You smile, I smile - del 5.
Filed under: You smile, I smile.




Bild 1. Mel's tröja 2. Mel och hennes gitarr (Tänk er med den tröjan på bild 1.) 3. text.



"Okej, trevligt att träffas eller vad man säger men jag måste gå nu. Vi ses." säger jag och går går förbi dom men Destiny och in i stallet igen.

"Det gick ju verkligen bra idag Destiny." säger jag ironiskt.

Jag tränsar av henne och börja borsta henne. Samtidigt som jag gör det börja jag sjunga lågt på Ulrik Munters låt Moments ago.
"Såja tjejen, nu är du klar. Vil du ut i hagen?" frågar jag henne glatt. Destiny gnäggar till och puffar mjukt till mig.

"Ja, där fick jag nog ett svar på min fråga." säger jag och skrattar lite.

Jag sätter på Destiny sin grimma och grimskaft, och leder sen ut henne i hagen. När jag har släppt henne galoppera hon genast fram till Starlight och börja busa med henne. Jag ler lite för mig själv och går sedan upp mot huset igen.

"Herregud Melody! Vad har hänt med dig? Varför är du alldeles grusig?!" utbister Mandy när jag kommer in.

"Oj, jag måste inte ha fått bort allt..." svarar jag.

"Men vad har hänt?"

"Ja... Destiny och jag håller ju på med trix som att stegra osv. Och Sel såg när jag gjorde så Destiny stegrade och då skrek hon. Vilket gjorde henne rädd så hon började skena runt, vilket gjorde så att jag ramlade av." förklarade jag för henne.
"Har du ont?" frågar Mandy mig och ser oroligt på mig.
"Nejdå. Hade lite ont i huvudet först men inte längre. Men får jag ta en dusch?"

"Självklart! Känn dig som hemma."

"Tack." säger jag och ler och går upp för trappen, och sen in i ett av dom många badrummen. Där inne tar jag av mig alla kläder och in i duschen. Runt en kvart senare går jag ut ur duschen och börja torka mig, sen börja jag föna håret och när håret är någorlunda tort så lindar jag en handuk runt kroppen och går ut ur badrummet. När jag nästan är framme vid mitt rum så öppnas plötsligt dörren till Sel's rum, och Justin kommer ut. Jag stelnar till och lika så han. Jag känner hur jag generad jag blir, och som om det inte är nog med att jag bara står med en handuk runt kroppen inför honom så börjar jag såklart att rodna.

"Wow..." mumlar Justin tyst och biter sig i läppen som han gjorde innan.
"Glöm att detta hände." säger jag och går med snabba steg in i mitt rum och stänger och låser dörren efter mig. Hände verkligen det där? Hur ska jag nu kunna vara nära honom utan att bli röd som en tomat i ansiktet? Jag suckar och går in i min walk in closet och tar på mig underkläder och en stor t-shirt och sätter mig på sängen med min gitarr och block med alla låtar jag har skrivit. Tyst börja jag sjunga och spela lite på en ny låt. När jag har kommit en liten bit på den slänger jag en blick på klockan och ser att den redan är 23.30 så jag gömmer blocket igen och lägger gitarren på sin plats och lägger mig i sägen.

"Snälla gud låt Alex inte dö. Jag kommer inte klara mig utan honom." viskar jag och somnar kort efter det.




Ja, inte den bästa delen direkt men det är något iaf. :)
Hoppas att ni gillar den iaf.
Skriv gärna tips på vad som kan hända.

Puss. ;*

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback