elena

super bra

2011-06-21 @ 15:15:07 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: Anonym

2011-06-21 @ 15:55:10 -



Written by: Anonym

Omg, meeeeer älskar det ! ;)

2011-06-21 @ 15:55:33 -



Written by: Siri

Du är väldigt duktig på att skriva noveller! Älskar dem!

2011-06-21 @ 16:34:32 - URL: http://sirisnoveller.blogg.se/



Written by: ..

nawww wva gullig han e :D ^^ <333

2011-06-21 @ 20:08:32 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback