Chapter 13 - Let's have fun!
Filed under: A vampire's story

"Men på fredag... En kille i flocken, Adam, ska ha fest på fredag då. Så... Vill du komma? Seth kan ju självklart följa med." sa Justin nervöst.
"Jag vet inte om det är så smart." sa jag och Justin tittade besviket ner i marken. "Men jag kan ju se, jag kanske kommer." sa jag och Justin sken upp i ett leende vilket fick mig att bli förvånad, ville han verkligen så mycket att jag skulle komma?
"Men när får jag veta om du kommer eller inte?" frågade Justin mig.
"Du får väl se om jag kommer på festen eller inte. Kan jag få adressen?" sa jag och Justin sa adressen som festen skulle vara på.
"Behöver du inte skriva upp det?" frågade Justin mig och jag flinade.
"Nej super minne vet du, men jag måste gå nu. Vi syns kanske ikväll då." sa jag och gav honom en snabb kram innan jag började att gå vägen hem.

När jag kom hem mötte Seth mig och log.
"Så hur gick det att tillbringa dagen med Jusitn?" frågade han mig och log retfullt.
"Det gick väl bra, önskar du att det var du?" frågade jag och han slog till mig på armen och vi båda skrattade.
"Nej jag har i alla fall lite bättre smak än så." sa han.
"Just det, har du hört något från Evelina?" frågade jag.
"Nej inte så mycket, sist jag pratade med henne hade hon fått upp ett färsk spår från några varulvar." sa han och jag nickade.
"Men följer du med ut och jagar? Justin bjöd med oss på en fest ikväll." sa jag.
"Visst, men vem var festen hos ikväll?" frågade han nyfiket.
"Någon Adam..." sa jag och undvek att säga att Adam var en varulv, Seth skulle direkt förbjuda mig att gå.
""Okej kom nu, du vill väl inte komma försent till din dröm varulv?" sa han och flinade. Jag väste som svar och visade huggtänderna, han bara skrattade och vi gick sen ut för att jaga.

Jag tittade mig osäkert i speglen, kunde jag verklien se ut såhär? 

Jag tittade mig kritiskt in i speglen och suckade, innan jag gick ner till vardagrummet där Seth satt och väntade på mig.
"Snyggt." sa han och log mot mig när jag kom ner.
"Du med." sa jag och log tillbaka.
"Så vart ska ni då?" frågade Anna oss nyfiket.
"På en fest som en i skolan har." sa jag.
"Ta det förskigt bara." sa Anna och Seth suckade.
"Ja det är ju inte så att vi kommer bli fulla." sa han. Vampyrer kan aldrig bli fulla, det var en sak som jag gärna hade velet teste, att bli full...
"Jag vet, men ni vet också vad jag menade." sa hon och höjde på ena ögonbrynet.
"Vi vet, vi jagade innan idag." sa jag och Seth och jag gick sen till hallen.
"Ha så roligt!" ropade Anna innan vi öppnade dörren.

"Du kom!" sa Justin glatt och omfammnade mig i en kram.
"Ja det gjorde jag." sa jag smått chockat, värst vad han var glad över att se mig.
"Ska vi gå in?" frågade han och log mot mig.
image
"Visst." sa jag och vi gick in i huset, festen var redan i full fart och flera stycken stod och dansade. Seth försvann någonstan och Justin drog med mig längre in i huset, han stannade till i köket hällde i något i ett glass, jag orkade inte bry mig om vad det var.
"Vill du ha något att dricka?" frågade han mig sen.
"Ehm... Du vill nog inte se mig dricka." sa jag och log snett.
"Inte med den visset nej, men dricker inte du?" frågade han mig.
"Vi reagerar inte på alkohol..." mumlade jag.
"Har du aldrig varit full?" frågade Justin mig och nu var han riktigt förvånat.
"Nej det har jag inte, och har du själv inte sagt att du inte dricker?" frågade jag irriterat.
"Förlåt, men nej jag brukar inte göra det. Men kom nu, nu ska vi ha roligt." sa Justin och log, han drog med mig igen till vardagsrummet. Jag försökte slappna av igen och glömma bort samtalet vi hade innan, som Jutin sa, nu ska vi ha roligt!



Så vad tyx? :D


Men hur tror ni att det kommer gå? Kommer det att bli en lyckade kväll eller kommer det att hända något? Förresten vad vill ni ha mera av i novellen? Drama, spänning kärlek eller något annat? :)

Puss!

Comments
Written by: linda

Superbra!

jag skulle gärna vilja ha både drama, spänning och kärlek.

2011-12-27 @ 20:59:39 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback