You smile, I smile - del 44.
Filed under: You smile, I smile.

Jag stirrade på honom och blandade känslor sköljdes över mig, det kommer bli skönt att sklippa se Selena varje dag och påmminas över vad som hände. Men Jesper och Emilia då? Jag kommer inte få se dom och jag som har börjat gilla Jesper nu...
"Okej... När åker vi?" säger jag tyst.
"Om 3 dagar." säger han.
"Okej, det är bäst att jag går och packar nu då." säger jag och reser mig upp och jag hör hur Alex skjuter ut stolen och tar tag i min axel och vänder mig mot honom.
"Är det okej?" frågar han.
"Blandade känslor." säger jag och ler snett.
"Det kommer bli bra ska du se." säger han och kramar om mig sen går jag upp till mitt rum och börjar att packa.

'3 dagar senare.'

Jag tittar mig runt i rummet och ser hur tomt det är, flyttbilen har redan tagit kommit och tagit med sig mina saker och Destiny och Starlight.
"Meldoy." hör jag Emilia säga och jag vänder mig om och ser henne och Jesper stå där med sorgsna ansikten.
"Hej." säger jag tyst och går fram till dom och ger dom varsin kram.
"Jag kommer sakna dig så mycket!" säger Emilia och snyftar till.
"Och jag dig! Vi måste fortsätta hålla kontaket." säger jag och känner hur tårarna bränner i ögonen.

"Jag ska låta er ta hejdå själva, jag går ner så länge." säger hon och går ut ur mitt rum och ner för trappen.
"Jag kan inte fatta att du ska flytta tillbaka till Sverige." säger han och jag se att ögonen är röda på honom.
"Men vi kommer fortsätta hålla kontakten även om jag inte bor här?" frågar jag tyst.
"Självklart vad tror du?" frågar han och går fram till mig och kysser mig.
"Jag tror på dig nu." viskar jag mot hans läppar.
"Jag älskar dig Meldoy..." viskar han och tittar mig djupt i ögonen.

Vi avbryts av att Alex kommer in i rummet.
"Förlåt att jag stör men vi måste åka nu." säger han.
"Okej jag kommer." säger jag och tar min väska som ligger på sängen och tar Jesper hand och så går vi ner.
När vi kommer ner tar jag på mig mina skor och min jacka och ger sen Emilia en sista kram.
"Vi syns snart väl?" säger hon och snyftar.
"Ja, det måste vi!" säger jag och känner hur tårarna börjar att rinna.
Jag vänder mig sen till Jesper och ger honom en sista kyss.
"Jag älskar dig med." viskar jag i hans öra och sen är vi tvungna att gå. Vi skyndar oss in i bilen då det rengnar och jag vinkar till dom genom fönstret tills jag inte längre kan se dom. Jag suckar och fortsätter titta ut genom fönstret.



'Hemma i Sverige.'

Jag tittar mig runt i mitt gamla rum och ler lite. Jag har faktiskt saknat mitt gamla hus, rum ja allt i Sverige trots att jag trivdes där. Men dom flesta saknar ju stället dom växte upp på.

Jag lägger min väska på sängen och går sen ner till köket där Alex står.
"När börjar jag skolan igen?" frågar jag honom samtidigt som tar ett glas och fyller det med vatten.
"Imorgon om du vill det eller i övermorgon." säger han och tittar oroligt på mig.
"Jag mår bra, det är faktiskt skönt i Sverige men jag kommer att sakna Jesper, Emilia och Saga." säger jag och ler.
"Okej, vad bra." säger han och ler mot mig.
"Jag kan börja i morgon så jag går och lägger mig nu." säger jag och ställer glaset i diskmaskinen.
"Okej, godnatt." säger han och ger mig en kram.
"Godnatt." säger jag och kramar honom tillbaka.

Jag går upp till mitt rum och tar av mig mina kläder och tar på mig min pyjamas. Jag  lägger mig i sängen och tar sen upp min iphone och ser att jag har fått 3 stycken nya sms och klickar upp det första som är från Emilia.

'Hej gumman! Saknar dig redan. :(
Men jag hoppas att flygturen gick bra och att du mår bra. Jag ser att Jesper också saknar dig riktigt mycket, han ser riktigt ledsen ut. Men vi får träffa varandra så snart vi kan.
Puss <3'

Jag ler lite och trycker på 'svara.'

'Hej, saknar dig också. :(
Ja, det fick bra och ta hand om Jesper. Vi kanske kan träffa varandra under något lov?
Puss <3'

Jag skickar det och tar sen upp nästa som är från Jesper.

'Hej, jag hoppas att allt gick bra och att du mår bra. Jag saknar dig redan och vi får ta och ses snart igen. Kanske Emilia och jag kan komma till dig och se hur det är i Sverige?
Älskar dig, puss <3'

Jag trycker dirket på svara.

'Ja, allt gick bra och jag saknar dig med. Och det skulle vara riktigt roligt om ni kom till Sverige, men det är inte särskilt varmt här. :)
Älskar dig med, puss <3'

Jag tar det sista mobilen och stelnar till när jag ser att det är från Justin, varför han jag ens kvar hans nummer? Jag trycker upp det ändå och läser det.

'Hej, jag vet att du inte vill höra av mig, men jag undra ändå varför du inte sa till mig att du skulle åka tillbaka till Sverige? Har också hört att du har fått en ny pojkvän. Men du ska veta att jag fortfarande älskar dig och att jag aldrig kommer sluta hoppas på att du kommer förlåta mig.'

Jag tittar tomt på smset och får sen ett ryck och radera alla sms, bilder och hans nummer från mobilen.
"Så nu är det gjort." tänker jag och suckar lättat, även om jag har gjort det så kommer jag aldrig att kunna glömma bort honom. Jag lägger mig ner och somnar kort där efter.


Så vad tyx? :D

Jag tar emot all kritik glöm inte det.
Så var inte rädda för att säga om det är något som inte är bra. ;)

Puss&Kram.

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback