Chapter 1 - Stratford.
Filed under: A vampire's story

Jag gick runt på dom tomma gatorna, det var kväll så alla människor låg och sov. Jag kom ner till stranden och satte mig ner och tittade ut över havet. Det var rätt fint här, precis som på det förra stället vi bodde på. Men som vanligt stannade vi aldrig särskilt länge på samma ställe, bara tills någon började ana något, som att vi inte växte, eller så hade vi inte varit försiktigta nog.
Seth och jag gick i skola som vanligt medans Anna skaffade jobb någonstans. Anna var hon som förvandlande mig, Sam som var hennes partner dog för rätt länge sedan i en strid med varulvarna. Jag rös till, jag var med i striden. Sam och jag skulle bara ut och jaga då vi var törstiga, men så hade dom dykt. Vi hade inte märkt det, och när vi väl märkte det var det för sent att fly. Det var nära att jag dog, den riktiga döden, men jag lyckades smita vilket Sam inte gjorde.Jag satt kvar en stund till men blev sedan rastlös, jag reste mig upp och sprang hem vilket gjorde att jag bara var hemma på någon minut. Jag gick in och möttes av Seth som satt uttråkad och bläddrade bland alla kanaler på tvn och Anna som spelande på pianot. Jag gick och satt mig brevid Seth och tittade på tvn där dom visade någon film jag redan hade sett.
"Skulle vi till skolan imorgon?" frågade jag Seth bara för att ha något att göra.
"Idag menar du?" rättade Seth mig med ett leende.
"Jaja, ska vi det?" frågade jag.
"Om du vill så, det finns väl inte så mycket mera att göra?" frågade han.
"Nej det finns det inte." sa jag och suckade, jag hade gått i miljontals skoler. Men det var väl så här det skulle se ut så länge jag levde, vilket kunde vara hur länge som helst.

Solen gick långsamt upp igen och jag gick upp till badrummet och tog en skön dusch, när jag var klar fönade jag håret och gick sen och letade upp kläder. Det var oktober så för människorna var det rätt kallt, som vampyr kände jag inte kyla. Jag tog på mig ett par snygga jeans, ett linne, skjorta och en scarf. Jag gick sen till badrummet och plattade håret och sminkade mig, när jag var klar så gick jag ner till vardagsrummet där Seth fortfarande satt, fast med nya kläder på sig. Jag tog upp min iphone och såg på klockan att vi var tvungna att gå, för som vanligt i nya skolor skulle man prata med rektorn innan.
"Kommer du?" frågade jag och Seth nickade och stängde av tvn och vi gick och tog på oss skorna och ytterkläderna.
"Lycka till i med första dagen i skolan." sa Anna och log retsamt mot oss.
"Tack så mycket, lycka till med första dagen på jobbet." sa Seth och flinade. Jag kramade om Anna innan vi började gå till skolan. Skolan låg nära oss vilket var bra, för att åka buss var riktigt drygt! Helst när man vet att det går flera gånger fortare att springa. När vi kom fram så gick vi in och letade upp stället där rektorn satt.

När vi gick ut sen hade vi fått våra skåps koder, våra scheman och en lapp som berättade varför vi var sena. Våra skåp låg nära varandra och då Seth går en klass över mig hade vi bara lunch tillsammans. När vi hade lämnat in våra ytterkläder och hämtat våra saker, som böcker, penna och suddigum som redan låg i skåpet, gick vi till våra klassrum. Jag knackade på dörren och en kvinna i runt 35 års åldern öppnade, hon tittade förvånat på mig men jag var vana vid att människor gjorde det, vi var vackra för dom.
"Hej, jag är ny här." sa jag och log mot henne och räckte fram lappen.
"Okej." mumlade hon och tog lappen och läste den. "Kom in, du kan börja med att presentera dig." fortsatte hon sen och släppte in mig. Jag klev in och möttes att flera stycken nyfikna ögon, jag började vant att presentera mig
"Hej, jag heter Allison Mason. Jag är då 16 år och flyttade hit för någon dag sedan, jag bor här med Seth som är min bror och min mamma Anna. Seth är ett år äldre så han går i en annan klass. Mina intressen är att fota, vara med kompisar och en massa olika saker. Min favorit färg är nog röd, räcker det?" frågade jag läraren och hon nickade.
"Du kan gå och sätta dig brevid Melissa." sa hon och pekade på en blond tjej med massa smink, säkert var hon populär. Jag gick fram till platsen och satte mig ner och läraren började direkt att berätta vilken sida vi skulle jobba med.

När lektionen var slut så tog jag mina saker och gick till Seth som stod vid mitt skåp och väntade.

"Rolig lektion?" frågade han och flinade.

"Historia." sa jag och suckade. "Vad hade du?" frågade jag sen.
"Matte." sa han och grimaserade.

"Okej, du vinner." sa jag och skrattade, jag öppnade mitt skåp och la in mina saker och bytte till dom böckerna jag skulle använda nu.
"Vad ska du ha?" frågade han och jag stängde skåpet.

"Engelska, du?" frågade jag.

"Hemkunskap." sa han och grimaserade igen. I hemkunskap kunde vi vara tvungna att äta, människo mat för oss var som att äta trä för en människa. Det gick att äta, men man ville helst slippa.

"Du vinner igen." sa jag och log.
make sure they'll remember you
"Tyvär så gör jag det." sa han, vi pratade en stund till innan vi var tvungna att gå till lektionerna.

Efter yterligare en lektion så var det lunch, Seth och jag la upp lite på tallrikarna och gick sen och satte oss ner vid ett bord och började att prata. Vi avbröts då ett par tallrikar ställdes ner på bordet, jag tittade upp och såg att det var två killar och en tjej som tittade frågande på oss.

"Är det ledigt?" frågade sen tjej.

"Ja, det är det." sa Seth och dom log tacksamt innan dom satte sig ner brevid oss.

"Jag heter Melissa och det här är Ryan och Chaz." sa hon och vi hälsade på varandra.

"Hej jag heter Seth och detta är min lillasyter Allison." sa han och jag och Chaz tittade intresserat på mig och log.

"Hej." sa han och jag log svagt tillbaka.
"Hej." sa jag och vi pratade lite och dom la snabbt märkte till att vi inte åt något.

"Inte hungriga?" frågade Ryan och nickade menade åt maten som låg på tallrikarna som vi inte hade rört.

"Inte direkt." sa jag och grimaserade. Vi hann inte prata så mycket mera då lektionerna snart började så vi gick och lämade tallrikarna och gick till skåpet och hämtade våra böcker.


Vad tyx? :D

Vad tycker ni om första kapitelt? Har ni några tips? :)
Och som ni ser så är det Diana som kommer att få 'spela' Allison. ;)

Puss!

Comments
Written by: Ebba

Kan hon inte se ut som Kendall Jenner

2011-12-05 @ 22:59:48 -



Written by: Anonym

Ska vi göra ett länkar byte :) ?



MvH http://taylorfever.nu/ <3

2011-12-06 @ 10:13:04 -



Written by: elena

super bra

2011-12-06 @ 16:28:06 -



Written by: Johanna

GRYMT

2011-12-06 @ 22:04:49 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: elin

haha den verkar bra ;)

2011-12-06 @ 23:47:43 - URL: http://ealr.blogg.se/



Written by: Cherry

Så sjuuukt bra :D <33

Den här novellen kommer att bli grym <3 :)

2011-12-08 @ 22:50:45 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback