Chapter 7 - Fight.
Filed under: A vampire's story

"Den måste du köpa, seriöst den passar dig perfekt Evelina!" sa jag och Evelina tittade in i speglen som fanns i provrummet.
"Tycker du?" frågade hon och snurrade runt ett varv och tittade kritiskt.
"Ja! Men om inte du nu tänker köpa den så måste jag i alla fall ha en bild på dig med klänningen, Seth måste ju se hur snygg du är i den." sa jag och blinkade med ena ögat och tog upp min iphone och tog en bild på henne.

"Vad menar du?" frågade hon och tittade fårvånat på henne.
"Ja... Är inte det rätt uppdenbart att ni gillar vandra, eller flörtar ni bara på skoj eller?" sa jag och flinade retfullt.
"Jag vet inte vad du menar." sa hon och försökte titta strängt på mig men kunde inte hejda rodnaden som spreds på sina kinder.
"Inte?" frågade jag och skrattade.
"Nej, gå ut nu så att jag kan byta om ifred." sa hon och jag gick skrattade ut ur omkländningsrummet och började att leta bland alla kläder som fanns i affären.


 'Nästa dag.'

 


Näst sista lektionen avklarad, puh! Jag fattade inte varför jag tog beslutet att gå till skolan när jag hade kunnat vara hemma med Evelina, dumt val.
"Men killar, har ni och Justin lust att hitta på något med oss och Evelina?" frågade jag när jag stötte på Chaz och Ryan i korridoren, Melissa var tyvärr sjuk.
"Jag önskar att vi kunde, men vi hade redan planerat något annat." sa dom besviket.
"Okej, synd. Men ska ni hem alla redan?" frågade jag dom och tittade menade på ytterkläderna dom höll i.
"Ja, vi fick ta ledigt från sista lektionen. Men vi syns imorgon." sa dom och log och gav mig en kram och gjorde något handslag med Seth.

"Vad bra att ni kunde skippa sista lektionen, ni vet ju hur Eric blir." sa jag efter att jag hade hälsat på dom.
"Ja tur det, jag skulle inte orkat med hans gnäll om att det är svårat att hitta någon som hade kunnat ersätta vårat pass." sa Ryan. Vi gick in i skogen där vi mötte Taylor, Alex och Adam som vi skulle byta av.
"Har ni sätt något?" frågade Chaz.
"Nej det varit lungt." sa Adam.
"Men ring om ni ser något, vi drar nu." sa Alex innan dom sprang iväg. Vi bytte skepnad vilket var underbart, oftast fanns det ingen tid för mig att kunna göra det. Vi började att springa den vanliga rundan men plötsligt kände jag lukten av blod. Vi behövde inte prata utan vi förtsod direkt varandra och började att springa åt det hållet lukten kom ifrån. När vi kom fram såg vi en ung vacker tjej som drack ur en kvinnas kropp, vi reagerade direkt och kastade oss framåt. Hon skulle inte få döda flera människor.

"Var tror du hon är?" frågade jag Seth då Evelina inte var hemma.
"Hon kanske har gått ut i skogen och jagat..." sa han och innan meningen var slut sprang vi redan mot skogen. När vi kom fram till skogen kände vi direkt lukten av blod, vi började att följa spåret och när vi kom fram så möttes vi av en hemsk syn. 3 stycken varulvar höll på att attakera henne! Jag kände hur huggtänderna växte och kroppen gjorde sig redo för att strida, denna gången skulle inte varulvarna komma undan.

Seth och jag sprang fram till Evelina och jag slog undanv en av varluvarna och morrade hotfullt mot den. Varulven morrade tillbaka men helt plötsligt tittade den förvånat på mig, precis som att den kände igen mig...



Vad tyx? :D

Vad tror ni att det kommer att hända nu då? Och ni har börjat att kommentera mindra och mindre... Men tack till er som kommenterar! :)

Puss!


Comments
Written by: Johanna

AWESOME!

2011-12-16 @ 23:59:16 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Mizz Z

AWESOME :D

2011-12-18 @ 01:41:08 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Written by: Liiz:)

Gud vad jag älskar att Justin är varvulv och Huvudpersonen vampyr<3

2011-12-18 @ 18:03:09 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback