Prolog.
Filed under: A vampire's story

"Allison skynda!" skrek Seth och tog tag i min arm och drog mig fram.

"Ja... Jag orkar inte." flåsade jag och tårarna brände bakom mina ögon, vi skulle aldrig klara oss.

"Vi har fortfarande en chans." sa han och jag tvingade mina ben att fortsätta fram, allt för min brors skull. Vi sprang genom skogen och grenarna piskade smärtsamt i mitt ansikte.

"Vi kommer inte att klara oss." snyftade jag och Seth kramade om min hand som han höll i.

"Vi fortfarande en chans." sa han men jag kunde höra hur han tvivlade. Var det gud dom straffade oss för att vi inte hade gått i kyrkan tillräckligt? Jag visste inte.

Jag hörde dom inte, men ändå visste jag att dom var bakom oss. Trots att dom var mycket snabbare än oss låg dom ändå bakom oss. Vi var deras leksaker, dom lekte lite med oss innan dom dödade oss.

 


Efter vad som kändes som en evighet så snubblade jag på en sten och föll ner på marken. Vi var nu i en glänta som skulle har varit hur underbar som helst i vanliga fall. Jag försökte resa mig upp men en hemskt smörta i benet. Tårarna som jag hade hållt inne rann nu ner för mina kinder, jag bet mig i läppen för att inte skrika rätt ut.

"Allison?" flåsade Seth och tittade smått panikslaget på mig.

"Jag kan inte...!" sa jag plågat, han tittade bakom mig innan han tittade in i mina ögon igen. "Fortsätt Seth, du har fortfarande en chans att överleva." fortsatte jag.
"Utan dig och utan våra föräldrar? Aldrig, jag dör hellre här med dig." sa han och sjönk ner brevid mig. Jag proterserade, han fick inte! Men när Seth hade besätmt sig för en sak så gick det nästan aldrig att få honom att ändra sig. Vi satt och väntade på döden vi visste skulle komma, men dom kom inte.
"Seth... var är dom?" viskade jag och Seth tittade bort mot skogen bakom mig.

"Dom är kvar." viskade han.

 


"Var tror du att mamma och pappa är?" frågade jag och Seth tänkte efter innan han svarade.

"Dom är nog där uppe, hos gud med resten av släkten." sa han och jag tittade upp mot himmlen innan jag tittade på Seth igen.

"Tror du verkligen att gud finns?" viskade jag och Seth tittade förvånat på mig.

"Såklart!" svarade han.

"Men... Men varför gör han såhär mot oss? Varför lät han dom döda mamma och pappa?" frågade jag och han strök bort tårarna från kinderna.

"Jag vet inte, men det finns säkert en andledning." sa han. En gren knäcktes bakom mig och både jag och Seth stelnade till av skräck. Jag vände mig plågsamt om och såg hur dom långsamt gick emot oss. Dom var 2 stycke, en man och en kvinna, dom skulle ha varit riktigt vackra om inte deras ögon hade lyst blodröda av törst. Mannen sa något på ett språk jag inte förstod och kvinnan nickade som svar, helt plötsligt försvann dom och sen kände jag hur ett par hände drog undan mitt hår och vred lite på huvudet.

"Välkommen till ditt nya liv." viskade kvinnan i mitt öra innan jag kände hur hennes tänder skar igenom min hud på halsen.
amantes sunt amentes


Vad tyx? :D

Här har ni prologen av A vampire's story.
Tror ni att den kommer att bli bra? Har ni några förlsag till den?

Glöm inte att rösta på vem som ska 'spela' Allison i novellen i inlägget här under. :)

Puss!

Comments
Written by: Anonym

dianna

2011-12-04 @ 09:40:56 -



Written by: Johanna

AAAHHH JÄTTEBRA

GRYMT BRA!!!

2011-12-04 @ 10:07:46 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Cherry

Omg, så f*cking bra redan :D ♥♥

2011-12-04 @ 19:27:08 -



Written by: Maya Lindberg

Jag tycker att Emma Watsson ska spela Allison :D

Fast när hon har långt hår, hon är sjukt vacker och när jag hör Allison tänker jag på henne :D

Så du bara vet vad jag tycker :)

Läs gärna min novell :D

2011-12-04 @ 19:38:48 - URL: http://jbieberstories.blogg.se/



Written by: Joossaaan

tycker Diana ska spela henne!

Btw kommer Justin va med i denna novell?:)

2011-12-04 @ 22:48:58 - URL: http://jossetheshit.blogg.se/



Written by: Fanny

Låter sjukt gryyyymt redan! Du är såå bra på att skriva! Puss<3

2011-12-05 @ 17:49:35 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback