Prolog till den nya novellen.
Filed under: You smile, I smile.

Jag tittade in i speglen och rättade till mitt blonda långa hår så att det låg rätt.
"Jag önskar att jag kunde färga det brunt." tänkte jag men jag visste att jag aldrig skulle få det för min manager. Jag kände hur trött min kropp var, alldeles utmattad.

"Kom igen, Dee! Du måste klara det, dina fans räknar med dig." tänkte jag. Och ja, vem som helst skulle vara utmattad om dom hade en tour direkt efter att dom hade spelat klart en serie för disney.
"Kom in." sa jag då det knackade på dörren och en ur mitt crew kom in.

"Du ska upp om 5 minuter." sa han och jag nickade som svar och han gick ut igen för att lämna mig ifred dom sista minutrarna. Jag satt kvar tills jag var tvungen att gå, jag tittade en sista gång in i speglen.
"Showtime." sa jag och log till min spegel bild innan jag reste mig upp och tog mikrofonen. Jag ställde mig redo och jag kände hur adrenalinet ökade när muskiken började spela. Jag log, fanns det något bättre än detta?


Jag tackade mina fans för sista gången och gick av scenen och möttes genast av mamma.
"Vad duktigt du är gumman, pappa skulle vara så stolt om han såg dig nu." sa hon och kramade mig.

"Tack mamma." sa jag och kramade henne tillbaka. Min manager kom gående mot oss med ett leende på läpparna.

"Bra jobbat Demelza. Du förtjänar verkligen en veckas semester nu." sa han och kramade snabbt om mig.

"Tack." sa jag och sen tackade jag resten av mitt crew innan jag gick och bytte om till mina vanliga kläder.

"Ska vi åka till hotellet nu och sova några timmar innan vi åker till flygplatsen?" frågade mamma mig och jag nickade bara som svar. För trött för att säga något. Vi gick till bilen och körde sen till hotellet, jag klev in i hissen och mamma tryckte på knappen och hissdörren stängedes. När vi kom in i rummet så bytte jag om till pyjamas och la mig i sängen, innan jag sommande så tog jag upp min iphone och skrev ett sms till Lia och Wille.

'Sista konseren avklarad. Hemma om några timmar! :D
Hoppas att ni har saknat mig. ;)
Puss <3'

Jag skickade det och la den sen ifrån mig och la mig tillrätta i sängen, och föll sen i en djup sömn.



Här fick ni en lite prolog om vad som kommer hända i den nya novellen.

Men nu behöver jag hjälp.
Jag kommer inte på något namn om vad novellen kan heta. Ge mig gärna tips.
Sen kan jag inte riktigt bestämma mig om vem som ska 'spela' Demelza. Jag har två stycken som jag kan tänka på spela henne 
Ashley Tisdale och Amanda Seyfried. Säg gärna vem om dom som ni kan tänka er ska spela henne om ni inte kommer på någon bättre. Tänk på att hon ska vara blond.

Sen säga gärna till om jag ska skriva ett inlägg till och berätta lite om vem Demelza är.

Puss&Kram.

Comments
Written by: Kajsa & Miranda

Hej :)!

Vi skulle verkligen behöva din hjälp, det ända du behöver göra är att kolla på denna videon på den här sidan: http://www.onedirectionmusic.com/bring1Dtome/se



Det skulle betyda sjukt mycket för oss, tack !

(om du undrar varför du bara ska kolla på videon, läs på vår blogg).

2011-08-15 @ 20:18:53 - URL: http://prettyweird.blogg.se/



Written by: Gabbi

Typ Ashley Benson från pretty little liars :)

2011-08-15 @ 21:00:15 -



Written by: Daniella

Skulle du kunna tänka dej att jag skriver med dig jag har alldrig skrivit en novell eller någonting :)

2011-08-15 @ 21:29:22 -



Written by: Mizz Z

Ashley Tisdale. Amanda ser för gammal ut (a)



Men du kan ju döpa kapitelna för olika delar, typ bitar ur Justins sånger. Och ja, berätta gärna vem Demelza är... Annars blir det rörigt. Men du skriver jättebra. YOU GO GIRL!

2011-08-16 @ 10:49:04 - URL: http://smartiez.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback