Chapter 11 - The vision.
Filed under: A vampire's story

Det började att regna men jag struntade i det, klockan var runt 3 och jag hade varit ute ett bra tag. Jag hade tröttnat på att vara hemma så jag bestämde mig för att gå ut en stund. Gatorna var tomma, alla lampor släckta... Jag förstod inte hur vissa människor kan tycka det var läskigt, det är ju hur mysigt som helst. Eller ja, jag kunde ju försvara mig själv om något hände, det kan ju inte en människa. Jag stelnade till då jag hörde fotsteg bakom mig, vad gjorde människor ute nu?
"Titta det är en tjej där, undra vad hon gör ute nu?" hörde jag en av dom säga, jag hörde på rösten att han måste vara runt 16-18 år gammal.
"Hon kanske behöver hjälp." sa en annan, jag hörde hur dom gick emot mig så jag ökade på stegen.
"Ta det lungt, vi vill inte göra dig illa." ropade en av dom så jag stannade, jag visste ju att jag enkelt kunde springa ifrån dom.
"Vad vill ni?" frågade jag och tittade vaksamt på dom och vände mig om.
image
Jag tittade på dom och kände igen flera av dom från skolan, dom var runt 10 personer.
"Vi ville se om du behövde hjälp, det är ju inte direkt normalt att vara ute och gå 3 på natten." sa en av killerna och skrattade.
"Nej, så vad gör ni ute då?" frågade jag och flinade.
"Smart tjej, jag heter Eric." sa killen som såg äldst ut av dom alla.
"Hej, jag heter Allison." sa jag och log och skakade hans hand.

"All?" sa Seth och jag rykte till och satte mig upp i sängen. Jag visste att jag precis hade haft en syn, det hände inte alls ofta att jag fick dom. Och jag hade ingen aning om varför jag hade sett detta, fast som sagt dom flesta av mina syner var helt onödiga. Jag reste mig upp ur sängen och gick fram till dörren där Seth stod.
"Jag bara undrade vad du gjorde, du har varit där inne rätt länge nu." sa han och jag suckade.
"Tänkte bara lite, sen fick jag en onödig syn." sa jag och gick in till mitt rum igen och började att leta bland alla mina kläder för att leta fram något till skolan.
"Så vad handlade den om?" frågade han.
"Jag var ute och gick, det började att regna och helt plötsligt kom ett gäng killar. Runt 16-18 år gammla, dom undrade varför jag var ute så sent, jag tror att klockan var runt 3 på natten. Som sagt, helt onödig." sa jag och rykte på axlarna.

Jag gick längs korridoren på väg till mitt skåp och jag blev förvånad när jag kom fram, för vid mitt skåp stod Justin.
"Hej, vad gör du här?" frågade honom.
"Ville prata med dig." sa han och rykte på axlarna som att det inte var något konsigt med det.
ιllιlι.ιlι Justin Drew Bieber | Джастин Дрю Бибер ιllιlι.ιlι
"Okej, men jag har en lektion snart så det går inte." sa jag.
"Skippa lektionen." sa han och jag tittade förvånat på honom.
"Nej det vill jag inte, så flytta dig så jag kommer in i mitt skåp." sa jag men han flyttade sig inte.
"Nej kom nu, jag har redan planerat." sa han och log lite.
"Okej men jag kommer ångra detta, men får jag lämna mina böcker?" frågade jag och tittade menade på engelska böckerna jag höll i. Justin log snett och flyttade sig så att jag kom in i skåpet, jag låste upp det och la in böckerna och letade fram mig jacka som jag tog på mig.
"Förresten varför vill du göra något med mig, jag är vampyr. Har du glömt det?" frågade jag honom medans vi lämnade skolan.
"Nej det har jag inte glömt, men om du nu ska stanna så ja... Varför kan jag inte lika gärna vara vän med dig då? Jag har aldrig haft en vampyr vän förr." sa han och flinade.


Vad tyx? :D

Så imorgon är det ju julafoton och jag vet inte om det kommer att komma upp något kapitel då, för på julafton umgås man ju med familjen. :)
Men god jul till er alla underbara läsare! Älskar er.

Puss!


Comments
Written by: Anonym

awesome :D

2011-12-23 @ 22:22:55 -



Written by: Sara

Jag skriver också om vampyrer. Men inte varulvar. Din novell är mycket bättre än min.

2011-12-24 @ 19:51:43 - URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



Written by: johanna

superbra :)

2011-12-25 @ 16:10:02 - URL: http://bieberword.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback