You smile, I smile - del 37.
Filed under: You smile, I smile.

"Meloooodyy, Juuuustin det är mat nu!" hör vi Mandy ropa så vi sätter oss snabbt upp och jag tar på mig min bh och tröjan.
"Tur att hon inte kom upp för att säga till oss." säger Justin som också har tagit på sig sin tröjan.
"Ja, verkligen." säger jag och ser bilder framför mig hur Mandy öppnar dörren och ser oss, tänk om vi hade gått längre? Vi reser oss upp och går ner till köket där dom andra sitter och har redan börjat att äta.
"Hej Demi." säger Justin och ler mot henne.
"Hej Justin." säger Demi och ler tillbaka.

När vi har ätit upp så går vi upp till mitt rum igen och sätter på tvn som finns i mitt rum och tittar på någon film. Eller ja, Justin tittar på filmen medans jag tittar på honom, hur kan någon som är mänsklig vara så underbar?
"Varför tittar du inte på filmen?" frågar Justin och ler, då han märker att jag inte gör det.
"För att du är mycket roligare att titta på?"
Justin ler bara som svar och böjer sig ner och kysser mig mjukt. Jag besvarar genast kyssen men vi avbryts av att Justins mobil börjar att ringa, han suckar och tar upp den och svarar. Jag lyssnar inte på samtalet utan vänder blicken till tv där filmen precis har slutat.

"Det var mamma, jag måste hem." säger Justin besviket.
"Okej, men syns vi imorgon?" frågar jag.
"Självklart." säger han och ger mig en snabb kyss. Jag följer sen med Justin ner till hallen där han tar på sig sina skor.
"Vi syns imorgon då." säger jag och ler.
"Ja," säger Justin och ger mig en sista kyss innan han är tvungen att gå.


'Nästa dag.'


"Godmorgon." säger Saga redan sitter vid bordet i köket och äter.
"Godmorgon, var är dom andra?" frågar jag medans jag häller flingor i en skål och sen mjölk.
"Sel har ett möte eller vad det var idag, så Mandy och Rick följde med."
"Okej, men vill du följa med mig till stranden idag, det är ju sjukt varmt idag." säger jag och sätter mig på stolem mitt emot henne.
"Självklart, man måste ju passa på innan det bli kallt." säger hon och ler mot mig.

När vi har kommit ner lägger vi ut handukarna och tar av oss kläderna så att vi bara har bikini på oss och går ut i vattnet.
"Gud vad skönt!" säger Saga.
När vi har badat ett stund så går vi upp igen för att sola en stund.


Jag känner hur solen smeker min kropp och gör den torr igen.
"Skönt?" hör jag någon säga och jag öppnar genast ögonen och ser Jesper och Emilia.
"Hej!" säger jag glatt och ställer mig upp och ger dom varsin kram.
"Hej." säger Saga också.
"Kom ni kan lägga er här också." säger jag och dom lägger genast ut sina handukar och byter om så att dom bara har badkläderna på er.
"Visst är det varmt? Tur att det är lördag för jag skulle aldrig orka gå i skolan nu." säger Emilia.
"Jag håller med dig." säger Jesper.

"Sover hon?" hör jag någon viska, fast det känns som att personen är riktigt långot bort.
"Mel, sover du?" hör jag någon viska igen.
"Ja, det gör hon."
Jag förstår ingenting, sover jag eller inte?
"Gör det nu innan hon vaknar."
Helt plötsligt känner jag hur någon häller is kallt vatten och sen något som känns som sand. Jag spärrar upp ögonen och ser Emilia som håller i en vatten flaska och Saga som står och häller sand på mig.

"Vad gör ni?!" halv skriker jag.
"Du... skulle... sett din min!" får Jesper fram medans han skrattar.
"Vad elaka ni är!" säger jag och reser mig upp och går ut i vattnet för att skölja bort all sand.


Så vad tyx? :D
Kom gärna med ideér som ni vill ha med i novellen.

Puss&Kram.

Comments
Written by: Fanny

Ja , jag gör gratis designer :) Du kan väl skicka ett mail om vad du vill ha och bilder , men jag gör inte så avancerade :)

2011-08-07 @ 15:36:54 - URL: http://myjdbstory.blogg.se/



Written by: Anonym

grym novell <3

2011-08-07 @ 22:53:26 -



Written by: rebecca♥

i nästa del kan Justin och Mel gå typ på en middag och sen hem till Justin, och träffa nån :)

2011-08-08 @ 00:59:13 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback