You smile, I smile - del 43.
Filed under: You smile, I smile.

"Han är kär i mig..." tänker jag och ler. Men nu är frågan är jag kär i honom? Jag tittar på honom, han är ju så snäll mot mig och han ser ju inte dålig ut heller.
"Jag vet inte om jag är kär i dig..." säger jag och tittar på honom och till min förvåning ler han ett snett leende.
"Ja, jag vet. Och jag väntade ju mig inte heller att du skulle säga att du var det." säger han.
"Men bara för att jag inte vet så betyder inte det att jag inte gillade kyssen." säger jag och ler då jag ser hur Jesper skiner upp.
"Så jag får göra så här då?" frågar han och lutar sig framåt och kysser mig. Jag besvarar kyssen och vi avbtyts då Jespers mobil börja ringa.

Han tar upp mobilen och svarar, samtalet varar inte så länge.
"Jag måste gå, vi ska äta snart." säger han och suckar.
"Okej." säger jag och vi reser oss upp och går ner till hallen. Jag står och väntar medans han tar på sig skorna och tar sina saker.
"Hejdå." säger jag och ger honom en kram.
"Hejdå." säger han och ger mig en sista kyss innan han går. När han har gått så vänder jag mig om och ser en förvånad Selena som måste ha sett allt.

"Ville du något eller?" frågar jag.
"Kysste du precis Jesper?" frågar hon.
"Får jag inte göra det eller?" frågar jag och blänger lite på henne.
"Men Justin..." säger hon och ser förvirrad ut.
"Ja, men han och min kusin stod ju och hånglade på en match medans jag satt hemma och trodde att dom gjorde annat. Minns du?" frågar jag och går förbi henne och in till vardagsrummet där Alex sitter.
"Hej, vad gör du?" frågar jag och sätter mig brevid honom.
"Letar efter något att se på tvn, men som vanligt finns det inget." säger han.
"Okej, låter roligt." säger jag och flinar.
"Ja, väldigt. Jag hörde att du hade mycket roligare. Har du fått en ny pojkvän syrran?" frågar han och ler retfullt vilket får mig att börja rodna.
"Tyst med dig." mumlar jag och tittar ner.
"Men allvarligt, har du?" frågar han.
"Kanske..." säger jag och tittar upp med ett litet leende.
"Okej..." säger han och ser lite orolig ut.

"Du kan vara lugn, han kommer aldrig att göra som Justin gjorde mot mig." säger jag.
"Det är inte det." säger han och suckar.
"Säg inte att du ska ut igen." säger jag förtvivlat.
"Nej det är inte det. Men nu när jag är tillbaka så bor du ju inte här längre, vi har vårat hur i Sverige." säger han och titttar menade på mig.
"Åh..." säger jag tyst då jag inte kommer på något bättre.
"Men vi får se vad som händer, sen vill inte du visa hur det går med hästarna?" frågar han och ler.
"Jo, det vill jag. Ska bara byta om." säger jag med ett stort leende och skyndar mig upp och byter om till ridkläderna.

'Nästa dag.'


Jag stänger irriterat av väckarklockan och gnuggar trött ögonen och går in i badrummet och tar av mig pyjamasen och ställer mig i duschen. Jag sätter på vattnet och rycker till när jag känner det kalla vattnet och slappnar snart av då vattnet blir varmare. När jag har duschat klart så torkar jag mig och fönar håret, efter det så plattar jag det och går sen in i min walk in closet. Jag tar på mig underkläder och:

Jag går sen in i badrummet igen och sminkar mig och går sen ner till köket där där alla utom Alex sitter och äter, då han har inget jobb att gå till. Jag sätter mig ner och häller lite flingor i en skål och mjölk över och börjar att äta. Det var nästan ingen som orkar att prata så det är rätt tyst, när jag har ätit upp så går jag upp till badrummet och borstar tänderna och går sen ner till hallen där Saga står och väntar.
"Snabb du var idag då." säger jag då det oftast brukar vara jag som väntar på henne.
"Ja, försat gången va?" säger hon och skrattar. Jag ler mot henne och tar på mig skorna och tar sen min jacka och väska. Vi ropar hejdå och går sen till bussen.

När vi kommer fram så går jag till mitt skåp och lägger in allt och tar sen spanska och stänger skåpet.
"Hej, fin du är idag fast det är du ju alltid." jag vänder mig om mot Jesper och ler.
"Tack, fast du har fel."
"Kanske jag inte har." säger han och kysser mig.

"Måste ni stå och hångla i skolan?" hör vi Emilia säger så vi avbryter kyssen och vänder oss mot henne och ler.
"Avensjuk?" säger Jesper.
"Ja, jag vill ju också ha någon att kyssa." säger hon och suckar.
"Du kan ju alltid kyssa mig?" säger jag på skoj och skrattar.
"Tack, det ska jag komma ihåg." säger hon och flinar.
"Ja, alla killar skulle ju bli galna av att se oss kyssas, jag vet inte varför dom tänder på att se två tjejer kyssas. Jesper varför gör ni det?" frågar jag honom och ser hur förvånad han blir och ser ut att inte komma på vad han ska säga.
"Ehum... Ingen kommentar." säger han.
"Killar..." säger Emilia och suckar.

'När hon kommer hem.'


"Så Melody och du ska åka hem till Sverige?" hör jag Mandy säga när jag kommer hem.
"Ja, det är planen." säger Alex.
"Men kan ni inte stanna här?" fårgar hon.
"Nej, mitt jobb är i Sverige och jag tror att Mel tycker att det är jobbigt att se Selena varje dag också." säger han.
Jag ler lite för mig själv, Alex är som vanligt orolig för min skull. Han tror verkligen inte att jag kan ta hand om mig själv.
"Sen har vi kvar vårat hus i Sverige så det är inga problem." säger han lungt.
"Okej, jag kommer sakna henne, man är ju så van vid att se henne gå omkring här nu." säger hon och suckar.

Jag går in till köket och ser dom rycka till när dom ser mig.
"Hej vad pratar ni om?" frågar jag och låtsas som att jag inte har hört något.
"Inget särskilt, vad har du Saga?" frågar Mandy och ler.
"Hon följde med Eric hem." säger jag. Mandy nickar och kort där efter börjar hennes mobil att ringa så hon går till ett annat rum och svarar.
"Hur var det i skolan idag då?" frågar Alex och jag sätter mig i stolen mittemot och rycker på axlarna.
"Som vanligt." säger jag.
"Och det betyder tråkigt?" frågar han och flinar.
"Rätt." säger jag och skrattar.


Vi hinner inte säga så mycket innan Mandy kommer tillbaka.
"Förlåt men jag måste ut på ett ärende." säger hon och ler ursäktade.
"Det är lungt." säger Alex och hon ler tacksamt och går till hallen och vi hör kort där efter hur dörren öppnas och stängs igen.
"Så vad händer nu?" frågar jag Alex.
"Vi ska flytta tillbaka till Sverige Mel." säger han och tittar på mig för att se min reaktion.


Vad tyx? :D
Sen tack för alla underbara kommentarer, jag är riktigt glad att ni gillar vad jag skriver. ♥

Puss&Kram.


Comments
Written by: Anonym

älskar din novell <3 <3 <3 <3 x10000

2011-08-12 @ 18:36:23 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback