You smile, I smile - del 35.
Filed under: You smile, I smile.

'Nästa dag.'




"Hej mina älsklingar!" säger jag när jag kommer fram till hagen.
Starlight och Destiny galoppera emot mig och gnäggar välkommnade.
"Naw, har ni saknat mig?" säger jag och går in i hagen och smeker över halsen.
Medans jag står där så kommer suget över att rida och bara glömma bort allt annat.
"Men läkarna sa att du måste vila." viskar mitt förnuftiga jag, men suget vinner.
Jag leder in Destiny i stallet och fixar henne inför hoppning i paddocken. När hon är klar så leder jag ut henne och in i paddocken och sitter upp.



Efter att ha ridit i ungefär en timme så sitter jag av och leder in henne i stallet och fixar henne och släpper sen ut henne i hagen igen. Där tar jag Starlight och leder in henne i stallet och fixar henne för tömkörning i paddocken.


'1 timme senare.'


Jag känner hur vattnet smeker min kropp och kan inte göra något annat än att njuta. Det hade gått toppen med mina söta hästar idag, även om jag inte har gjort något med dom på några dagar. Jag sköljer ut balsamet ur håret och kliver sen ut ur duschen. Jag torkar mig och fönar sen mitt hår och låter det vara i naturliga lockar. Jag går in i min walk in closet och tar inte på mig något särskilt då jag nog bara ska vara hemma idag.
Jag går in i badrummet igen och tar lite mascara på ögonfransarna, när jag är klar går jag ner till vardagsrummet och sätter igång tvn. Jag bläddrar lite bland kanalerna men hittar inget jag vill se på, jag hör hur dörren öppnas i hallen och stelnar till.

"Vem kan det vara? Ingen ska komma hem än!" tänker jag panikslaget.
"Melooody? Är du hemma?" hör jag Selena ropa.
Jag suckar lättat och kan inte låta bli att flina lite.
"Ja, jag är här inne!" ropar jag och jag och ser snart hur hon kommer och sätter sig brevid mig i soffan.
"Vad gör du?" frågar hon med ett leende.
"Inget, har hur tråkigt som helst! Men vad gör du hemme? För du ska väl inte komma hem än?" frågar jag förvirrat.
"Nej igentligen inte. Men jag tänkte att du inte ville sitta helst ensam hela dagen. Så vill du följa med till stan?" frågar hon glatt.
"Självklart!" svarar jag och ler stort.

Jag springer upp och hämtar min väska och sen går jag ner till hallen och tar på mig mina skor. Vi sätter oss i Sels bil och pratar om allt möjligt.
"Det känns nästan som förr." tänker jag lyckligt och hör sen hur min sms signal piper. Jag tar upp min mobil ser att jag har fått ett sms från Justin, jag klickar upp det och ler stort och börja att skratta när jag har läst det.¨



Så vad tyx? :D
Vad tror ni att Justin har skrivit?
Glöm inte att kommentera sötnosar! :*

Puss&Kram.

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback