Chapter 5 - You know, we can't stay here forever.
Filed under: A vampire's story

Hela min kropp ville kasta sig fram och låta tänderna skära ignom huden och dricka, men det lilla förnuft jag hade kvar protesterade. En inre strid började inom mig, djuret inom mig ville dricka av Melissas blod, men det mänskilga inom mig ville inte... Till slut vann den mänsliga delen inom mig och huggtänderna försvann men strupen brändes fortfarande av törst. Som tur väl var verkade ingen av dom andra har märkt något då dom hade sprungit fram till Melissa för att se till så att allt var okej med henne. Jag mötte Seths blick och jag såg att han också hade det svårt med blodet.

"Det är lungt, bara en liten skråma." skrattade Melissa och satte på ett plåster på fingret som Ryan hade letat fram.

"En liten skråma? Såg du inte hur mycket det blödde?" sa Ryan och tittade oroligt på Melissa.


"Det är lungt Ryan sa jag, ska vi gå och äta nu?" frågade hon lungt och vi gjorde som hon sa och satte oss ner och började att äta. Eller rättare sagt, dom åt medans Seth och jag uttråkat tittade på. Jag tittade på hur dom glatt åt upp pizzorna hade köpt och jag började att tänka, smakade pizzan lika gott som blod smakade för mig? Jag hade glömt bort hur vanlig mat smakade, en gång hade jag faktiskt försökt att äta vanlig mat, och ja... Tänk er att äta det äckligaste ni vet, så smakade vanlig mat för mig.

"Uh, jag orkar inte få ner en bit till!" stönade Melissa och la ena handen på magen för att visa hur mätt hon var.
"Säkert? Kan jag få den då?" frågade Chaz och tog en pizza bit som låg på hennes tallrik.

"Hur orkar du Chaz? Du är den som har ätit mest av oss alla." sa Justin och tittade smått frågade på Chaz.

"Ja, fast kan du komma på någon gång där Chaz inte har ätit mera än oss?" sa Ryan och skrattade.

"Nej, det har du rätt i. Det är bara för er att vänja er." sa Justin och log mott oss.

"Ja det är det väl." sa Seth och flinade.

 


Efter en stunds pratade vid bordet gick vi till sofforna och tittade på ytterligare en skräckfilm. Efter ungefär halva filmen somnade Chaz, Ryan och Melissa. Jag förstår dom och önskade att jag också kunde göra det, filmen var riktigt tråkig.

"Sämsta skräckfilmen på länge." muttrade Justin och blängde på skärmen där blod sprutade över allt.

"Varför valde ni den då?" frågade jag och log retfullt.

"Den verkade ju bra, och folk säger ju att den är bra." försvarade Justin.


"Ja, dom som sa det ljög inte lite för dig." sa Seth och började att skratta. När filmen äntligen var slut väckte vi dom andra för att reta dom lite.

"Är det redan morgon?" mumlade Chaz och jag tittade på klockan.

"Nej den är bara 5 minuter över 12." sa jag och skrattade.

"Och varför i hela friden väcker ni oss nu?" sa Ryan surt.

"För att vi har tråkigt och vill köra sanning eller konka." svarade Justin glatt.
"Men tänk om vi inte vill då, eller har vi inget val?" suckade Melissa och satte sig upp.
"Ni har inget val." sa Seth och flinade. Och så blev det, vi satte oss alla ner på golvet i en ring med en flaska i mitten.

"Jag börjar att snurra!" sa jag och snurrade på flaskan som stannade på Chaz.

"Konka!" sa Chaz och log utmanade mot mig. Och så fortsatta det, jag fick kyssa alla i rummet på kinden, Ryan fick jag kyssa i 3 minuter, jag fick kyssa Melissa i 5 minuter.
Photos | Tumblr
Men efter det tröttnade vi och dom besämtde sig för att gå och sova så det fick ju Seth och jag också då låtsas göra.

"All?" viskade Seth tyst för att inte väcka dom andra.

"Ja?" viskade jag tillbaka.

"Du vet, vi får inte bli för fästa vid dom. Du vet vad vi är, vi kommer aldrig kunna ha mänskliga vänner. Och du vet också att vi inte kan stanna här för alltid." viskade han.

"Jag vet..." viskade jag tillbaka.


Så vad tyx? :D


Vet ni, jag har en massa tid över nu så ni kanske kommer att få ett chapter till idag. Men bara kanske! Glöm inte bort att kommentera och ge mig tips på hur novellen kan bli bättre. :)

Puss!


Comments
Written by: Johanna

GRYMT BRA

2011-12-15 @ 07:04:23 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Hanna

skit bra,påminner lite om en blandning mellan Twilight och The Vampire Diaries :)♥

2011-12-15 @ 07:06:43 - URL: http://justinbieberlovestory.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback