Chapter 2. - Sorry.
Filed under: Just cuz i am a celeb it don't mean i can be in love?

"Är du säker på att du inte vill ha något?" frågade jag samtidigt som jag tog fram det som jag var sugen på till frukost.
"Nej tack. Jag är inte sugen på något." sa Lia.
"Okej, du vet att det är bara till att ta." sa jag och satte mig brevid henne och började äta.

"Oj, du ser verkligen pigg ut." sa Lia och jag såg Wille komma in. Hans bruna hår stod åt alla håll och kanter, han gäspade och ja... han såg helt enkelt otroligt trött ut.
"Ja, du vet man är verkligen pigg när man precis ha vakant." sa han och log ett fejkat leende gick tog ett glass och fyllde det med vatten, och satte sig ner.
"Så vad är planerna för idag då?" frågade han när han efter att han hade druckigt.
"Ingen aning, vad är ni sugna på?" frågade jag och stoppade i en sked till med flingor.
"Hm... jag har saknat och shoppa med dig Dee... och sen behöver hästarna lite ridas." sa hon och log.
"Okej, då går jag hem och sover så syns vi ikävll?" frågade Wille.
"Sömntuta." sa jag och skrattade.

När jag hade ätit upp sa vi hejdå till Wille och gick sen upp till mitt rum.
"Du lånar väl kläder?" frågade jag och öppnde dörrarna till min walk in closet.
"Självklart." sa hon.
Jag tog på mig en söt sommar klänning och Lia tog på sig ett par shorts och en snygg t-shirt.
"Snyggt." sa jag och hon log som svar.
"Tack, du med." sa hon och vi gick sen ut igen.
Jag tog sen en av mina väskor och la ner min iphone, plånbok och allt man behöver ha med sig, Lia hade med sin egen väska igår.
"Är du klar?" frågade jag och hon nickade så vi gick ner och tog på oss våra skor.
"Vänta, behöver inte du ha med dig din livvakt?" frågade hon innan vi gick ut.
"Kanske... Jag ringer honon då." sa jag och suckade.

När jag hade ringt honom la jag ner iphonen i väskan igen.
"Han möter oss där." sa jag.
"Okej." sa hon och vi gick sen ut till bilen och satte oss och körde. När vi kom fram så parkerade jag bilen och gick till platsen där vi skulle möta min livvakt Joe.
"Hej, Joe." sa jag när vi kom fram till honom.
"Hej." sa han och log.
När vi gick så höll han sig alltid en liten bit ifrån oss så vi kunde gå ifred.
"Vilken affär ska vi gå till först?" frågade Lia.
"Du väljer." sa jag och log mot henne.


"Du vi måste ha gått in i varje affär nu, det känns så." sa jag efter några timmar.
"Ja, vi måste det." sa hon.
"Ska vi åka hem? Vi måste spara krafterna till dina hästar ju." säger jag och skrattar.
"Ja, och mina pengar är säkert slut nu." säger hon och skrattar också.
"Joe vi går till bilen nu, vi ska hem." säger jag.
"Ja, ni har väl köpt upp varenda affär som finns." sa han och skrattade åt oss där vi gick runt med flera stycken kassar.
Vi sa hejdå till Joe och gick till bilen och satte oss i den och körde hem till mig.
"Ska vi äta lite innan vi rider?" frågade jag henne när jag hade burit upp mina kasser medans Lias fortfarande stod där nere.
"Ja, kan vi inte beställa pizza eller något?" frågade hon.
"Pizza... Ja det gör vi, jag ringer." sa jag och tog telefonen och ringde och beställde.

"Vad ska vi göra så länge tills dom kommer?" frågade jag och Lia tänkte efter och sken sen upp i ett busigt leende.
"Jag vet, kom." sa hon och efter en stund såg vi båda ut som troll.
"Vad var det här för mening?" sa jag och skrattade åt hur vi såg ut.
"Twitter... alla vet ju redan att vi är galna, så varför inte ge dom ett gott skratt?" sa hon och vi skrattade ännu mera och gjorde sen en posé inför kameran och tog en bild.

Vi tittade på bilen och ingen av oss kunde hålla oss för skratt, vi såg ut som två stycken som borde ligga inne på mentalsjukhus.
"Du Lia... Vi kan inte vara normala, det måste vara något fel på oss." sa jag medans jag skrattade.
"Ja, men vem vill vara normal?" frågade hon med ett busigt leende. Och när vi väl hade slutat la jag ut den på twitter och vi fixade till oss sen så vi såg lite normalare ut, och det var tur att vi gjorde det. För när vi blev klara så knackade det på dörren och vi sprang ner och öppnade dörren och där stod han som leverarade pizza. Lia tog pizzan medans jag hämtade pengarna och gav det till honom.
"Mums... Pizza!" sa Lia medans vi skärde ut varsin bit och la upp det på en tallrik och började äta. När vi hade ätit oss mätta så la jag in resten av pizzan som fanns kvar i kylskåpet och vi gick sen upp till mig där jag tog på mig mina ridkläder jag hade.
"Så nu är jag sugen på att rida. Ska vi köra hem till dig nu?" frågade jag.
"Yes sir!" sa hon och gjorde honnör vilket fick mig att skratta.
"Vad skratta du åt? Skulle vi inte gå?" frågade hon och såg osyldigt på mig.
"Kom då." sa jag när jag hade slutat skratta och vi gick ner där jag tog på mig mina ridskor och hon sina vanliga skor och vi satte oss i bilen och körde.

"Du varför cyklade vi inte?" frågade jag och rynkade pannan lite när vi kom fram till henne.
"För att vi är lata?" sa hon och tittade på mig som om att det inte redan var självklart.
"Just det. Byt om nu så går jag till hästarna." sa jag och gick till stallet. När jag kom in så hälsade jag på hästarna, jag gick in till hästen som jag alltid red på när jag var där. Jag började att borsta den medans jag väntade på Lia, när hon kom in log jag, som vanligt hade vi likadana ridkläder när vi red.

När vi borstat klart sadlade och tränsade vi dom och ledde sen ut dom och satt upp.
"Skogen va?" frågade Lia mig.
"Ja, skogen." sa jag och hon nickade och sen red vi en härlig ridtur ute.

'2 timmar senare.'


Det knackade på dörren och jag hörde hur mamma öppnade dörren och hur någon gick upp för trappen och sen öppnades dörren till mitt rum.
"Hej, Wille." sa båda Lia och jag med ett leende.
"Hej tjejer." sa Wille och gick fram och gav oss varsin kram.
"Snygg bild på twitter, ni är verkligen galna." sa han och himlade med ögonen.
"Ja, några måste ju vara det." sa jag och flinade.
Efter ett tag bestämde vi oss för att titta på film så Wille valde någon skräckfilm så vi la oss i sängen och tittade på den. När vi hade tittat på halva filmen började det knacka på dörren och vi alla ryckte till.
"Du kan komma in." ropade jag och pausade filmen.
"Förlåt gumman, men Stefan sa att vi måste diskutera en viktigt sak så han har bjudit oss på middag." sa hon och log ursäktade.
"Okej, man jag är ledig nu i 5 dagar till så måste jag?" sa jag.
"Ja, det är tydligt bra för din karrär detta." sa mamma och jag suckade.
"Okej, jag ska bara byta om." sa jag.
"Bra, du har en timme på dig." sa mamma och log innan hon stängde dörren.

"Förlåt..." sa jag och tittade på Lia och Wille.
"Det är okej, vi kanske hinner ses efter?" sa Wille.
"Ja, hoppas det." sa jag och suckade. Ibland suger det verkligen att vara känd.
"Kom nu, vi måste hitta något fint att ta på dig." sa Lia och reste sig upp och började att leta bland alla mina klänningar.
"Ehum... Jag sitter här och väntar." sa Wille och satt kvar på min säng medans jag gick fram och började leta med Lia.



Så vad tyx? :D
Sen vad tror ni det är som är så viktigt?
Och säg gärna vad ni tycker om novellen än så länge, och vad jag kan göra bättre.

Puss&Kram.


Comments
Written by: Gabbi

bra! :D

2011-08-20 @ 15:20:52 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback