You smile, I smile - del 28.
Filed under: You smile, I smile.

Jag stirrar på skärmen innan jag vänder blicken mot Jesper som tittar frågande på mig.
"Ehum... Jag kommer snart tillbaka, ska bara svara." säger jag och reser mig snabbt upp och går snabbt bort från honom och trycker på svara.

"Hej, bieber." säger jag glatt.
"Hej, Shawty." säger han och jag kan nästan höra hur han ler.
"Så vad har du gjort idag då?" frågar jag medans jag går längs stranden.
"Varit på en intervju och lite sånt, men hur vad det i skolan idag då?"
"Det var okej, jag har blivit riktigt bra vän med Emilia och Jesper som jag har några lektioner med. Dom är tvillingar och vi är på stranden nu tillsammans."
"Åh, vad roligt! Men är du säker på att dom inte utnytjar dig?" frågar han oroligt.
"Ja... det tror jag. Jag tror inte att dom vet att Selena är min kusin och jag tror inte heller att dom vet om dig och mig." säger jag tveksamt.
"Ja..." mer hinner han inte säga innan jag hör hur någon ropar på honom.
"Jag måste gå nu. Jag ringer dig ikväll, puss." säger han.
"Okej, puss." säger jag lägger på och vänder mig om och går tillbaka till Jesper och Emilia som har kommit tillbaka.

"Vem var det?" frågar Emilia mig nyfiket och ger mig min glass när jag har satt mig ner på handduken.

"Justin..." säger jag tveksamt.
"Justin vem? Känner vi honom?" frågar hon.
"Nej, det tror jag inte." säger jag undvikande.
"Okej, men kan vi inte prata om något annat?" frågar Jesper och räddar mig.

Vi börja prata lite om skolan så länge och vad vi tycker om lärarna, ämnena och dom andra eleverna.
"Jag fatta inte hur man kan ge läxa redan andra dagen!" säger Jesper och ser irriterad ut.
"Ja, helst i matte." säger jag och suckar.
"Ja, matta är nog det värsta ämnet. Kan det inte bara lösa sina egna problen?" säger Jesper och suckar han med, vilket får Emilia och mig att skratta och Jesper tittar på oss som om vi är dumma i huvudet.


Näe jag har skrattat klart tar upp mobilen och kollar klockan då jag ser att jag har fått ett sms. Jag blir lite förvånad när jag ser att det är från Selena, jag trycker upp det och ser att det snart är mat.
"Jag måste gå nu, det är snart mat." säger jag och ställer mig upp.
"Okej... men vi syns väl imorgon då?" säger Jesper och ser riktigt besviken ut.
"Ja, såklart vi gör!" säger jag och ler.

Jag packar ner allt och tar på mig mina kläder över bikinin.
"Hejdå, vi syns imorgon då." säger Emilia och ger mig en kram.
"Ja, det gör vi, hedå!" säger jag och kramar tillbaka och släpper henne sen och vänder mig mot Jesper.
"Hejdå." säger han och ger mig också en kram.
"Hejdå." säger jag kramar tillbaka och släpper honom sen med och börja gå hem.

När jag kommer hem går jag upp till mitt rum och lämnar väskan och går sen och sätter mig vid bordet där dom andra redan sitter.
"Så hur var det på stranden?" frågar Mandy mig samtidigt som jag lägger upp mat på min tallrik.
"Det var riktigt roligt." säger jag och kan inte låta bli och le när jag minns Jesper och mitt 'lilla krig'
"Vilka var du där med?" frågar Sel mig snällt.
"Jesper..." och mer hinner jag inte säga innan hon avbryter mig.
"Var du där med en kille? Vet Justin om det?"
"Ja, jag var också där med hans tvilling syster Emilia." säger jag skarpt.
"Åh, förlåt..." mumlar hon och tittar ner och börjar äta.

"Hur kunde det bli så här mellan mig och Sel?" tänker jag. Jag skulle nog göra allt för att det skulle bli som förut, hon var som min syster och aldrig att jag har trott att det skulle bli så här. Men en fråga är ju, kan vi reparera det här?

När jag har ätit upp så går jag upp till mitt rum och byter om till ridkläder. Jag behöver verkligen rensa tankarna och det bästa sättet att göra det är en snabb galopp genom skogen.
Jag går sen ner till hagarna och leder Starlight in till stallet och fixar henne till en ridtur.
"Nu ska vi ut till skogen." mumlar medans jag tränsar henne.
När jag är klar leder jag ut henne och sitter upp och skrittar mot skogen.

En kvart senare galopperar vi genom skogen och jag känner farten mot ansiktet och hör hur Starlights hovar dundrar mot marken.

"Det kan inte bli bättre än så här." säger jag och skrattar lyckligt.
Starlight frustar glatt som svar och ökar takten ännu mera. Helt plötsligt hör vi ett högt ljud som låter som ett skott och Desiny hoppar till och stegrar sig. Och jag hinner inte reagera innan jag rammlar av och känner hur en av Starlights hovar träffar mig i magen, och jag hör sen hur hon galloperar iväg innan allt blir svart.


Oj, vad tror ni händer nu?
Vad tror ni händer med Mel?
Och om Mel vaknar vad kommer då hända mellan henne och Sel?
Och henne och Jesper?

Jag har ingen aning så vi får se. :D

Puss&Kram!

Comments
Written by: Siri

Spääääääänaaaandeeeeee!!!! <3

2011-07-23 @ 18:17:42 - URL: http://linkopingsryttaren.blogg.se/



Written by: Steffi xD

håller med siri :S

2011-07-23 @ 20:37:48 -



Written by: Astird

så spännande, meeer <3<3<3<3

2011-07-24 @ 09:52:16 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback