You smile, I smile - del 27.
Filed under: You smile, I smile.

Jag känner hans mjuka händer mot mina och känner hur det pirrar till i hela kroppen.

"Mel, herregud! Du är tillsammans med Justin!" tänker jag panikslaget och släpper Jespers händer.
Han följer oss till skåpet och jag tittar på schemat och suckar.
"Matte... Kan det bli tråkigare eller?" tänker jag och tar böckerna och stänger skåpet igen.
"Mel... Vad har du för något?" frågar Emilia som fortfarande har huvudet inne i skåpet.

"Det värsta ämnet någonsin... Matte!" säger jag.

"Stackars dig! Själv har jag idrott, men har glömt kläder." säger hon och stänger skåpet kort där efter.

"Så får vi lida tillsammans Mel, jag har också matte." säger Jesper och ler lidelsefullt.

Vi följer med honom till skåpet då han inte har hämtat sina böcker.


'Lunch.'

 


Emilia, Jesper och jag går tillsammans in i mat salen och tar maten som idag är spagetti och köttfärssås. När vi har tatt maten så sätter vid ett tomt bord och börja äta och prata lite.
"Kan vi inte alla gå till stranden idag?" säger Emilia entusiastiskt.

"Jag följer med." säger Jesper med munnen full av mat, Emilia och jag kan inte låta bli att börja gapskratta. För det går inte så bra för honom att prata samtidigt som han äter.

"Jo, jag kan." lyckas jag få fram mellan skratt-atacken.

"Tjejer, vad är det för fel på dom?" mumlar Jesper och skyfflar in mera mat, vilket för Emilia och jag att skratta ännu mera om det är möjligt. Jag kan nästan vara säker på att alla i matsalen stirrar på oss, men just då bryr jag mig faktiskt inte.

 


'Efter skolan.'

 


 

"Så vad ska du göra idag?" frågar Saga mig när vi går hem från busshålls platsen.

"Jag ska följa med Emilia och Jesper till stranden." säger jag glatt.

När vi kommer hem så springer jag upp till mitt rum och byter om till en bikini och drar på mig ett par shorts och ett linne över. Jag letar fram en väska och packar ner allt som behövs i den och när jagg är klar så ringer min mobil.

"Ah, det är Mel?" svarar jag.

"Hej, syrran. Hur har du det?" Jag svimmar nästan när jag hör vem det är.
"Alex... är det verkligen du?" säger jag och känner hur tårarna börja rinne ner längs kinderna, men denna gången är det lycko tårar.

"Melody? Gråter du?" frågar han oroligt.

"Ja... men det är för att jag är glad. Jag har varit så orolig." säger jag och kan inte låta bli att snyfta.

"Men jag vill inte att du ska gråta, jag vill att du ska le."

"Jag ska försöka, men hur mår du?" frågar jag och denna gången är det jag som låter orolig.

"Jag mår mycket bättre, så tänk inte på mig." säger han och jag kan höra i bakrunden att någon ropar på honom.

"Men jag måste gå nu, ta hand om dig och glöm inte att jag älskar dig." fortsätter han.

"Var försiktigt, jag älskar dig också Alex...." säger jag och lägger på kort där efter.

Jag torkar bort tårarna och går till en spegel och ser att jag är röd i ögonnen, jag går till badrummet och tvättar ansiktet med kallt vatten och bättra på med vattenfast mascara. Jag ser in i speglen igen och ser att det ser mycket bättre ut nu. Jag går in i mitt rum igen och tar väskan och går ner till vardagsrummet där Saga sitter.

"Säger du till dom andra var jag är för någonstans?" frågar jag henne.

"Självklart, ha så roligt." säger hon och ler.

Jag går till hallen och tar på mig ett par skor och ropar hejdå innan jag går ut och börja gå ner till stranden där vi ska mötas. När jag kommer fram ser jag att det inte är särskilt mycket människor alls, så jag ser dom bara efter en liten stund.

"Hej." säger jag och ler och känner mig plötsligt blyg igen.

"Hej." säger dom båda och ler tillbaka. Jag lägger ner mina saker och lägger ut handduken och lägger mig på den. Bara efter en liten stund bästemmer vi oss för att bada då Jesper håller på att tjata om det hela tiden. Jag känner lite med foten på vattnet och känner att det inte är särskilt kallt så sakta börja jag gå ut för att vänja mig.


"Fegis!" ropar Jesper och skratta och börja skvätta massa vatten på mig.

"Vad tror du att du håller på med?!" skriker jag förvånat.

"Hahah, du skulle sätt din min." skrattar han.

"Du ska allt få igen." muttrar jag och går fram till honom, och när han som minst anar det så kuffar jag honom så att han rammlar. Snabbt springer jag tillbaka till våra saker så att han inte hinner knuffa ner mig med.

"Du vet att jag kommer också att ge igen?" säger han och försöker låta allvarlig.

"Och när du har gjort det, kommer jag också att ge igen." säger jag och ler retfullt.

"Jag känner att detta kommer hålla på ett tag." säger han och skrattar lite.

Efter en stund kommer Emilia tillbaka som roat har kollat på under våran lilla fajt.
"Jag ska gå och köpa en glass, vill ni också ha?" säger Emilia efter en stund och reser sig upp.

Både Jesper och jag vilken glass vi vill ha och när jag försöker ge henne pengar så springer hon bara iväg till kiosken.
"Det är bara att ge upp, hon kommer aldrig att ta pengarna." säger Jesper och ler snett.

"Jaja," suckar jag och lägger tillbaka pengarna i väskan.

"Det kan nog ta en stund." säger han och pekar menande på kön som var rätt lång då det har kommit flera personer till stranden.

"Ja." säger han och lägger mig tillrätta igen och fortsätter sola.

"Mel?" säger Jesper plötsligt och jag tittar undrande på honom och så klickar det till.

"Tog du ett kort på mig?" frågar jag förvånat.

"Ja, du såg ju så söt ut." säger han och tittar nöjt på bilen som han tog. Jag tittar irriterat på honom då jag vet hur ful jag är på bild och tar upp min mobil med och tog en bild på Jesper som gjorde en grimas. Jag tittar på bilen och bli frustrerad då jag ser hur snygg han blev...



"Nej, Mel! Du får ju inte tänka så, du har Justin." påminner jag mig själv irriterat, och som att han läste mina tanker så börja mobilen ringa och det står 'Bieber <3'




Hahaha, alla bilder kom i slutet nästan!
Men det gör väl inget? Men vad tycker ni om denna delen? :)

Men nu är detn så... antigen kommentera ni och jag ser inte kommentarerna. Eller så kommentera ni och därför har jag inget att se?...
Så nu undrar jag... vill ni att jag ska ändra något, vad är det som är bra med novellen, och vad vill ni ska hända?
Kommentera gärna det! :D

Puss&Kram!

Comments
Written by: Lisa

grymt! :)

2011-07-20 @ 22:13:15 -



Written by: Steffi xD

As Bra ! :D

2011-07-21 @ 18:17:17 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback