You smile, I smile - del 10.
Filed under: You smile, I smile.



Blev bara en bild idag, då jag inte hittar några andra bilder.

"Gillar du Justin?" frågar jag och tittar allvarligt på henne, jag ser hur hon tittar förvånat på mig.
"Varför undrar du det?" frågar hon tveksamt på mig.

"Gillar du honom?" uprepar jag.

"Ja... Ja, jag gillar honom. Och du gillar honom med, eller hur?" säger Sel och ser ledsen ut när hon ser hur förvånad jag blir. "Jag visste det. Och han gillar dig." fortsätter hon och jag ser hur en tår rinner ner för hennes kind.

"Sel... Jag gillar inte Justin. Jag vet inte ens om jag gillar honom som vän." säger jag och tittar allvarligt på mig.

"Jag tror dig inte." säger hon och snyftar.

"Sel... du är min kusin. Och jag vet att vi inte känner varandra så väl, men du kan bli som min syster. Jag skulle aldrig ta honom ifrån dig. Jag lovar." säger jag. " Sen om jag skulle gilla honom, vilket jag inte gör, vad ska jag då bo?" läggar jag till med ett litet skratt.

"Åh, Mel... Så du gillar inte honom?" frågar hon och ser lite lättad ut.

"Nej." säger jag ärligt.
"Gud vad bra!" säger hon och torka bort tårarna och ler stort.

"Men han gillar kanske mig." säger jag tyst.

"Hur vet du det?" frågar hon och hennes leénde bleknar. Jag tar upp mobilen och visar smset som Justin skickade, och när hon ser det så blir hennes blick irriterad.

"Jaha... Nu har jag ingen chans alls på honom." säger hon när hon har läst klart och hennes ögon blir tårfyllda igen.
"Jodå. Jag ska inte bry mig ett smack om Justin och tillslut så kommer han tröttna." säger jag.
"Men det skulle du väl aldrig göra? Han är ju din vän?" säger Sel förvånat.

"Jo. Du betyder mer för mig." och när jag säger det skiner hon upp i ett underbart leénde och ger mig en varm kram.
"Tack Mel. Du är underbar." säger hon.

 

Vi går in igen efter yterligare en kram. När vi kommer in så går vi upp till Justin's rum igen.
"Vad pratade ni om?" frågar han och försöker möta min blick men jag viker undan.

"Ingenting viktigt." säger Sel undvikande.

 

*Justin's perspektiv.*

 

Jag försöker möta Mel's blick igen men hon viker undan.
"Vad har jag gjort?" tänker jag förvånat.

"Så vad ska vi göra?" frågar Selena och sätter sig nära mig.

"Ska vi se på film?" frågar Mel och tittar på Sel.

"Visst, vad tycker du Justin?" frågar Sel och lägger sin hand på min arm.
"Okej, det spelar ingen roll för mig. Ni kan väl välja film?" frågar jag.

"Okej." säger hon och reser sig upp och drar med Mel till filmerna. Jag suckar lite av lättnad att hon inte satt så nära mig. Inte var jag har något emot Selena, det har jag inte alls hon är en underbar vän. Men jag gillar henne inte alls på det viset. Jag tittar på Mel igen.

"Vad har hon emot mig? Vi hade det ju så bra igår..." tänker jag igen. Jag tänker på vad jag kan ha gjort för fel. Det ända jag kommer på är smset.

Var det fel att skicka det? Hon kanske inte känner så för mig. Men jag måste prata med henne.



Okej, denne delen blev sådär. :/
Det tycker jag iaf, men ni kanske tycker något annat?
Men vad tror ni Mel kommer säga när Justin försöker prata med henne?

Föresten detta är första gången Justin's perspektiv är med!
Vad tycker ni om det? :)

Kommetera! :D

Comments
Written by: Bella!

Otroligt bra, älskar det ! (;

2011-06-26 @ 01:59:33 -



Written by: Bella !

Det var jag innan också !

men ändå, eh jag tror hon kommer undvika han så mycket som möjligt när han försöker prata med henne ! (;

2011-06-26 @ 02:00:35 -



Written by: elena

super bra fortsätt.

2011-06-26 @ 17:25:09 - URL: http://myjustinstorys.blogg.se/



Written by: Ester

Super bra!! synd att det inte finns en gilla-knapp som på facebook;)

2011-06-27 @ 09:29:14 -



Written by: Maya

As bra novell :D läs gärna min blogg :) www.jbieberstories.blogg.se

2011-07-11 @ 20:34:31 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback